آکادمی رابکس
آموزش کیف پول
آموزش تصویری تبدیل بیت تورنت قدیمی به جدید

آموزش تصویری تبدیل بیت تورنت قدیمی (BTTOLD) به جدید (‌BTT)

  • متوسط
  • 4دقیقه
  • 15 شهریور 1401
1.5
1.5

فهرست مطالب

  • آموزش کامل تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید
  • بیت تورنت در صرافی بایننس
  • صرافی کوکوین
  • بیت تورنت در صرافی کوینکس
  • تبدیل رمز ارز BTTOLD به BTT

آموزش کامل تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید

چندی پیش بنیاد ترون اعلام کرد که تصمیم دارد توکن بیت تورنت را بر روی بلاکچین بیت تورنت چین که یک پلتفرم لایه دوم است، منتقل کند. با توجه به اینکه BTT رمز ارز محبوبی بین کاربران ایرانی است بسیاری از ایرانیان دچار ابهاماتی در رابطه با این انتقال شدند. در این مطلب تصمیم داریم به این ابهامات پاسخ دهیم. در ابتدا به کم و کیف این انتقال خواهیم پرداخت سپس اعلامیه‌های محبوبترین صرافی‌های خارجی بین کاربران ایرانی را بررسی خواهیم کرد و در نهایت به نحوه این انتقال به همراه آموزش تصویری می‌پردازیم.

بیت‌تورنت (BitTorrent) نام یک پروتکل اشتراک فایل است که در سال 1379 (2001) توسط برام کوهن  (Bram Cohen) ایجاد شد. با استفاده از این پروتکل و سایر برنامه‌های آن مانند یو تورنت‌ (µTorrent) می‌توانید انواع مختلف فایل‌ها مانند فایل‌های موسیقی، فیلم و … را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید، همچنین می‌توانید فایل‌های بزرگ را برای سایر افراد ارسال کنید. در سال 1399 (2021) بنیاد ترون و شبکه‌ی بیت‌تورنت پلتفرمی را به نام بیت تورنت چین طراحی و راه‌اندازی کردند. بیت‌تورنت چین یک پروژه لایه‌ی دوم بوده که با هدف بهبود عملکرد سیستم، بر روی شبکه ترون طراحی شده است. اکنون این بنیاد اعلام کرده است که تمامی توکن‌‌های قدیمی را به شبکه جدید با توکن جدید تبدیل کند.

توکن‌های بیت تورنت قدیمی از استاندارد TRC10 بهره می‌بردند و آیدی 1002000 دارند. برای مشاهده این توکن بر روی اکسپلورر ترون می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. بیت تورنت‌های جدید دارای استاندارد TRC20 بوده و آدرس قرار داد آن‌ TAFjULxiVgT4qWk6UZwjqwZXTSaGaqnVp4 است که از این لینک می‌توانید جزئیات آن را بر روی اکسپلورر شبکه ترون مشاهده کنید.

نکته مهم تبدیل بیت تورنت قدیمی به جدید، نسبت 1:1000 است. یعنی اگر کسی یک بیت تورنت قدیمی داشته باشد به ازای آن هزار بیت تورنت جدید دریافت خواهد کرد. البته این به معنی هزار برابر شدن سرمایه آن فرد نیست؛ زیرا قیمت بیت تورنت‌های جدید نیز یک هزارم بیت تورنت‌های قدیمی می‌باشد.

در ادامه به اعلامیه‌هایی که سه صرافی خارجی محبوب کاربران ایرانی، که در خصوص پشتیبانی از بیت تورنت منتشر کرده‌اند خواهیم پرداخت.

بیت تورنت در صرافی بایننس

صرافی بایننس اعلام کرد در مدت یک هفته از 21 دی ماه الی 27 دی ماه 1400 به تدریج تمامی بازارهای مرتبط به بیت تورنت قدیمی در این صرافی را اعم از بازارهای آتی، اسپات و … را خواهد بست. در اطلاعیه این صرافی آمده است پس از این تاریخ بازاهایی با نام بیت تورنت جدید که صرافی بایننس نام آن را BTTC گذاشته است بازگشایی خواهد شد. بایننس همچنین اعلام کرده تمامی کاربرانی که در این صرافی بیت تورنت قدیمی دارند پس از این تاریخ بیت تورنت‌های آن‌ها به صورت خودکار به بیت تورنت‌های جدید تبدیل خواهد شد. برای مطالعه اعلامیه صرافی بایننس می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

صرافی کوکوین

این صرافی نیز طی اعلامیه گفته است در تاریخ 20 دی ماه 1400 بازارهای این صرافی به بیت تورنت جدید تبدیل می‌شود و کاربرانی که بیت تورنت در این صرافی داشته باشند به صورت خودکار این صرافی این تبدیل را برای آن‌ها انجام خواهد داد. البته این صرافی عنوان کرده است که این خدمت را به کاربرانی ارائه خواهد داد که حداقل 400 بیت تورنت در اکانت خود داشته باشند. این صرافی همچنین عنوان کرده است که بیت تورنت جدید را پس از این تاریخ با نام BTT خواهد شناخت و بیت تورنت قدیمی را BTTOLD می‌نامد. ضمنا این صرافی عنوان کرده است که پس از این تاریخ دیگر از رمز ارز قدیمی پشتیانی نخواهد کرد. برای مطالعه اعلامیه صرافی کوکوین می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

بیت تورنت در صرافی کوینکس

صرافی کوینکس طی اعلامیه خود عنوان کرد طی چند روز تمامی بازارهای مرتبط به بیت تورنت قدیمی را بسته و تاریخ 8 دی ماه 1400 مهاجرت به بیت تورنت جدید را به صورت کامل انجام خواهد داد. این صرافی همچنین عنوان کرده است که دیگر از بیت تورنت قدیمی پس از این تاریخ پشتیبانی نخواهد کرد.

لازم به ذکر است این مطلب صرفا آموزشی برای تبدیل بیت تورنت قدیمی به جدید بوده و رابکس هیچگونه مسئولیتی در رابطه با از دست رفتن رمز ارز شما ندارد.

تبدیل رمز ارز BTTOLD به BTT

برای تبدیل ارز دیجیتال BTTOLD به رمز ارز BTT، باید در ابتدا مشخص کنید که این ارز دیجیتال را در کجا نگهداری می‌کردید؟ بر روی پلتفرم یک صرافی نگهداری می‌کردید و یا در یک والت. در ادامه شرایط مختلف را آموزش داده تا با توجه شرایط از هر کدام که متناسب با شماست استفاده کنید.

اگر از یک صرافی برای نگهداری رمز ارز BTTOLD استفاده می‌کردید، این راهنما را مطالعه کنید.

اگر قبلا برای نگه‌داری ارز دیجیتال BTTOLD از صرافی ارز دیجیتال استفاده می کردید در ابتدا باید مطمئن شوید که آیا صرافی مورد نظر شما بصورت اتوماتیک، پلتفرم تبدیل رمز‌ارز BTTOLD ‌به رمز‌ارز BTT را دارد یا خیر. در صورت مثبت بودن پاسخ، دیگر نیازی نیست که شما کاری انجام بدهید و خود صرافی شما بصورت اتوماتیک بیت‌تورنت‌های قبلی را به بیت‌تورنت‌های جدید تبدیل می‌کند. اما اگر صرافی مورد استفاده‌ی شما خدمات این چنینی ندارد پس لازم است که در ابتدا تمام ارزهای دیجیتال BTTOLD خود را به یک کیف پول ترون‌لینک (TronLink) انتقال دهید. از این آدرس می‌توانید کیف پول ترون لینک برای اندروید و از این آدرس کیف پول ترون لینک برای IOS را دانلود کنید.

اگر از یک کیف پول برای نگهداری رمز ارز BTTOLD (بجز ترون لینک) استفاده می‌کردید، این راهنما را مطالعه کنید.

اگر شما ارز دیجیتال BTTOLD را در یک کیف پول ارز دیجیتال نگهداری می‌کنید، باید در ابتدا رمزارزهای خود را به کیف‌پول ترون لینک (TronLink) ارسال کنید. سپس وارد سایت https://bt.io می‌شوید و در آنجا تبدیل رمزارز را انجام می‌دهیم. در ادامه به آموزش این تبدیل همراه تصویر خواهیم پرداخت.

بعد از اینکه یکی از روش‌های بالا را برای انتقال ارز دیجیتال خود به کیف پول ترون لینک انتخاب کردید در این مرحله باید با استفاده از این کیف پول تبدیل رمز ارز BTTOLD به BTT را انجام دهید.

روش اول

  • کیف پول ترون لینک را می‌توانید به صورت افزونه‌ی مرورگر کروم نصب کنید. از این لینک می‌توانید به این کیف پول به صورت افزونه دسترسی پیدا کنید. پس از ساخت کیف پول ترون لینک، بیت تورنت‌های خود را به این کیف پول منتقل کنید. تا در مراحل بعدی تبدیل را تکمیل کنید.

  • مانند تصویر زیر ابتدا وارد سایت bt.io شوید و بر روی گزینه‌ی Swap BTT کلیک کنید

  • در این قسمت از سمت راست بالای صفحه گزینه‌ی Connect to Wallet را انتخاب می‌کنید.

  • در کادر بالا (Amount to Swap) مقدار رمزارزBTTOLD را که قصد تبدیل آن به BTT را دارید را وارد می‌کنید.

  • در کیف پول ترون لینک خود عملیات را تایید کنید. شما BTTOLD خود را با موفقیت به BTT تبدیل کرده اید.با توجه به اینکه این تبدیل بر بستر شبکه ترون انجام می‌شود می‌بایست مقداری رمز ارز ترون در کیف پول خود داشته باشید.

پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال رابکس نیز همگام با بازار جهانی ارزهای دیجیتال از بیت تورنت جدید فقط پشتیبانی خواهد کرد. کاربران می‌توانند مطابق این آموزش که در بالا عنوان شد بیت تورنت‌های قدیمی خود را تبدیل و سپس اقدام به فروش به رابکس نمایند. همچنین کاربران باید توجه داشته باشند که در صورت خرید ارز دیجیتال بیت تورنت از رابکس برای آن‌ها بیت تورنت جدید ارسال خواهد شد.

روش دوم

در این روش که بسیار مشابه روش اول است تمامی کارهای لازم را در گوشی موبایل انجام داده و نیازی به استفاده از کامپیوتر نداریم. در ابتدا آموزش ویدیویی این روش آورده شده است که با مشاهده این ویدیو می‌توانید تبدیل بیت تورنت قدیمی به جدید را انجام دهید. در ادامه این مقاله روش دوم با استفاده از تصاویر نیز آموزش داده شده است. در این ویدیو ما ابتدا بیت تورنت‌ قدیمی که بر روی تراست والت داریم را به کیف پول ترون لینک انتقال داده‌ایم و سپس تبدیل بیت تورنت‌های قدیمی به جدید را انجام می‌دهیم.

  • همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، مقداری بیت تورنت قدیمی BTTOLD در کیف پول ترون لینک داریم که می‌خواهیم به بیت تورنت جدید تبدیل کنیم.

  • مانند تصویر زیر، ابتدا از منوی پایین کیف پول بر روی گزینه Discover زده و در مرحله بعد بر روی کادر جستجو می‌زنیم.

  • پس از انتخاب کادر جستجو تصویری مانند تصویر زیر به نمایش در می‌آید که در آن آدرس BT.IO را وارد می‌کنیم.

  • در این مرحله کادری برای شما باز می‌شود که اجازه دسترسی به کیف پول ترون لینک شما را می‌خواهد. بر روی گزینه Approve می‌زنیم تا اجازه این دسترسی صادر گردد.

  • مانند تصویر زیر گزینه‌ای که در سمت راست بالای صفحه با کادر قرمز مشخص شده  است را می‌زنیم.

  • صفحه‌ای مانند تصویر زیر باز می‌گردد که به ترتیب گزینه‌های Apps و Swap BTT را انتخاب می‌کنیم.

  • حال نوبت به تعیین مقدار مورد نظر برای تبدیل و سپس تایید نهایی است.

توجه داشته باشید که با انتخاب گزینه MAX‌ همه بیت تورنت‌ها برای تبدیل گذاشته می‌شود. در پایین کادر قرمز بالا تعداد بیت تورنت جدید دریافتی به شما نشان داده می‌شود. به ازای هر بیت تورنت قدیمی هزار بیت تورنت جدید به کاربران داده می‌شود.

ضمنا برای انجام تبدیل با توجه به اینکه بر بستر شبکه ترون انجام می‌شود مقداری رمز ارز ترون در کیف پول خود داشته باشید.

  • در مرحله بعد برای تایید تبدیل گزینه Continue را می‌زنیم.

  • اطلاعات سواپ جهت تایید نهایی به شما نشان داده می‌شود. در صورت تایید داده‌ها دکمه Confirm را بفشارید.

  • از شما رمز کیف پولتان درخواست می‌گردد. رمز را وارد و Done را بزنید.

  • تبریک میگیم، درخواست تبدیل شما به شبکه ارسال شد.

  • همانطور که در تصویر کیف پول ترون لینک مشاهده می‌کنید دارایی کیف پول بیت تورنت قدیمی صفر و به بیت تورنت جدید تبدیل شد.

  • در صورتی که قاذر به مشاهده بیت تورنت‌های جدید نبودید نگران نباشید. مطابق تصویر زیر دکمه به اضاقه را بزنید.

  • در صفحه جدید در کادر مشخص شده نام BTT را جستجو کنید.

  • مانند تصویر زیر بر روی دکمه به اضافه آبی روبروی BTT بزنید تا بیت تورنت جدید به صفحه اول کیف پول شما اضافه شود. در کیف پول ما به دلیل اینکه قبلا بیت تورنت جدید اضافه شده بود تیک خورده بود.

برچسب های مرتبط

آموزش کیف پول

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

  • یاسرفرهادی
    06 اسفند 1402

    دقیقا تا اخرین مرحله پیش میرم فی trx هم‌کم‌میکنه‌ done میشه اما بعدش این ارور رو میده “Out of Energy ” issues are caused:
    خواستم بدونم‌چیکار کنم که تکمیل بشه این روش و ارور نده

    • مهدی رضائیان
      08 اسفند 1402

      احتمالا مشکل از Max fee که تعیین کردید هست که اجازه برداشت ترون برای جبران انرژی مورد نیاز تراکنش رو نمیده

  • Mostafa
    19 اسفند 1402

    سلام در این تاریخ سال ۲۰۲۴بیت قدیمیو میشه جدیدش کرد

  • کامیار
    21 اسفند 1402

    سلام من خواستم تبدیل کنم تا آخرشم رفتم ولی نمیشه ترونم کم میشه این ارورو میده
    حساب خارج از انرژی است یا از سقف کارمزد قرارداد فراتر رفته است
    The account is out of Energy, or the contract’s fee limit has been exceeded.
    چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید🙏🏻

    • مهدی رضائیان
      21 اسفند 1402

      سلام این به خاطر مدل خاص کسر هزینه تراکنش در شبکه ترون هست. اگه تعداد بیشتری ترون داشته باشید تو حسابتون حل میشه مشکل.