آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
نمودار تتر به تومان

نمودار تتر به تومان و دلار | نمودار قیمت تتر را از کجا ببینم؟

  • مبتدی
  • 1دقیقه
  • 15 اسفند 1402
5
5

فهرست مطالب

  • نمودار تتر به تومان
  • نمودار تتر به تومان در صرافی‌های ایرانی
  • جمع‌بندی

تتر اصلی‌ترین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال است که کاربران ایرانی علاوه بر فعالیت در بازار ارز دیجیتال و فارکس از آن به عنوان یک جایگزین برای دلار استفاده می‌کنند. نمودار تتر به تومان در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و از معامله کاربران ایجاد می‌شود که تا حدود زیادی روند دلار به تومان را در ایران نشان می‌دهد. کاربران با بررسی نمودار تتر به تومان می‌توانند شرایط کلی دلار و تغییرات آن را نیز ارزیابی کنند. نمودار قیمت تتر به تومان در صرافی‌های مختلف ایرانی ممکن است اندکی با یکدیگر تفاوت داشته باشد اما تقریبا روند نمودار در همه این صرافی‌ها یکسان است.

 

از آنجایی که دسترسی به نمودار تتر به تومان در سایت‌های تحلیلی مثل تریدینگ ویو امکان پذیر نیست بهترین سایت برای بررسی نمودار تتر به تومان صفحه قیمت تتر در صرافی‌های ایرانی است اما برای بررسی نمودار تتر به دلار می‌توان از این سایت‌ها به همراه سایت صرافی‌های بین‌المللی استفاده کرد. در این مقاله به بررسی نحوه دسترسی به نمودار تتر به دلار و نمودار تتر به تومان پرداخته و عوامل موثر بر شکل‌گیری قیمت و تفاوت‌های بین قیمت تتر در حالت‌های مختلف خرید و فروش را بررسی می‌کنیم.

 

نمودار تتر به تومان

نمودار تتر به تومان نشان‌دهنده تغییرات قیمت تتر به تومان در طی زمان است. قیمت استفاده شده در نمودار تتر به تومان از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی مختلف قابل اخذ است و معمولا این قیمت‌ها به یکدیگر بسیار نزدیک هستند اما اگر به طور دقیق بخواهیم بررسی کنیم نمودار تتر به تومان برای تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال با یکدیگر متفاوت است.

 

به طور کلی نمودار تتر به تومان تحت تاثیر نمودار دلار به تومان است. به این معنی که هر تغییری در قیمت دلار به تومان به طور مستقیم بر روی نمودار تتر به تومان تاثیر می‌گذار و منجر به افزایش یا کاهش قیمت تتر می‌شود. با این حال نمودار تتر به تومان دقیقا مثل نمودار دلار رفتار نمی‌کند  زیرا عوامل دیگری نیز بر شکل‌گیری نمودار تتر به تومان تاثیر می‌گذارد.

 

سایت مشاهده نمودار تتر به تومان

 

یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر نمودار تتر به تومان تقاضای شکل گرفته برای تتر در بازار داخلی است. تتر یک استیبل کوین مبتنی بر دلار آمریکا است و انتظار می‌رود قیمت هر تتر همواره برابر با یک دلار باشد اما هزینه‌های مورد نیاز برای تبدیل دلار به تتر در ایران و سودی که صرافی‌ها برای معاملات تتر در نظر می‌گیرند قیمت تتر را اندکی بالاتر از قیمت دلار قرار می‌دهد.

 

در حالی که بیشتر مواقع قیمت تتر به تومان اندکی بالاتر از دلار به تومان است اما این نمودار کاملا تحت تاثیر تغییرات عرضه و تقاضا برای تتر در صرافی‌های ایرانی است و گاهی اوقات دیده شده است که در اثر عرضه زیاد حتی قیمت تتر از قیمت دلار پایین‌تر بوده است. عرضه و تقاضای ایجاد شده برای تتر در ایران نیز متاثر از روندهای شکل گرفته در بازار دلار و بازار ارز دیجیتال است.

 

عامل مهم دیگری که بر نمودار تتر به تومان تاثیر می‌گذارد، نمودار تتر به دلار در صرافی‌های بین‌المللی است. علی‌رغم استیبل کوین بودن، قیمت تتر به دلار همواره یک نبوده و در اثر عرضه و تقاضا اندکی از آن فاصله دارد. حتی گاهی اوقات به دلیل مشکلاتی که برای شرکت تتر پیش آمده است تغییرات قیمت تتر به دلار بسیار زیاد و در حد چند سنت بوده است. این عامل نیز می‌تواند ار خود را در نمودار تتر به تومان بگذارد.

 

نمودار تتر به تومان در صرافی‌های ایرانی

صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی از دو نوع پلتفرم برای معامله تتر بهره می‌برند. پلتفرم نوع اول با نام پلتفرم تبدیل سریع یا معامله آنی شناخته می‌شود که در آن قیمت تتر توسط صرافی مشخص می‌شود و کاربر می‌تواند در صورت مناسب دیدن قیمت مقدار خرید خود را مشخص کرده و به صورت لحظه ای تتر را خریداری کند. قیمت تتر در پنل‌های معامله سریع براساس قیمت تتر به دلار، هزینه‌های تبدیل دلار به تتر و عرضه و تقاضای موجود توسط خود صرافی مشخص می‌شود.

 

نکته مهم در این قیمت این است که در حالت خرید و فروش قیمت مشخص شده توسط صرافی متفاوت است و قیمت خرید از صرافی معمولا بیشتر از قیمت فروش به صرافی است. نمودار تتر به تومان در این نوع پنل چون حاصل عرضه و تقاضای مستقیم نیست، اعبتار بالایی ندارد اما معمولا برای خرید و فروش تتر در مقیاس بالا و با قیمت مناسب بهترین روش استفاده از این نوع پنل‌ها است.

 

نوع دوم پلتفرم‌های ایرانی پلتفرم معامله حرفه‌ای ارز دیجیتال است که در آن کاربران با یکدیگر معامله می‌کنند. در این روش هر کاربری با قیمت دلخواه و مقدار تتر مشخص درخواست خرید یا فروش خود را در سیستم ثبت می‌کند. زمانی که کل یا بخشی از درخواست خرید با درخواست فروش مطابقت داشته باشد، معامله نهایی شده و مبالغ تومانی و تتر به صورت اتوماتیک جابجا می‌شود.

 

نمودار تتر به تومان در واقع حاصل معامله کاربران در این نوع پلتفرم‌ها است و قیمت تتر در این پلتفرم‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. به طور کلی نمودار تتر به تومان در صرافی ارز دیجیتالی که حجم معاملات بالاتری دارد معتبرتر است و بیشتر نشان دهنده قیمت واقعی است اما این لزوما به معنی بهترین قیمت تتر برای کاربران و معامله‌گران نیست و برای داشتن یک معامله خوب بر روی تتر توجه به نکات زیر در انتخاب صرافی بسیار مهم است.

 

  • قیمت در نمودار تتر به تومان صرافی بسیار مهم است. برای در نظر گرفتن قیمت می‌توانید هر دو نوع پلتفرم‌ها را بررسی کرده و به تفاوت قیمت خرید و قیمت فروش نیز توجه داشته باشید.
  • کارمزد معامله تتر در صرافی دومین معیار مهم است که باید میزان آن برای خرید و فروش در نظر گرفته شود.
  • اگر به دنبال انتقال تتر از صرافی به کیف پول شخصی در یک شبکه خاص هستید، پشتیبانی از شبکه مورد نظر در صرافی نیز اهمیت زیادی خواهد داشت.
  • حجم معاملات تتر در صرافی برای پلتفرم‌های معامله حرفه‌ای بسیار مهم بوده و نشانگر اهمیت بالای قیمت در آن صرافی است.

 

نمودار تتر به تومان و دلار

 

نمودار تتر به تومان را از کجا ببینیم؟

از آنجایی که امکان معامله تتر با تومان در صرافی‌های بین‌المللی وجود ندارد بنابراین امکان مشاهده نمودار تتر به تومان نیز در این صرافی‌ها وجود ندارد و کاربران برای مشاهده نمودار تتر به تومان باید به یکی از صرافی‌های ایرانی مراجعه کنند. الته همه صرافی‌های ایرانی نمودار تتر به تومان را ندارند و تنها امکان مشاهده قیمت لحظه ای تتر در آن‌ها وجود دارد.

 

در صفحه قیمت تتر صرافی ارز دیجیتال رابکس شما قادر به مشاهده نمودار تتر به تومان و نمودار تتر به دلار هستید. این صرافی از هر دو نوع معامله سریع و معامله حرفه‌ای برای معامله تتر بهره می‌برد. بنابراین، اگر به دنبال خرید تتر با حجم و سرعت بالا هستید می‌توانید از پنل تبدیل سریع استفاده کنید. قیمت خرید تتر در این پنل براساس قیمت جهانی دلار و قیمت روز دلار به تومان محاسبه و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که در حجم بالا بسیار اقتصادی و به صرفه است.

 

در مقابل در پنل حرفه‌ای رابکس هیچ نقشی در تعیین نمودار تتر به تومان ندارد و قیمت از معامله کاربران در این پنل تعیین می‌شود. به همین دلیل ممکن است قیمت خرید یا فروش تتر در پنل معامله حرفه‌ای بهتر از پنل تبدیل سریع باشد اما باید دقت داشته باشید حجم معامله بالا در این پنل ممکن است قیمت را از قیمت بازار بسیار دور کند.

 

نمودار تتر به تومان صرافی رابکس از ابزارهای ترسیم و تحلیل تکنیکال سایت Tradingview بهره می‌برد و به همین دلیل شما می‌توانید علاوه بر بررسی تغییرات قیمت در این صفحه به بررسی و تحلیل شرایط نمودار تتر به تومان پرداخته و نقاط مهم برای خرید یا فروش تتر را براساس تحلیل خود به دست آورید.

 

بررسی نمودار تتر به دلار

برای مشاهده نمودار تتر به دلار می‌توان از سایت صرافی‌های ارز دیجیتالی که به طور مستقیم تتر را با دلار معامله می‌کنند استفاده کرد. علاوه بر سایت خود صرافی‌ها می‌توان از وبسایت‌هایی مانند Tradingview برای دسترسی به نمودار تتر به دلار در صرافی‌های مختلف بین‌المللی استفاده کرد. با جستجوی عبارت USDTUSD در این وبسایت و انتخاب صرافی مورد نظر نمودار آن برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید با استفاده از ابزارهای موجود در سایت ان را تحلیل کنید.

 

معمولا قیمت تتر به دلار بیشتر تابع صرافی‌های ارز دیجیتال بزرگ مثل Binance که حجم نقدینیگ بالایی دارند است و در صرافی‌های ایرانی نیز از همین قیمت‌ها برای تعیین قیمت نهایی تتر در پنل‌های معامله سریع استفاده می‌شود. به هر حال نمودار تتر به دلار بیشتر شبیه یک خط مستقیم است و در عمل تحلیل خاصی بر روی آن انجام نمی‌شود.

 

تحلیل نمودار تتر به تومان

 

جمع‌بندی

نمودار تتر به تومان تنها از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی قابل دسترس است که براساس قیمت روز دلار به تومان، قیمت تتر به دلار و عرضه و تقاضای شکل گرفته در صرافی‌های ایرانی شکل می‌گیرد. صرافی رابکس به عنوان یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال بومی برای خرید و فروش تتر از هر دو نوع پلتفرم معامله سریع و معامله حرفه‌ای برای معامله تتر بهره می‌برد و نمودار تتر به تومان این صرافی علاوه بر نمایش تغییرات قیمت، با در اختیار قرار دادن ابزارهای تحلیل تکنیال امکان تحلیل شرایط قیمت تتر و معامله براساس آن را برای کاربران فراهم می‌کند.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *