آکادمی رابکس
کیف پول
tronlink wallet instructions

کیف پول ترون لینک چیست؟ آموزش استفاده از کیف پول TronLink

  • مبتدی
  • 4دقیقه
  • 24 بهمن 1401
3.4
3.4

فهرست مطالب

  • کیف پول ترون لینک چیست؟
  • ارزهای پشتیبانی شده در ترون لینک
  • امنیت کیف پول ترون لینک
  • مزایای کیف پول ترون لینک
  • معایب کیف پول ترون لینک
  • آموزش استفاده از افزونه کیف پول ترون لینک
  • آموزش استفاده از کیف پول ترون برای گوشی موبایل
  • استیک ترون در کیف پول ترون لینک
  • سوآپ کردن دارایی‌ها در ترون لینک
  • نکات مهم کیف پول ترون لینک
  • جمع‌بندی

شبکه ترون یکی از معروف‌ترین شبکه‌های بلاک چین و ارز دیجیتال ترون با نماد TRX کوین بومی این بلاک چین است. کیف پول ترون لینک (TronLink)، اصلی‌ترین کیف پول ارز دیجیتال شبکه ترون است. در این مقاله اول به این سوال پاسخ خواهیم داد که کیف پول ترون لینک چیست. سپس درباره ویژگی‌ها و مزایا و معایب آن صحبت می‌کنیم. درنهایت هم نحوه  استفاده از این کیف پول را خواهیم آموخت.

 

کیف پول ترون لینک چیست؟

شبکه ترون برای بهبود خدمات خود، کیف پول ترون لینک را در سال ۲۰۱۹ منتشر و آن را به عنوان بهترین بهترین کیف پول ارز دیجیتال شبکه ترون معرفی کرد. . کیف پول TronLink، دروازه‌ای برای دسترسی پیدا کردن به جهان ترون است. دلیل اصلی اهمیت کیف پول ترون لینک این است که این کیف پول با تمام dAppهایی که روی شبکه Tron ساخته شده‌اند، سازگار است.

کیف پول ترون امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که باعث شده نسبت به دیگر کیف پول‌ها متمایز باشد. به عنوان مثال، شما می‌توانید به راحتی از این کیف پول برای استیکینگ ارز دیجیتال و سوآپ ترون استفاده کنید. این ویژگی‌ها در کنار امنیتی که وبسایت رسمی ترون آن را تضمین می‌کند سبب شده این کیف پول به یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها میان کاربران تبدیل شود.

 

ارزهای پشتیبانی شده در ترون لینک

هر کیف پولی از ارزهای ویژه‌ای پشتیبانی می‌کند و هرچه تعداد توکن‌ها و ارزهایی که یک کیف پول ارائه می‌دهد بیشتر باشد، کیف پول از ارزش بیشتری برخوردار است. کیف پول ترون لینک اگرچه از توکن‌های زیادی پشتیبانی می‌کند اما همه آن‌ها مربوط به توکن‌ها ساحته شده بر روی بلاک چین ترون هستند. TRC-10 ،TRC-20 و TRC-721 استانداردهای ساخت توکن در شبکه ترون هستند که ترون لینک از همه آن‌ها  و در نیتجه برای توکن‌های شبکه‌های دیگر مثل خرید شیبا و سایر توکن‌های اتریوم گزینه مناسبی نیست.

اگر قصد دارید از کیف پول ترون لینک استفاده کنید بهتر است بررسی کنید که آیا ارز دیجیتال مورد نظر توسط این کیف پول پشتیبانی می‌شود یا نه. اگر ترون لینک از آن رمز ارز پشتیبانی نکند، شما برای انجام هرگونه فعالیت به مشکل خواهید خورد. به عنوان مثال، ممکن است هنگام استفاده از این کیف پول، ارزهای دیجیتال شما بلوکه یا گم شوند .

 

امنیت کیف پول ترون لینک

کیف پول ترون لینک، تمام داده‌ها را در یک فضای ابری محلی ذخیره می‌کند. امنیت این داده‌ها از طریق ذخیره محلی کلید خصوصی و الگوریتم رمزگذاری چند لایه تضمین می‌شود. کیف پول ترون لینک با استفاده از الگوریتم‌های دقیق و رمزگذاری داده‌ها می‌تواند به شما تضمین بدهد که اطلاعاتتان در امنیت کامل هستند. در زمان استفاده از کیف پول ارز دیجیتال، داده‌هایی مثل آی پی، لوکیشن و کلید خصوصی را در معرض خطر می‌گذارد اما به لطف کدگذاری دقیق کیف پول ترون لینک، این اطلاعات حتی در خود کیف پول هم قرار نمی‌گیرد.

 

 

مزایای کیف پول ترون لینک

کیف پول ترون لینک خدمات ویژه‌ای به کاربران ارائه می‌دهد. اگر علاقه داشته باشید از کیف پول شبکه ترون استفاده کنید بهتر است مزایای استفاده از کیف پول ترون لینک را بدانید. در ادامه این مقاله به بررسی مزایای کیف پول ترون لینک خواهیم پرداخت و تمام جوانب این کیف پول را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

 

امکان دیدن تاریخچه تراکنش‌ها

کاربران زیادی نیاز دارند به تاریخچه تراکنش‌هایشان دسترسی داشته باشند و این مسئله در بسیاری از کیف پول‌ها ممکن نیست. به همین دلیل است که کیف پول ترون لینک مزیتی بزرگ در مقابل بسیاری از کیف پول‌ها دارد. شما می‌توانید در هر زمان از روز به تاریخچه حداقل ده تراکنش قبلی خود دسترسی پیدا کنید.

 

ارائه کیف پول برای سخت‌افزارهای مختلف

در حالی که برخی از کیف پول‌ها فقط برای اندروید یا وب فعال هستند، ترون لینک در دو حالت مختلف اراپه می‌شود. این کیف پول ارز دیجیتال هم به صورت افزونه (extension) روی کروم قابل استفاده است، این کیف پول به صورت اپلیکیشن اندروید و iOS هم قابل استفاده اند.

 

معایب کیف پول ترون لینک

ترون لینک در کنار تمام مزیت‌های بزرگ خود، معایبی هم دارد که در این بخش از مقاله به آن‌ها اشاره کنیم. از نظر برخی از متخصصان و کاربران این‌که آدرس خصوصی کیف پول کاربر در سخت افزار ذخیره می‌شود، می‌تواند از امنیت آن بکاهد و حساب کاربر را در معرض ریسک هک و کلاهبرداری قرار دهد. گذشته از ایراد به ذخیره کلید خصوصی، بسیاری از کاربران اعلام کرده‌اند که دارایی‌هایشان از حساب‌شان بدون اجازه برداشته شده است.

 

گذشته از این بحث‌ها بر سر قابل اعتماد بودن یا نبودن، کیف پول ترون لینک مهمترین کیف پول برای شبکه ترون است و اگر بخواهید از این شبکه استفاده کنید، ناگزیر سروکارتان به این کیف پول خواهد خورد. اما صرافی ارز دیجیتال رابکس توصیه می‌کند از نگهداری مبالغ زیادی از دارایی‌هایتان در این کیف پول خودداری کنید تا احتمال هرگونه کلاهبرداری را از بین ببرید.

 

آموزش استفاده از افزونه کیف پول ترون لینک

اگر قصد داشته باشید در لپ تاپ یا pc از کیف پول ترون لینک استفاده کنید، افزونه (extension) این کیف پول برای شما یک گزینه بسیار مناسب است. در ادامه قصد داریم به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم چگونه از افزونه این کیف پول استفاده کنید.

 

افزونه ترون لینک مرحله۱

دانلود افزونه ترون لینک

افزونه کیف پول TronLink برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس موجود است و شما می‌توانید برای دانلود کردن این افزونه از صفحه دانلود (+) آن اقدام کنید. بعد از دانلود کردن، باید TronLink را روی مرورگر خود نصب کنید. وقتی افزونه را به مرورگر خود اضافه کنید، در میان سایر افزونه‌های مرورگر شما نمایش داده می‌شود.

 

افزونه ترون لینک مرحله دوم

 

ساخت کیف پول

در این مرحله افزونه کیف پول ترون لینک را باز کنید. در این پنجره دو گزینه create wallet و  import wallet را خواهید دید. گزینه import wallet برای افزودن یک کیف پول قدیمی به TronLink استفاده می‌شود. برای ساخت کیف پول از گزینه create wallet یا ساختن کیف پول استفاده کنید.

 

افزونه ترون لینک مرحله سوم

با انتخاب گزینه create wallet، پنجره مربوط به مشخص کردن اسم کیف پول و رمز آن نمایش داده می‌‍شود. بعد از مشخص کردن این موارد، از گزینه create wallet برای نهایی کردن مراحل ساخت کیف پول استفاده کنید.

 

افزونه ترون لینک مرحله چهارم

 

تهیه نسخه پشتیبان (backup)

بعد از اینکه مراحل ساخت کیف پول به اتمام رسید، وقت آن است که شما از اطلاعات خود بک آپ بگیرید. برای گرفتن بک آپ، بعد از ساخت آن می‌توانید روی دکمه Back up Wallet بزنید.

 

backup tronlink extinsion

 

بعد از انجام این مرحله، ۱۲ کلمه مختلف در قسمت Mnemonic phrase را وارد کنید و دکمه‌ی back up را کلیک کنید. در نظر داشته باشید که این عبارت ۱۲ کلمه‌ای فقط مختص شماست و باید از آن مواظبت کنید.

 

گرفتن بک آپ

 

بهتر است از عبارت پشتیبانی اسکرین شات نگیرید، در عوض عبارت ۱۲ کلمه‌ای را در یک دفترچه بنویسید و آن را ایمن نگه دارید. برای دیدن عبارت باید روی گزینه View Mnemonic phrase کلیک کنید.

 

بک آپ ترون لینک

 

پس از انجام این مراحل، می‌توانید با خیال راحت شروع به کار کرده و از کیف پول ترون لینک خود در کروم استفاده کنید.

 

ارسال ارز دیجیتال با کیف پول ترون لینک

برای ارسال ارز دیجیتال از طریق کیف پول ترون لینک، شما باید ابتدا extension ترون لینک را باز کنید و روی صفحه send کلیک کنید.

 

ارسال ارز دیجیتال در کیف پول ترون لینک

 

آدرسی که می‌خواهید به آن ارز دیجیتال بفرستید، در جای خالی کپی کنید.

 

ارسال ارز دیجیتال با کیف پول ترون

 

بعد از کپی کردن آدرس، توکن یا ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید و مشخص کنید می‌خواهید چقدر ارز به آدرس مورد نظر بفرستید.

 

sending crypto by tronlink wallet

پس از مشخص کردن این اطلاعات، کافی است گزینه sign را کلیک کنید تا تراکنش را به پایان برسانید.

 

send token by tron link wallet

 

حالا تراکنش شما با موفقیت به پایان رسیده و شما می‌توانید از کیف پول خارج شوید.

 

send crypto with tronlink wallet

 

دریافت ارز دیجیتال با کیف پول ترون لینک

برای دریافت کردن ارز دیجیتال از افزونه کروم، شما باید ابتدا این افزونه را روی مرورگر خود باز کنید و روی گزینه receive کلیک کنید.

 

دریافت ارز دیجیتال با کیف پول ترون لینک

 

بعد از این، شما می‌توانید به راحتی آدرس کیف پول خود را کپی کنید یا آن را QR code به اشتراک بگذارید.

 

receive crypto with tronlink wallet

 

آموزش استفاده از کیف پول ترون برای گوشی موبایل

اگر شما نیز در میان کسانی هستید که تمام امور مالی خود را در گوشی موبایلتان نگه می‌دارید، مهم است که نحوه استفاده از اپلیکیشن کیف پول ترون لینک را بیاموزید. ما به صورت مرحله به مرحله آن را به شما خواهیم آموخت. با ما همراه باشید.

 

آماده‌سازی

در این مرحله شما باید دو تلفن همراه را که قبلا روت نشده‌اند آماده کنید و به عنوان کیف پول نمایشی و کیف پول سرد استفاده کنید. ابتدا کیف پول ترون لینک را روی هر دو موبایل نصب کنید، بهتر است برای امنیت بیشتر برنامه ترون لینک را از وبسایت رسمی این کیف پول و یا از گوگل پلی دانلود کنید.

 

بعد از نصب برنامه روی هر دو موبایل، اینترنت موبایلی که به عنوان کیف پول سرد استفاده می‌کنید قطع کنید و سپس آن را روی حالت تغییر به کیف پول سرد (Switch to Cold Wallet) قرار دهید.

 

برنامه کیف پول ترون لینک اول

استفاده از کیف پول سرد ترون لینک

بعد از قرار دادن روی حالت کیف پول سرد، گزینه دریافت (Receive) را بزنید و QR code کیف پول سرد را مشاهده کنید. این بخش مربوط به کیف پول سرد شما است. کیف پول سرد شما آماده استفاده است. این موبایل به عنوان کیف پول سرد تنها برای نگه‌داری از اطلاعات و تاریخچه تراکنش‌های شما استفاده می‌شود و هیچ کاربری دیگری ندارد.

 

برنامه کیف پول ترون لینک دوم

استفاده از کیف پول داغ ترون لینک

بعد از اینکه راه اندازی کیف پول سرد به اتمام رسید، باید راه‌اندازی کیف پول گرم را شروع کنید. برای انجام این کار روی موبایل دیگر نرم افزار ترون لینک نصب کنید. سپس گزینه افزودن کیف پول (Add Wallet)  را که در سمت راست نرم افزار قرار دارد، بزنید.

 

برنامه کیف پول ترون لینک سوم

 

حالا گزینه‌های رو به روی شما ۴ مورد هستند. از میان گزینه‌های موجود روی گزینه کیف پول نمایشی (Watch-only Wallet) کلیک کنید.

 

برنامه کیف پول ترون لینک چهارم

 

در این مرحله شما می‌توانید به راحتی انواع تراکنش‌های پشتیبانی شده در کیف پول را به همراه تمام تراکنش‌ها و تاریخچه تراکنش انجام دهید. بعد از اینکه تراکنش مورد نظر را انجام دادید،  باید با استفاده از کیف پول سرد، QR code تراکنش را اسکن کنید.

 

برنامه کیف پول ترون لینک پنجم

 

برای انجام تراکنش باید QR code کیف پول نمایشی خود را با کیف پول سرد اسکن کنید و بعد برای تائید تراکنش آن را امضا کنید. حالا QR code در کیف پول سرد نمایش داده می‌شود.

 

برنامه کیف پول ترون لینک ششم

 

برای به پایان رساندن تراکنش باید QR code کیف پول سرد خود را با کیف پول نمایشی اسکن کنید. در نظر داشته باشید که کیف پول سرد شما از کلید خصوصی‌‍تان نگه‌داری می‌کند، پس دقت کنید که کیف پول سرد خود را هرگز به اینترنت وصل کنید و از آن در یک مکان امن نگه‌داری کنید.

 

برنامه کیف پول ترون لینک هشتم

 

ارسال ارز دیجیتال با کیف پول ترون لینک موبایل

شما می‌توانید با کیف پول موبایل ترون لینک، برای دیگران ارز دیجیتال ارسال کنید. برای انجام ای نکار شما باید وارد بخش send در کیف پول شوید.

 

ارسال ارز دیجیتال در کیف پول ترون لینک

 

پس از آن شما می‌توانید با وارد کردن میزان و نام توکن یا ارز دیجیتال مورد نظر خود، فرایند ارسال ارز دیجیتال را آغاز کنید.

 

ارسال ارز دیجیتال با کیف پول ترون

 

بعد از این شما می‌توانید با کپی کردن آدرس مورد نظرتان یا اسکن کردن QR code، ارز دیجیتال را بفرستید.

 

sending crypto by tronlink wallet

 

بعد از این فرایند ارسال ارز دیجیتال را به پایان برسانید.

 

backup tronlink extinsion

 

دریافت ارز دیجیتال با کیف پول ترون لینک موبایل

گرفتن ارز دیجیتال با استفاده از لینک موبایل دقیقا مشابه افزونه مرورگر است. ابتدا دکمه receive را می‌زنید و سپس با کپی کردن یا اسکن آدرس کیف پول مورد نظرتان، ارز یا توکن خود را جابه جا می‌کنید.

 

دریافت ارز دیجیتال با کیف پول ترون لینک

 

استیک ترون در کیف پول ترون لینک

شما می‌توانید به راحتی در کیف پول ترون لینک، ارز دیجیتال ترون را استیک کنید. این مسئله برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی دارد. کاربران می‌توانند به راحتی استیکینگ ارز دیجیتال ترون را با کیف پول ترون لینک انجام دهید و از این طریق به کسب درآمد از ارز دیجیتال بپردازید.

 

staking Tronlink

 

سوآپ کردن دارایی‌ها در ترون لینک

سوآپ کردن یکی از امکاناتی است که صرافی‌های غیرمتمرکز در اختیار کاربران قرار می‌دهند. کیف پول ترون لینک علاوه بر نگه‌داری و انتقال ارزهای دیجیتال، امکان سوآپ کردن مستقیم آن‌ها را نیز برای شما قراهم می‌کند.

 

سواپ ارز دیجیتال ترون در ترون لبنک

 

برای سوآپ کردن در کیف پول ترون لینک، باید ابتدا روی tab سوآپ کلیک کنید. بعد از اینکه این گزینه را انتخاب کنید، لیستی از ارزهای دیجیتال در مقابل شما قرار دارد. از بین آن‌ها، توکن مورد نظر خود و میزانی که می‌خواهید سوآپ کنید انتخاب کنید. زمانی که شما ارز دیجیتال مورد نظرتان و میزان آن را مشخص کنید، به صورت خودکار امکان سوآپ برای شما مشخص می‌شود.

 

how to swap in tronlink wallet

 

فرایند انجام سوآپ را confirm یا تایید کنید. در ادامه آدرس کیف پول دریافتی را نیز اضافه کنید و سوآپ را به پایان برسانید.

 

نکات مهم کیف پول ترون لینک

یکی از مهمترین نکات درباره کیف پول ترون لینک این است که تا زمانی که آن را با ارز دیجیتال ترون شارژ نکنید، کیف پول شما فعال نمی‌شود. پس حتما پیش از فعال کردن کیف پول ترون لینک، قیمت ترون را بررسی کرده و این ارز دیجیتال را خریداری کنید.

 

جمع‌بندی

کیف پول ترون لینک TronLink مهمترین و محبوبترین کیف پول شبکه ترون است. برای کاربران شبکه ترون، داشتن حساب کیف پول ترون لینک اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل است که در این مقاله به بررسی مزایا و معایب این کیف پول پرداختیم. همچنین پلتفرم‌های مختلفی که کیف پول ترون لینک در آن‌ها عرضه می‌شود بررسی کردیم و استفاده از هر یک را هم به صورت مجزا آموزش دادیم.

برچسب های مرتبط

کیف پول

امتیاز دهید

سوالات متداول

آيا کیف پول ترون لینک امن است؟

کیف پول ترون به وسیله چندین الگوریتم پیچیده کدگذاری شده است و همچنین از ویژگی چند امضایی پشتیبانی می‌کند که باعث شده این کیف پول از امینت بالایی برخوردار باشد.

کیف پول ترون لینک از کدام ارزها پشتیبانی می‌کند؟

کیف پول ترون لینک از تمام توکن‌ها و ارزهای دیجیتالی روی شبکه ترون پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این شما می‌توانید تتر و شیبا را نیز در این کیف پول نگه‌داری کنید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

  • امیر
    29 دی 1402

    سلام
    به هیچ عنوان کیف پول ترولینک پرو رو نسب و ثبت نام نکنید شما با یک تیم کلاهبردار مواجه هستید و تمام دلار شمارو به بهانه نداشتن انرژی مانینگ و استخر استخراج بالا میکشن این تیم تو کشور های مالزی و سنگاپور و هند هستن و برای اشخاص کله گنده کار میکنند و بیشتر طعمه های خود رو در کشور ایران پیدا میکنن

  • علی
    07 فروردین 1403

    اینا یه تیم کلاهبرداری ان به هیچ عنوان باهاشون همکاری نکنید. بهتون بصورت مثلا اتفاقی (الکی میگن) پیام میدن که اهل فلان کشور هستن و با یه نرم افزار کلی درآمد بدست آوردن و … و به طرق مختلف پیشنهاد این کار هارو میدن و شمارو وسوسه میکنن
    به من هم پیام دادن، بعد همین که بهشون گفتم شما کلاهبردارید و اثبات کردم بهشون، فوری پیام هارو پاک کردن و رفتن!
    خلاصه که خیلی مراقب باشید و بدون تحقیق کاری نکنید

1 2