آکادمی رابکس
آموزش کیف پول
آموزش کیف پول تراست والت

آموزش 0 تا 100 کیف پول تراست والت ( Trust Wallet ) + ویدئو

  • مبتدی
  • 3دقیقه
  • 06 شهریور 1401
2.7
2.7

فهرست مطالب

  • کیف پول تراست والت
  • آموزش تراست والت
  • آموزش دانلود و نصب کیف پول تراست ولت
  • آموزش نحوه ساخت کیف پول تراست والت و اضافه کردن ارزهای دیجیتال
  • آموزش بازیابی کیف پول تراست والت یا ریکاوری آن
  • آموزش دریافت ارز دیجیتال در تراست والت (پیدا کردن آدرس ارز دیجیتال در Trust Wallet)
  • آموزش ارسال ارز دیجیتال در تراست والت و مشاهده وضعیت آن تراکنش در شبکه

کیف پول تراست ولت یکی از معروف‌ترین و بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از آن فعالیت‌های مختلفی مثل نگهداری از رمزارزها، انتقال ارزهای دیجیتال، استیک کردن و اتصال به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز استفاده کنند. در این مقاله به طور کامل نحوه نصب کیف پول تراست ولت، ورود به کیف پول Trust Wallet، نحوه دریافت و ارسال رمز ارز، استیک ارز دیجیتال در تراست ولت، تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر و اتصال کیف پول تراست والت به dAppها را آموزش می‌دهیم.

 

کیف پول تراست والت

کیف پول تراست ولت یک کیف پول چند زنجیره‌ای است که از بیش از 70 بلاک چین پشتیبانی می‌کند و سرمایه‌گذاران می‌توانند بیش از 4.5 میلیون دارایی دیجیتال را با استفاده از تراست والت نگهداری کنند. شبکه‌های بیت کوین، اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس، سولانا، آپتوس، سویی، پولکادات، فانتوم و کازماس از جمله اصلی‌ترین بلاک چین‌های لایه اول و شبکه‌های پلیگون، آربیتروم و آپتیمیزم از اصلی‌ترین شبکه‌های لایه دوم اتریوم هستند که تراست ولت از نگهداری کوین‌ها و توکن‌های ساخته شده بر روی آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

 

کیف پول تراست ولت در سال 2017 توسط «Viktor Radchenko» راه‌اندازی شد اما در سال 2018 توسط بایننس خریداری شد و هم اکنون یک تیم 20 نفره بر روی توسعه آن کار می‌کنند. در سال 2020 توکن این کیف پول با نماد TWT راه‌اندازی شد که یک توکن با استاندارد «Bep20» بوده و مزایایی را برای کاربران کیف پول تراست والت دارد. از جمله این مزایا می‌توان به تخفیف در خرید رمز ارز و استفاده از DEXها در این کیف پول و همچنین شرکت در رای‌گیری‌های مربوط به توسعه Trust Wallet است.

 

کیف پول تراست والت ابتدا به صورت یک کیف پول موبایل عرصه شد و نسخه اندروید و آي‌او‌اس آن برای استفاده کاربران موجود است. به تازگی نسخه افزونه مرورگر Trust Wallet نیز ارائه شده و کاربران می‌توانند به راحتی آن را به مرورگر خود اضافه کنند و با استفاده از سیستم رایانه خود از امکانات آن بهره ببرند. یکی دیگر از امکانات جدیدی که به تراست والت اضافه شده پشتیبانی از NFT است که امکان نگهداری انتقال و خرید و فروش این نوع توکن‌ها را نیز برای کاربران فراهم کرده است.

 

با استفاده از کیف پول تراست والت کاربران می‌توانند تمامی نیازهای خود در دنیای کرپتوکارنسی از جمله نکهداری رمز ارزها، انتقال توکن‌ها، استیکینگ ارز دیجیتال، اتصال به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، کار با NFTها و خرید و فروش و تبدیل ارزهای دیجیتال را پاسخ دهند. در ادامه مقاله به آموزش تراست والت می‌پردازیم که شامل نصب کیف پول و استفاده از آن برای فعالیت‌های ذکر شده است.

 

آموزش کیف پول تراست والت

 

آموزش تراست والت

در این بخش به صورت گام به گام مراحل مختلف نصب، راه‌اندازی و استفاده از کیف پول تراست والت را آموزش می‌دهیم. به صورت کلی می‌توان آموزش تراست والت را در مراحل زیر خلاصه کرد.

 

  • آموزش نصب کیف پول تراست ولت
  • آموزش ساخت کیف پول تراست والت و اضافه کردن ارزهای دیجیتال به آن
  • آموزش بازیابی تراست والت یا ریکاوری آن
  • آموزش پیدا کردن آدرس کیف پول تراست والت و دریافت رمز ارز از دیگران
  • آموزش ارسال ارز‌ دیجیتال برای دیگران و مشاهده وضعیت انتقال
  • آموزش پیدا کردن کد تراکنش در تراست والت
  • آموزش استیکینگ ارز دیجیتال در تراست والت
  • آموزش تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر در تراست والت
  • آموزش اتصال کیف پول تراست والت به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز
  • آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت

 

در ویدئوی زیر آموزش کیف پول تراست والت به صورت تصویری و کامل آمده است. در ادامه مقاله به صورت تصویری تمامی مراحل از ساخت تا استفاده از کیف پول تراست والت آموزش داده می‌شود.

 

آموزش دانلود و نصب کیف پول تراست ولت

برای دانلود و نصب کیف پول تراست والت می‌توان به طور مستقیم به وبسایت تراست ولت مراجعه کرد. در این وبسایت آدرس مربوط به دانلود نسخه‌های اندروید، آیفون و افزونه مرورگر قرار داده شده است. شما می‌توانید به طور مستقیم نیز با مراجعه به «گوگل پلی»، «اپ استور» و «کروم وب استور» و جستجوی عنوان Trust Wallet نسخه مورد نیاز خود را پیدا کرده و آن را نصب کنید.

برای انجام این کار توجه به دو نکته مهم است. نکته اول این است که حتما بررسی کنید نسخه اصلی کیف پول را نضب کنید. اگر از کیف پول‌های غیر رسمی برای فعالیت خود استفاده کنید ممکن است از نظر امنیتی مشکلات بزرگی پیدا کنید. نکته دوم نصب کیف پول است که دقیا مشابه با سایر اپلیکیشن‌ها و افزونه‌ها است و با کلیک بر روی اپلیکیشن دانلود شده به سادگی انجام می‌شود. از طریق نوار زیر نیز می‌توانید به راحتی نسخه مورد نیاز خود را دانلود و نصب کنید.

 

دانلود و نصب کیف پول تراست والت
download 1 نسخه اندروید download 2 نسحه ای او اس

 

آموزش نحوه ساخت کیف پول تراست والت و اضافه کردن ارزهای دیجیتال

پس از نصب برنامه، نوبت به ساخت کیف پول تراست والت می‌رسد. در واقع اپلیکیشن تراست والت و هر کیف پولی به طور مستقیم به بلاک چین وصل نیست و شما برای وصل شدن به بلاک چین‌های مختلف باید یک کلید خصوصی ایجاد کنید که نشان‌دهنده حساب شما در بلاک چین باشد.

در کیف پول چند زنجیره‌ای یک کلید خصوصی با عنوان عبارت بازیابی برای کاربر ساخته می‌شود که این عبارت بازیابی مجموعه‌ای از کلیدهای خصوصی کاربر برای اتصال به بلاک چین‌های مختلف را نمایندگی می‌کند. عبارت بازیابی در کیف پول تراست والت شامل 12 کلمه انگلیسی است که در واقع کلید دسترسی شما به دارایی‌های دیجیتال است و حتما باید در نگهداری امن آن کوشا باشید.

با استفاده از این عبارت یک کلید عمومی نیز برای هر بلاک چین و رمز ارز برای شما ایجاد می‌شود که در واقع شماره حساب دیجیتال شما است و می‌توانید آن را در اختیار دیگران قرار دهید تا برای شما رمز ارز ارسال کنند. پس از نصب برنامه تراست والت به آن مراجعه می‌کنیم و مراحل زیر را برای ساخت کیف پول تراست والت انجام می‌دهیم.

  1. در مرحله اول دو گزینه به شما نشان داده می‌شود. گزینه Create a new wallet، برای ساخت و ایجاد یک کیف پول جدید و گزینه I already have a wallet، برای بازیابی کیف پول است. برای ساخت کیف پول تراست والت روی گزینه اول یعنی Create a new wallet کلیک کنید.
  2. در مرحله دوم قوانین مربوط به کیف پول را با انتخاب گزینه نمایش داده شده بپذیرید.
  3. تایید کنید که «عبارت بازیابی» خود را، که در مرحله بعد به شما نشان داده می‌شود، در اختیار افراد دیگر قرار ندهید.
  4. از عبارت بازیابی در جایی امن نگهداری کنید. (ترتیب کلمات اهمیت دارد و معمولا پیشنهاد می‌شود این کلمات را با دقت و با رعایت ترتیبی که به شما نشان داده می‌شود روی یک کاغذ بنویسید)
  5. عبارت بازیابی را با همان ترتیبی که نشان داده شد وارد کنید. این کار برای اطمینان از نگهداری درست از عبارت بازیابی است. (اگر کسی به عبارت بازیابی شما دسترسی پیدا کند، به راحتی کنترل دارایی‌های شما را بر عهده خواهد داشت)
  6. با استفاده از دکمه بالا سمت راست هر رمز ارزی که می‌خواهید برای نمایش به کیف پول اضافه کنید را جستجو کنید.
  7. به هنگام اضافه کردن رمزارزها، به شبکه آن‌ها هم دقت کنید. به عنوان مثال تتر در شبکه ترون و اتریوم هر کدام ارز جداگانه‌ای به حساب می‌آیند.
  8. با انجام این کار ارز به فهرست نمایش شما اضافه می‌شود که در مراحل بعدی برای دریافت و ارسال رمز ارز از آن استفاده خواهیم کرد.

در اسلایدهای زیر  می‌توانید به صورت تصویری مراحل ساخت کیف پول تراست والت به همراه نحوه اضافه کردن ارز دیجیتال به فهرست ارزهای نمایش داده شده را مشاهده کنید.

 

 

آموزش بازیابی کیف پول تراست والت یا ریکاوری آن

فرض کنید شما یک کیف پول ارز دیجیتال را از قبل در گوشی موبایل خود ایجاد کرده‌اید و می‌خواهید همان حساب را در یک گوشی جدید بازیابی کنید. برای انجام این کار نیاز است که عبارت بازیابی کیف پول را داشته باشید و در صورت عدم دسترسی به آن امکان بازیابی تراست والت وجود نخواهد داشت. مراحل زیر نحوه بازیابی کیف پول تراست ولت را نشان می‌دهد.

  • مرحله اول: برای بازیابی کیف پول دو حالت وجود دارد. اگر برای اولین بار برنامه تراست والت را باز می‌کنید، در همان ابتدا گزینه I already have a wallet را بزنید.
  • مرحله دوم تا چهارم: اگر قبلا یک کیف پول در تراست والت دارید و میخواهید یک کیف پول دیگر را بالا بیاورید این موارد را انجام دهید: روی گزینه setting در پایین صفحه بزنید. بعد wallets را انتخاب کنید. بعد گزینه به علاوه (+) در قسمت بالا سمت راست را بزنید.
  • مرحله پنجم: با توجه به اینکه کیف پول شما مختص به یک ارز دیجیتال بوده (مثلا اتریوم) یا چند رمزارز را پشتیبانی می‌کرده، یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید. گزینه Multi-Coin Wallet برای بازیابی کیف پول‌هایی است که از چند ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کرده است. سایر گزینه‌ها برای کیف پول‌های اختصاصی است.
  • مرحله ششم: در اینجا باید کیف پول خود را با استفاده از همان عبارت ۱۲، ۱۶ یا ۲۴ کلمه‌ای که در ابتدای ساخت کیف پول به شما نشان داده می‌شد، بازیابی کنید. توئجه داشته باشید که کلمات را درست و به ترتیب وارد کنید و آن‌ها را با یک فاصله (space) کلمات را از هم جدا کنید.
  • مرحله هفتم: کیف پول تراست والت شما بازیابی می‌شود. اگر در اینجا ارز دیجیتال که قبلا داشتید نمایش داده نشد، به راحتی با استفاده از آیکوین بالا سمت راست، رمز‌ارز مورد نظر را اضافه کنید. بعد از اضافه شدن دارای به شما نشان داده خواهد شد.

 

 

آموزش دریافت ارز دیجیتال در تراست والت (پیدا کردن آدرس ارز دیجیتال در Trust Wallet)

برای دریافت ارز دیجیتال از دیگران در تراست ولت نیاز است که ابتدا آدرس رمز ارز مورد نظر را در کیف پول خود پیدا کنید و برای شخص مورد نظر ارسال کنید. برای این کار نماد رمز ارز مورد نظر و شبکه بلاک چینی را که می‌خواهید از طریق آن انتقال ارز دریافت کنید مشخص کرده و مراحل زیر را طی کنید.

  • در قدم اول رمز‌ارز مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر ارز‌دیجیتال مورد نظرتان را نمی‌بینید، آیکوین بالا سمت راست را بزنید و سپس رمزارز مورد نظر را جست و جو و اضافه کنید. توجه داشته باشید که شبکه بلاک چین رمز ارز که انتخاب می‌کنید همان بلاک چینی باشد که انتقال در آن صورت می‌گیرد.
  • در مرحله دوم از بین سه گزینه موجود (دایره‌های آبی)، گزینه Receive به معنای دریافت را بزنید.
  • در گام سوم آدرس کیف پول و QR Code معادل با آن آدرس به شما نشان داده می‌شود. از گزینه کپی (Copy) برای کپی کردن این آدرس استفاده کنید.

ازین به بعد هرگاه قصد داشتید از شخصی این ارز دیجیتال را دریافت کنید، باید این آدرس را کپی کرده و برای او بفرستید. هرگز آدرس کیف پول را به صورت دستی برای کسی ننویسید زیرا احتمال اشتباه در آن زیاد است و در صورتی که حتی یک حرف را اشتباه وارد کنید،‌ رمزارز از دست خواهد رفت و به یک آدرس دیگر ارسال می‌شود.

توجه داشته باشید که آدرس هر ارز دیجیتالی با ارز دیجیتال دیگر متفاوت است و آدرس یک توکن در بلاک چین‌های مختلف باهم فرق دارد. بنابراین، هیچ وقت از آدرس یک رمزارز برای بقیه ارزهای دیجیتال استفاده نکنید. برای پیدا کردن آدرس هر رمزارز به طور جداگانه باید مراحل فوق را جلو بروید.

 

 

آموزش ارسال ارز دیجیتال در تراست والت و مشاهده وضعیت آن تراکنش در شبکه

در بسیاری از موارد شما نیاز دارید که رمز ارزهای خود را برای فروش یا تبدیل به صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز ارسال کنید یا اینکه رمز ارزهای خود را به کیف پول‌های دیگران یا دیگر کیف پول‌های شخصی خودتان ارسال کنید. با پیگیری روند شرح داده شده در بخش زیر می‌توانید به راحتی رمز ارزهای خود را در Trust Wallet به دیگران ارسال کنید و وضعیت تراکنش را مشاهده و بررسی کنید.

  • در قدم اول ارز دیجیتال مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر ارز دیجیتال مورد نظرتان را نمی‌بینید، آیکوین بالا سمت راست را بزنید و سپس رمزارز مورد نظر را را در شبکه انتخابی جست و جو و اضافه کنید.
  • در گام دوم، از بین سه گزینه موجود (دایره‌های آبی)، گزینه Send به معنای ارسال را بزنید.
  • در مرحله سوم و چهارم باید دو مورد خواسته شده را وارد کنید. مورد اول آدرس کیف پول گیرنده است که از دیگران دریافت کرده‌اید. مورد دوم مقدار ارز دیجیتالی است که می‌خواهید ارسال کنید. توجه داشته باشید که آدرس گیرنده حتما در شبکه‌ای باشد که شما قصد انتقال رمز ارز دارید. پس از وارد کردن این دو مقدار، continue در قسمت بالا سمت راست را بزنید.

توجه: هیچگاه آدرس کیف پول مقصد را دستی وارد نکنید و همیشه از گزینه Paste استفاده کنید. در واقع آدرس مقصد را کپی و کرده و جایگذاری کنید.

  • در مرحله پنجم هزینه شبکه (هزینه انتقال) به شما نشان داده می‌شود. همانطوری که می‌بینید برای انتقال تتر در این تراکنش به حدود 0.0039 اتریوم نیاز است. پس از بررسی اطالاعات، گزینه Send را بزنید. در هر انتقال، اگر هزینه شبکه با استفاده از ارز دیجیتالی دیگر پرداخت می‌شد، و شما آن رمزارز را نداشتید، باید ابتدا مقداری از آن ارز دیجیتال را در کیف پول تراست والت خود دریافت کنید.
  • در مراحل ششم و هفتم مشاهده می‌شود که پس از انجام تراکنش، انتقال به طور فوری انجام نمی‌شود. باید منتطر ماند تا انتقال در شبکه تایید شود. همانطور که می‌بینید وضعیت انتقال pending است. اگر تراکنش را انتخاب کنید، می‌بینید که تعداد تاییدیه شبکه (confirmation) صفر است.
  • در مرحله هشتم مشاهده می‌شود که پس از مدت زمانی انتقال در شبکه تایید می‌شود. برای مثال ۳ تاییدیه می‌گیرد. برای مشاهده وضعیت انتقال در شبکه بلاکچین، گزینه More Details را بزنید.
  • در مرحله 9 یک صفحه وب باز می‌شود. می‌توانید از لینک این صفحه یا عبارت زیر Transaction hash، به عنوان کد تراکنش (Txid) استفاده کنید. علاوه بر این وضعیت این تراکنش (status: success) را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

 

 

آموزش پیدا کردن کد تراکنش در کیف پول تراست والت

از کد تراکنش در کیف پول تراست والت می‌توان برای بررسی وضعیت تراکنش استفاده کرد.در انتقال ارز به صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی معمولا از شما خواسته می‌شود که این کد تراکنش را در قسمت مربوطه وارد کنید و انتقال رمز ارز در کیف پول تراست والت با استفاده از این کد انجام می‌شود. برای پیدا کردن کد تراکنش در کیف پول تراست والت مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ارز دیجیتال مورد نظرتون را انتخاب کنید
  • تراکنش مورد نظر را انتخاب کنید
  • در صورتی که انتقال در شبکه تایید شده بود، روی گزینه More Details بزنید.
  • یک صفحه وب باز می‌شود. هم می‌توانید از لینک این صفحه، و هم از عبارت بلند زیر Transaction Hash به عنوان کد تراکنش استفاده کنید.

 

 

آموزش استیکینگ ارز دیجیتال در کیف پول تراست والت

یکی از امکانات جانبی کیف پول تراست والت امکان استیکینگ ارز دیجیتال در آن است. استیکینگ به معنی قفل کردن رمز ارزها در شبکه به منظور تامین امنیت آن و به دست آوردن سود از کارمزدهای تراکنش‌‌ها و کوین‌های استخراج نشده است. کیف پول تراست والت از استیکینگ برای بلاک چین‌های معروف اثبات سهام پشتیبانی می‌کند. با دنابل کردن مراحل زیر می‌توانید نحوه استیک کردن در کیف پول تراست والت را آموزش ببینید.

  • پس از ورود به کیف پول در تب «Discover» به قسمت «Staking» مراجعه کنید.
  • در صفحه جدید باز شده فهرست ارزهای با قابلیت استیکینگ به همراه سود سالانه آن‌ها نمایش داده می‌شود. برای استیک هر کدام از رمز ارزها بر روی آن کلیک کنید.
  • با انتخاب گزینه Stake اطلاعات استیکینگ ارز دیجیتال مثل مقدار حداقل ارز مورد نیاز، سود سالانه، مدت زمان مورد نیاز برای آزادسازی و مقدار ارز استیک شده و موجود نمایش داده می‌شود.
  • با کلیک بر روی Stake در پنجره قبلی می‌توان مقدار رمز ارز و اعتبارسنج مورد نظر را انتخاب و گزینه Next را انتخاب کرد.
  • با تایید تراکنش در کیف پول استیکینگ نهایی می‌شود.
  • برای آن استیک کردن نیز با ورود به صفحه رمز ارز استیک شده در قسمت استیکینگ می‌توانید رمز ارز را انتخاب و Unstake کنید. پس از سپری شدن مدت زمان مورد نیاز برای آزادسازی توکن‌های شما از حالت استیکینگ خارج خواهند شد.

برای آموزش ویدیویی استیکینگ ارز دیجیتال در کیف پول تراست والت می‌توانید به ویدیوی آموزش استیکینگ ارز دیجیتال در تراست والت مراجعه کنید. در این آموزش استیک ارزهای پولکادات، ترون، بایننس، اتم، ای‌وی‌موس، سولانا، اوسموسیس، تزوس، لونا و کاوا بررسی شده‌اند.

 

آموزش تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر Swap در کیف پول تراست ولت

کیف پول تراست والت با استفاده از امکانات صرافی‌های ارز دیجیتال غیرمتمرکز مثل وان اینچ از تبدیل مستقیم ارزهای دیجیتال به یکدیگر در کیف پول پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این ویژگی کاربران می‌توانند به طور مستیم ارزهای خود را به یکدیگر تبدیل کنند بدون اینکه نیاز به مراجعه به یک اپلیکیشن یا وبسایت دیگر داشته باشند. برای Swap ارزهای دیجیتال در تراست والت مراحل زیر را دنبال کنیدو.

  • پس از ورود به کیف پول تراست والت رمز ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • از میان گزینه‌های موجود در صفحه گزینه Swap را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که هر ارزی تنها قابل تبدیل به برخی از ارزهای دیگر در همان شبکه است و برای پرداخت هزینه تراکنش حتما باید کوین بومی آن شبکه را در کیف پول خود داشته باشید.
  • در پنجره جدید نمایش داده شده ارز مقصد را برای تبدیل انتخاب و مقدار ارز مبدا که می‌خواهید تبدیل کنید را انتخاب و بر روی گزینه Preview Swap کلیک کنید.
  • در پنجره جدید باز شده اطلاعات تبدیل و هزینه تراکنش نمایش داده می‌شود. درصورت مناسب بودن شرایط بر روی Confirm Swap کلیک کنید.
  • با انجام این کار تراکنش ثبت می‌شود و به حالت Pending در می‌آید.
  • پس از مدت زمان کوتاهی تراکنش ثبت شده و تایید می‌شود و رمز ارز جدید به کیف پول شما اضافه می‌شود. با کلیک بر روی تراکنش می‌توانید اطلاعات آن را مشاهده کنید.

در حال حاضر قابلیت تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر تنها در نسخه آی‌او‌اس فعال است و در نسخه اندروید این گزینه موجود نیست. استفاده از این قابلیت منجر به صرفه‌جویی در زمان تبدیل ارزها به یکدیگر می‌شود اما به دلیل تغییرات زیاد در قیمت برای تبدیل مبالغ بالا مناسب نیست.

 

آموزش اتصال کیف پول Trust Wallet به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز

برای فعالیت در اپلیکیشن‌های وب 3 کاربران باید کیف پول ارز دیجیتال خود را به dApp مورد نظر وصل کنند. در کیف پول تراست والت برای انجام این کار دو روش وجود دارد. روش اول استفاده از جستجوگر موجود در کیف پول است که با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید این کار را انجام دهید.

  • به قسمت Browser کیف پول تراست ولت رفته و آدرس اپلیکیشن غیرمتمرکز را در آن وارد کنید.
  • گزینه Connect wallet موجود در کیف پول را انتخاب کنید.
  • در پنجره باز شده شبکه بلاک چین مورد نظر خود برای اتصال را انتخاب کنید و گزینه Connect را بزنید.
  • با این کار اتصال شما به dApp نهایی می‌شود و می‌توانید تراکنش‌های مورد نظر را انجام دهید.

روش دوم برای اتصال کیف پول تراست والت به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز استفاده والت کانکت است. در این حالت شما اپلیکیشن را در مرورگر خود جستجو می‌کنید و با استفاده از والت کانکت و اسکن کیوآرکد نمایش داده شده اتصال را نهایی می‌کنید. مراحل انجام این کار به صورت زیر است.

  • اپلیکیشن مورد نظر خود را در اینترنت جستجو و گزینه Connect Wallet را انتخاب کنید. در میان گزینه‌های مختلف موجود WalletConnect را انتخاب کنید.
  • در کیف پول تراست والت خود از بخش Setting گزینه WalletConnect را انتخاب کرده و با استفاده از گزینه New Connection و اسکن کیوآر کد نمایش داده شده در اپلیکیشن اتصال را نهایی کنید.
  • پس از اتصال کیف پول به اپلیکیشن هر تراکنشی در اپلیکیشن به کیف پول ارجاع داده می‌شود که می‌توانید از آن برای تایید تراکنش استفاده کنید.
  • برای قطع کردن اتصال کیف پول به اپلیکیشن می‌توانید به قسمت والت کانکت در کیف پول مراجعه کرده و اپلیکیشن را از فهرست موجود حذف کنید.

 

آموزش خرید ارز دیجیتال در تراست والت

یکی از امکانات مهمی که اخیرا به کیف پول تراست والت اضافه شده امکان خرید و فروش ارز دیجیتال با استفاده از پول فیات است. این امکان به صورت مستقیم توسط کیف پول ایجاد نشده و توسط نهادهای واسطی مثل Moonpay ایجاد شده است. حداقل خرید 50 و حداکثر خرید 200 هزار دلار است. برای خرید مستقیم ارز دیجیتال باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • بر روی ارز دیجیتال مورد نظر خود در تراست ولت کلیک کرده و گزینه Buy را انتخاب کنید.
  • مقدار دلاری ارزی که می‌خواهید مشخص کنید تا میزان ارز دیجیتال دریافتی توسط نهاد واسطه مشخص شود.
  • تراکنش مورد نظر را تایید کنید. پس از مدت زمان کوتاهی رمزارزها به کیف پول شما ارسال خواهند شد.

برای استفاده از این گزینه کاربران نیاز به دسترسی به خدمات بانکی بین‌المللی دارند و ارزهای قابل خریداری نیز برای مناطق مختلف متفاوت است. باتوجه به این مسائل امکان استفاده از این گزینه برای ایرانی‌ها وجود ندارد و کاربران بهتر است برای خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های معتبر ایرانی مثل صرافی ارز دیجیتال رابکس استفاده کنند.

 

برچسب های مرتبط

آموزش کیف پول

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

  • حامداکبریپور
    23 آبان 1402

    چجوری ارزی رو که تو کیف پول اول تراس ولت هست و شبکه bep20میباشد رو به کیف پول دوم تراس که شبکه erc20ارسال کنم

    • مهدی رضائیان
      23 آبان 1402

      هر ارزی رو نمیشه به صورت مستقیم به شبکه دیگه اننتقال داد. برای این کار باید برید بریج‌هایی مثل stargate و layerswap و orbiter رو چک کنید ببینید از این رمز ارز در دو شبکه مورد نظر پشتیبانی می‌کنند یا نه. یه راه حل هم اینه که ارزتون رو ببرید صرافی و از شبکه اتریوم به کیف پول جدید برداشت بزنید. تو این مورد هم باید توجه داشته باشید که صرافی مورد نظر از انتقال ارز در این دو شبکه پشتیبانی کنه.

    • حسین
      27 دی 1402

      من فک میکنم این ارزهای دیجیتال نهایتا پشتوانه مطمئنی برای سرمایه های مردم نخواهد بود.
      حالا مقایسه کنید با کسی که پولش توی بانک هست با کسی که سرمایش تبدیل به ارز دیجیتال شد قطعا احتمال معدوم شدنش هست.
      به همین خاطر برای دولت ها ارز دیجیتال رسمیت نداره و بی اعتبار است.

1 2