آکادمی رابکس
مفاهیم پایه
چگونه تراکنش در حال انتظار اتریوم را تغییر دهیم

تغییر تراکنش در حال انتظار اتریوم | چگونه تراکنش Pending اتریوم را تغییر دهیم؟

  • متوسط
  • 2دقیقه
  • 04 شهریور 1402
5
5

فهرست مطالب

  • چگونه تراکنش در حال انتظار اتریوم را تغییر دهیم؟
  • سرعت بخشیدن به تراکنش Pending اتریوم در متامسک
  • تغییر تراکنش Pending اتریوم در متامسک
  • لغو تراکنش در حال انتظار اتریوم در تراست ولت
  • جمع‌بندی

اگر قبلاً از شبکه اتریوم استفاده کرده‌اید، احتمالاً تراکنشی را تجربه کرده‌اید که تأیید آن بیش از حد معمول طول می‌کشد. دلیل این موضوع اولویت بندی تراکنش‌ها توسط ماینرها است که کاربرانی که کارمزدهای بالاتری پرداخت می‌کتتد در اولویت قرار می‌گیرند. سوال این است که چگونه تراکنش در حال انتظار اتریوم را تغییر دهیم؟

 

اگر تراکنش بلاک چین اتریوم شما به دلیل پایین بودن کارمزدهای گس متوقف شده است، باید منتظر بمانید تا کارمزدها کاهش یابد و ماینرها در نهایت تراکنش شما را پردازش کنند. با این حال، شما همچنین می‌توانید تراکنش Pending اتریوم را با تراکنش جدیدی جایگزین کنید که قیمت گس بالاتری دارد. آیا این پروسه برایتان پیچیده به نظر می‌رسد؟ در واقع ساده‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید و با اتر (ETH) و تمام توکن های ERC20 هم جواب می‌دهد.

 

چگونه تراکنش در حال انتظار اتریوم را تغییر دهیم؟

اول از همه، باید به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید تراکنش‌هایی را که تأیید شده‌اند جایگزین کنید، برگردانید یا لغو کنید. با این حال، در زمان‌هایی که شبکه خیلی شلوغ است، برخی از تراکنش‌های ارزهای دیجیتال ممکن است گیر کنند. وقتی حجم تراکنش‌ها خیلی زیاد است، ممکن است تراکنش شما ساعت‌ها یا حتی روزها در حال انتظار بماند.

 

گاهی اوقات، گیر تراکنش‌ها خود به خود و به دلیل شکست تراکنش معلق یا به دلیل کاهش هزینه های کارمزد رفع می‌شود. در زمان‌هایی که نمی‌توانید به معنای واقعی کلمه یک تراکنش اتریوم را لغو کنید، مراحلی وجود دارد که می توانید برای سرعت بخشیدن به فرایند تغییر تراکنش انجام دهید. در واقع، این کار شامل جایگزینی تراکنش در حال انتظار اتریوم با معامله جدیدی است که کارمزد بالاتری می پردازد.

 

در این مقاله، نحوه افزایش سرعت تراکنش ها با استفاده از MetaMask یا Trust Wallet را به شما نشان خواهیم داد. همچنین می‌توانید از کیف پول‌های رمزنگاری دیگری که از بلاک چین اتریوم پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید، اما روند ممکن است کمی متفاوت باشد. برای استفاده از این آموزش نیاز است که شما کیف پول متامسک یا تراست ولت را نصب داشته باشید.

 

تغییر تراکنش در حال انتظار اتریوم

 

چرا با تراکنش در حال انتظار اتریوم مواجه می‌شویم؟

اتریوم با یک سیستم مناقصه برای کارمزد تراکنش شما کار می کند. کارمزد شما به پیچیدگی تراکنش شما بستگی دارد (یعنی اینکه چقدر کار محاسباتی نیاز دارد). در این زمینه، سه اصطلاح مهم وجود دارد که باید با آن‌ها آشنا شوید. هزینه گس (Gas Fee)، قیمت گس (Gas Price)  و سقف گس (Gas Limit).

 

وظایف محاسباتی یک تراکنش در شبکه اتریوم بر حسب هزینه گس اندازه‌گیری می‌شود. گس فی در واقع واحدی است که برای تعیین هزینه انجام محاسبات مختلف در شبکه اتریوم استفاده می‌شود. به عنوان مثال هزینه گس برای انتقال رمز ارز اتریوم برابر 21000 واحد است.

 

در حالی که گس فی تعداد واحدهای مورد نیاز برای هر عملیات را نشان می‌دهد، قیمت گس یا گس پرایس نشان دهنده قیمت پرداخت دشه برای هر واحد گس است. می‌توانید هزینه گس را به عنوان مقدار ساعت کار مورد نیاز برای یک عملیات و قیمت گس را به عنوان قیمت پرداخت شده برای هر “ساعت کار” در نظر بگیرید.

 

در نهایت، متغیر سقف گس نشان‌دهنده حداکثر مبلغی است که شما مایل به پرداخت برای یک تراکنش اتریوم هستید. در حالی که هزینه گس بر اساس پیچیدگی تراکنش شما تعریف می شود، شما آزاد هستید که قیمت گس و سقف گس خود را تعیین کنید. کل هزینه مورد نظر با این سه متغیر به دست می‌آید و ماینرها با بررسی آن تصمیم به تایید یا رد تراکنش می‌گیرند.

 

بنابراین، اگر قیمت گس شما خیلی پایین باشد، ممکن است تراکنش دیگر کاربران در اولویت ماینرها قرار گیرد و تراکنش شما به یک تراکنش در حال انتطار اتریوم تبدیل شود. اگر تراکنش شما Pending باشد، اتریوم هیچ تراکنش جدیدی را از همان آدرس کیف پول ارز دیجیتال تایید نمی‌کند تا زمانی که یک ماینر تراکنش در حال انتطار شما را تایید کند و پس از آن نوبت به دیگر تراکنش‌ها برسد.

 

افزایش سرعت تراکنش Pending اتریوم

 

سرعت بخشیدن به تراکنش Pending اتریوم در متامسک

پس از این که وارد بحث تغییر در تراکنش در حال انتطار اتریوم شویم، می‌توانیم از راه حل ساده‌تر سرعت بخشیدن به تراکنش Pending اتریوم استفاده کنیم. این کار یکبار برای تراکنش قابل انجام است و با افزایش قیمت گس تراکنش به تایید سریع تراکنش Pending اتریوم کمک می‌کنند. برای انجام این کار باید مراحل زیر را انجام دهید.

 

  • وارد کیف پول MetaMask خود شوید که تراکنش معلق دارد. اگر یک کیف پول خارجی است، باید آدرس را با استفاده از عبارت اولیه یا کلید خصوصی مربوطه وارد کنید.
  • تراکنش معلق را در برگه [Activity] پیدا کنید و روی [Speed ​​Up] کلیک کنید.
  • این فرآیند به شما امکان می‌دهد تا تراکنش خود را دوباره به ماینرها ارسال کنید. با کلیک بر روی [Speed up] و سپس [Save] مطمئن شوید که از قیمت گس بالاتر استفاده می‌کنید.
  • اگر مرحله قبل جواب نداد، می‌توانید به تب [Advanced] نیز بروید تا قیمت گس را به صورت دستی تنظیم کنید. می‌توانید قیمت‌های فعلی گس و میانگین زمان تأیید را در Etherscan یا EthGasStation بررسی کنید.

 

افزایش سرعت تراکنش در حال انتطار اتریوم

 

تغییر تراکنش Pending اتریوم در متامسک

در صورتی که امکان تغییر سرعت ثبت تراکنش وجود نداشته باشید یا شما بخواهید تراکنش خود را با یک تراکنش جدید جابجا کنید باید مراحل این مراحله را انجام دهید. با انجام این مراحل تراکنش Pending اتریوم شما به یک تراکنش جدید تبدیل می‌شود تا با تایید آن بتوانید تراکنش‌های جدید خود را به شبکه اضافه کنید.

 

  • وارد کیف پول MetaMask خود شوید که تراکنش Pending اتریوم دارد. دوباره، اگر یک کیف پول خارجی است، باید آدرس را با استفاده از عبارت seed مربوطه یا کلید خصوصی وارد کنید.
  • تراکنش Pending اتریوم را در برگه [Activity] پیدا کنید. روی آن کلیک کنید تا جزئیات را بررسی کنید و مقدار [Nonce] را یادداشت کنید. توجه داشته باشید که اگر چندین تراکنش در حال انتظار اتریوم دارید، ابتدا باید با قدیمی‌ترین (کمترین مقدار nonce) شروع کنید.
  • به بخش تظیمات متامسک بروید و روی [Advanced] کلیک کنید
  • به پایین پیمایش کنید و گزینه [Customize Transaction nonce] را روشن کنید.
  • به عقب برگردید و روی آدرس کیف پول خود کلیک کنید تا آن را در کلیپ بورد خود کپی کنید.
  • برای ایجاد یک تراکنش جدید، روی [Send] کلیک کنید و آدرس کیف پول خود را در قسمت [Add Recipient] قرار دهید.
  • شما باید مقدار صفر اتریوم را با استفاده از Nonce تراکنش در حال انتظار اتریوم (که در مرحله 2 ذکر شد) به کیف پول خود ارسال کنید. وقتی آماده شدید روی [تأیید] کلیک کنید. اگر قیمت گس شما خیلی پایین باشد، ممکن است این تراکنش نیز گیر کند. مطمئن شوید که قیمت گس معقول تعیین کرده‌اید.
  • منتظر بمانید تا تراکنش جدید تایید شده و جایگزین تراکنش قبلی شما شود.

 

پس از انجام این کار و برای جلوگیری از حوادث احتمالی، مطمئن شوید که گزینه [Customize Transaction nonce] را در کیف پول خود به حالت OFF برگردانده‌اید.

 

تغییر تراکنش در حال انتظار اتریوم در متامسک

 

لغو تراکنش در حال انتظار اتریوم در تراست ولت

در بخش‌های قبلی نحوه تعامل با تراکنش در حال انتظار اتریوم را با استفاده از کیف پول متامسک بررسی کردیم. تغییر تراکنش Pending اتریوم در کیف پول تراست ولت نیز قابل انجام است. مراحل زیر به صورت کامل نحوه انجام این کار را آموزش می‌دهد.

 

  • روی تراکنش در حال انتظار اتریوم در برنامه Trust Wallet خود کلیک کنید و فیلد [Nonce] را جستجو کنید. عدد نانس را یادداشت کنید.
  • یک تراکنش جدید ایجاد کنید و آدرس کیف پول خود را در قسمت [Recipient Address] اضافه کنید. مطمئن شوید که آدرس همان تراکنش معلق است. [Amount ETH] را 0 تنظیم کنید و روی [Next] کلیک کنید.
  • روی تنظیمات در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • فیلد [Nonce] را با مقداری که قبلاً نوشتید جایگزین کنید. مطمئن شوید که [قیمت گس] رقابتی تنظیم کرده‌اید، تا تراکنش شما دوباره گیر نکند.
  • منتظر بمانید تا تراکنش جدید تایید و جایگزین تراکنش Pending اتریوم شود.

 

تغییر تراکنش Pending اتریوم در تراست ولت

 

جمع‌بندی

ارائه یک تراکنش اتریوم و یافتن پیشنهادی برای قیمت گس می‌تواند بسیار خسته کننده باشد. وقتی متوجه می‌شوید که نمی‌توانید از کیف پول اتریوم خود استفاده کنید تا زمانی که تراکنش معلق شکست بخورد یا تأیید نشود، بدتر می‌شود.

 

گاهی اوقات، با کاهش هزینه های شبکه، تراکنش های گیر افتاده به طور خودکار پاک می شوند. اما متأسفانه، این ممکن است مدت زیادی طول بکشد. خوشبختانه، شما می‌توانید یک تراکنش گیر کرده را با اجرای آن با یک انتقال توکن صفر ساده لغو کنید. به یاد داشته باشید که برای انجام موفقیت آمیز تراکنش لغو، باید هزینه گس کافی بپردازید.

برچسب های مرتبط

مفاهیم پایه

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات