آکادمی رابکس
ترید
آیا بازار نزولی ارز دیجیتال در سال 2023 به پایان میرسد ؟

آیا بازار نزولی ارز دیجیتال در سال 2023 به پایان میرسد ؟

  • مبتدی
  • 1دقیقه
  • 26 مهر 1402
5
5

فهرست مطالب

  • آیا بازار نزولی ارز دیجیتال در سال 2023 به پایان میرسد ؟
  • عوامل موثر بر ادامه یا اتمام روند نزولی ارزهای دیجیتال
  • آیا بازار نزولی ارز دیجیتال در سال 2023 به پایان میرسد ؟ بررسی شاخص های تغییر بازار
  • آیا بازار نزولی ارز دیجیتال در سال 2023 به پایان میرسد ؟

بازار کریپتوکارنسی به بازارهای نزولی عادت دارد اما با گذشت دو سال از نقطه اوج بازار این سوال برای همه پیش آمده است که آیا بازار نزولی ارز دیجیتال در سال 2023 به پایان میرسد ؟ در این مقاله، به بررسی تاریخچه، علل و تأثیرات بازارهای خرسی یا نزولی کریپتو و همچنین شاخص‌های بالقوه تغییر فاز بازار خواهیم پرداخت. درک این موارد به شما کمک خواهد کرد تا بهترین تصمیم را برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و بهترین زمان را برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

 

آیا بازار نزولی ارز دیجیتال در سال 2023 به پایان میرسد ؟

از زمان آغاز به کار دنیای کریپتو، بازارهای خرسی سرمایه‌گذاران این بازار را با افت شدید قیمت و دوره‌های طولانی احساسات منفی تحت تأثیر قرار داده‌ است. این اتفاق در تمامی چرخه‌های بازار رخ داده است و درک آن برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر و سرمایه گذار آگاه در زمینه ارز دیجیتال، ضروری است. با بررسی عوامل ریزش ارزهای دیجیتال می‌توانیم به سوال آیا بازار نزولی ارز دیجیتال در سال 2023 به پایان میرسد پاسخ دهیم.

دلایل بازار نزولی ارز دیجیتال

عوامل زیادی وجود دارند که منجر به ریزش ارزهای دیجیتال و شروع بازر نزولی می‌شوند. در این میان موارد زیر اصلی‌ترین دلایل آغاز بازار نزولی ارز دیجیتال هستند.

 

  • مباحث قانونگذاری: تغییراتی که در حوزه قانون‌گذاری رخ می‌دهد می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت‌ها داشته باشد. تغییرات قانونی یکی از اصلی‌ترین دلایل بازار نزولی ارز دیجیتال در سال 2018 بود.
  • دستکاری بازار: افراد یا گروه‌ها می‌توانند عمداً بازار را دستکاری کنند و قیمت‌ها را کاهش دهند.
  • رویدادهای کلان اقتصادی: تغییر در متغیرهای کلان اقتصادی می‌تواند منجر به ایجاد بازار نزولی ارز دیجیتال شود. افزایش نرخ بهره و افزایش نگرانی‌های زیست محیطی در اوایل 2021 یکی از این متغیرها است.

 

این عوامل، در کنار سایر موارد، می‌توانند در فضای کریپتو به بازار نزولی کمک کنند. علاوه بر این، استفاده از اهرم بالا در بازار توسط سرمایه‌گذاران می‌تواند منجر به سقوط آبشاری قیمت ارزهای دیجیتال شود و ترس و عدم اطمینان را در بازار ایجاد کند. توجه به این عوامل می‌تواند در پاسخ دادن به سوال آیا بازار نزولی ارز دیجیتال در سال 2023 به پایان میرسد به ما کمک کند اما یک راه حل دیگر توجه به مدت زمان بازار نزولی در چرخه‌های قبلی است.

 

 

آیا بازار نزولی ارز دیجیتال در سال 2023 به پایان میرسد

 

مدت زمان بازر نزولی ارز دیجیتال در چرخه‌های قبلی

مدت زمان بازارهای خرسی بیت کوین در گذشته، از 5 ماه تا بیش از 2 سال متغیر بوده است. این فقدان یک الگوی قابل تشخیص برای پیش‌بینی پایان بازارهای نزولی، تعیین زمان پایان رکود فعلی را دشوار می‌کند. با این حال، با بررسی بازارهای نزولی گذشته، می‌توانیم علاوه بر پاسخ دادن به سوال آیا بازار نزولی ارز دیجیتال در سال 2023 به پایان میرسد، بینش‌های ارزشمندی در مورد محرک‌های احتمالی تغییر بازار به دست آوریم و خود را بهتر برای آینده آماده کنیم.

 

براساس چرخه‌های قیمتی مبتنی بر هاوینگ بیت کوین معمولا یک و نیم تا دو سال پس از هاوینگ بیت کوین بازار نزولی بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر آغاز می‌شود و تقریبا تا حدود دو و نیم سال ادامه می‌یابد. بازارهای نزولی می‌توانند باعث افت قیمت قابل توجه و کاهش حجم معاملات برای ارزهای دیجیتال مختلف شوند.

 

در آخرین بازار نزولی در ژانویه 2022، ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال به زیر مرز 1 تریلیون دلار کاهش یافت و قیمت بیت کوین بیش از 70 درصد از بالاترین قیمت خود کاهش یافت. این موضوع نه تنها بر بیت کوین بلکه سایر دارایی های دیجیتال مانند اتریوم، سولانا و دوج کوین تاثیر گذاشت و بیشتر رمز ارزها کاهش 90 درصدی قیمت را تجربه کردند. با توجه به این اطلاعات می‌توان گفت که آیا بازار نزولی ارز دیجیتال در سال 2023 به پایان میرسد یا خیر.

 

عوامل موثر بر ادامه یا اتمام روند نزولی ارزهای دیجیتال

بازار خرسی ارزهای دیجیتال تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله موارد زیر قرار می‌گیرد. نگاه دقیق تر به این عوامل و چگونگی شکل گرفتن آن‌ها باعث می‌شود که ما با دقت بیشتری به سوال آیا بازار نزولی ارز دیجیتال در سال 2023 به پایان میرسد پاسخ دهیم.

 

  • عرضه و تقاضا
  • تحولات نظارتی
  • نوآوری تکنولوژیک
  • نرخ پذیرش
  • احساسات
  • عوامل کلان اقتصادی مانند کند شدن اقتصاد جهانی

 

عرضه و تقاضا که در تمامی بازارهای مالی نقش کلیدی تغییر قیمت را ایفا می‌کند و احساسات کاربران به بازارهای مالی نیز نقش کاتالیزور را در تغییرات قیمت دارد. برای بازار جدید کریپتو نرخ پذیرش از اهمیت بالایی در تغییرات قیمتی برخوردار است. در ادامه سه عامل مهم دیگر موثر بر ادامه دار بودن یا اتمام بازار نزولی را بررسی می‌کنیم.

 

تغییرات نظارتی

افزایش نظارت و مقررات از سوی دولت‌ها و موسسات مالی می‌تواند بر بازارهای ارزهای دیجیتال تأثیری بسیار منفی بگذارد. به عنوان مثال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) شکایتی را علیه ریپل صادر کرده است که کریپتوهای غیر بیت کوینی را اوراق بهادار می‌داند. جنگ SEC و ارزهای دیجیتال یکی از عوامل اصلی ریزش ارزهای دیجیتال در چرخه حاضر بوده است.

 

علاوه بر این، پرونده Ripple Labs با SEC و پرونده Coinbase پیامدهای گسترده‌تری برای بازارهای ارز دیجیتال دارد که به طور بالقوه بر طبقه بندی توکن‌های XRP و استیک کردن این ارز به عنوان یک سرویس تأثیر می‌گذارند. این تغییرات نظارتی به عدم اطمینان و نوسانات در بازار کمک می‌کند. خروجی مثبت در این جنگ به نوعی پاسخ مثبت برای سوال آیا بازار نزولی ارز دیجیتال در سال 2023 به پایان میرسد خواهد بود.

 

متغیرهای کلان اقتصادی

تورم، رونق در بازارهای دارایی سنتی، و دوره‌های انباشت ثروت و رشد اقتصادی برخی از عوامل اقتصاد کلان هستند که بر بازار نزولی کریپتو فعلی تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، تورم می‌تواند باعث کاهش ارزش ارزهای دیجیتال در مقایسه با ارزهای فیات شود و کسب بازده از سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران چالش برانگیزتر کند.

 

علاوه بر این، رونق در بازارهای دارایی سنتی می‌تواند باعث شود سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال، سرمایه خود را نقد کنند و برای گرفتن بازده بالاتر وارد بازارهای سنتی شوند. درک این متغیرهای کلان اقتصادی برای دوام آوردن در بازار نزولی و تعیین زمان اتمام بازار نزولی بسیار مهم است.

 

تغییرات اقتصاد جهانی

رویدادهایی مانند ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین و رکودهای جهانی می‌توانند به بازارهای نزولی در فضای کریپتو کمک کنند. در مورد ممنوعیت ماینینگ چین، اکثر ماینرهای بیت کوین این کشور به کشورهای دیگر نقل مکان کردند که همین موضوع منجر به کاهش نرخ هش شبکه بیت کوین شد. سرمایه گذاران با آگاهی از این تغییرات اقتصادی جهانی بهتر می‌توانند نوسانات بالقوه بازار را پیش بینی کرده و استراتژی‌های سرمایه گذاری خود را بر این اساس تنظیم کنند.

 

چگونه اتمام روند نزولی بازار ارز دیجیتال در 2023 را تشخیص دهیم

 

آیا بازار نزولی ارز دیجیتال در سال 2023 به پایان میرسد ؟ بررسی شاخص های تغییر بازار

در حالی که پیش‌بینی پایان دقیق یک بازار نزولی و پاسخ دادن به سوال آیا بازار نزولی ارز دیجیتال در سال 2023 به پایان میرسد چالش برانگیز است، شاخص‌های خاصی وجود دارد که می‌تواند نشانه‌ای از بازگشت بالقوه بازار باشد. این شاخص‌ها را می‌توان به سه دسته شاخص‌های تحلیل تکنیکال، تغییرات احساسات بازار و افزایش پذیرش و سرمایه‌گذاری نهادی تقسیم کرد.

 

شاخص های تحلیل تکنیکال

شاخص‌های تحلیل تکنیکال، مانند میانگین متحرک، باندهای بولینگر، و شاخص قدرت نسبی (RSI)، ابزارهایی هستند که برای ارزیابی حرکات و روند قیمت در بازار استفاده می‌شوند. با مشاهده واگرایی بین حرکات قیمت و اندیکاتور، معکوس‌های احتمالی در بازار قابل شناسایی است. در حالی که این شاخص‌ها خطاناپذیر نیستند و ممکن است نیاز به تفسیر ذهنی داشته باشند، وقتی در ترکیب با سایر تحلیل تکنیکال‌ها استفاده شوند، می‌توانند بینش‌های ارزشمندی را ارائه دهند.

 

تغییرات احساسات بازار

تغییرات در احساسات سرمایه‌گذاران و پوشش رسانه‌ای می‌تواند نشان‌دهنده گذار از یک بازار خرسی به یک بازار صعودی باشد. افزایش پوشش اخبار مثبت، افزایش تعداد سرمایه گذارانی که وارد بازار سهام می‌شوند و افزایش تعداد معاملات، همگی نمونه‌هایی از تغییرات احساسات بازار هستند.

 

با نظارت دقیق بر این تغییرات، سرمایه گذاران بهتر می‌توانند معکوس‌ شدن‌های بالقوه بازار را پیش‌بینی کنند و استراتژی‌های خود را بر این اساس تنظیم کنند. سرمایه گذاران باید به تغییرات در احساسات بازار توجه زیادی داشته باشند، زیرا می‌تواند یک شاخص اولیه مهم باشد.

 

پذیرش و سرمایه گذاری نهادی

افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری نهادی می‌تواند به بهبود بازار ارزهای دیجیتال کمک کند. از آنجایی که کسب‌وکارهای بیشتری ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند و سرمایه‌گذاران نهادی بیشتری مانند Blackrock وارد بازار می‌شوند، این امر می‌تواند منجر به افزایش تقاضا برای دارایی‌های دیجیتالی شود که به طور بالقوه نشان‌دهنده معکوس شدن بازار است. با زیر نظر داشتن نرخ پذیرش و سرمایه‌گذاری نهادی، سرمایه‌گذاران می‌توانند به شکل بهتری خود را برای تغییر وضعیت بازار آماده کنند.

 

آیا بازار نزولی ارز دیجیتال در سال 2023 به پایان میرسد ؟

با بررسی چرخه‌های قبلی بازار ارز دیجیتال می‌توئان گفت که بازار نزولی ارز دیجیتال در سال 2023 به پایان میرسد و بازار صعودی از ابتدای سال 2024 قابل تصور است. با این حال، عدم اطمینان موجود در شرایط اقتصادی دنیا و وجود جنگ‌های مختلف ریسک‌های جانبی زیادی را به دنیا متحمل می‌کند و به همین دلیل درصد قطعیت پایان بازار نزولی در سال 2023 با توجه به این عوامل کمتر از چرخه‌های قبل است. برای سرمایه‌گذاری حتما شاخص‌ها و اخبار مختلف را در نظر بگیرید و آگاهانه سرمایه‌گذاری کنید.

برچسب های مرتبط

ترید

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *