آکادمی رابکس
ارزهای دیجیتال

نات کوین میم کوین تلگرام | آيا پروژه NOTCoin کلاهبرداری است؟

  • متوسط
  • 1دقیقه
  • 25 دی 1402
2.4
2.4

فهرست مطالب

  • نات کوین تلگرام چیست؟
  • نحوه انجام بازی نات کوین تلگرام
  • آيا ربات نات کوین کلاهبرداری است؟
  • کیف پول نات کوین
  • استخراج ارز تلگرام
  • از کجا نات کوین بخریم؟
  • آیا Notcoin مال تلگرام است؟
  • قیمت نات کوین چقدر است؟
  • آیا نات کوین واقعی است؟

بازی نات کوین در بستر تلگرام یکی از پروژه‌های جذاب روزهای اخیر برای فعالان بازار ارزهای دیجیتال بوده است. پروژه NOTCoin یک ربات تلگرامی است که در آن کاربران می‌توانند به ازای هر بار ضربه زدن به سکه نمایش داده شده در ربات نات کوین استخراج کنند. از آنجایی که این پروژه در بستر تلگرام شکل گرفته و حمایت تیم توسعه‌دهنده آن را به دست آورده است توجه زیادی به آن شده است اما سوال این است که آیا پروژه NOTCoin کلاهبرداری است یا قرار است به یکی از میم‌کوین‌های پرطرفدار دنیای ارزهای دیجیتال مثل دوج کوین تبدیل شود؟

 

در ادامه این مقاله به بررسی بازی NOTcoin می پردازیم و گیم پلی ساده و در عین حال ارزشمند آن، ارتباط آن با بلاک چین امن و مقیاس پذیر TON و جامعه پر جنب و جوشی را که آن را به محبوبیت گسترده سوق داده است می‌پردازیم. همچنین راه های مختلف به دست آوردن نات کوین بیشتر را بررسی می‌کنیم. فعلا نات کوین در هیچ صرافی ارز دیجیتال خرید و فروش نمی‌شود اما برای خرید ارز TON و بیش از 1000 ارز دیجیتال دیگر می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

 

نات کوین تلگرام چیست؟

پروژه NOTCoin یک بازی مبتنی بر تلگرام است که به بازیکنان امکان می‌دهد با کلیک بر روی صفحه‌ی ربات نات کوین کسب کنند. نات کوین یک ارز مجازی است که پتانسیل تبدیل شدن به یک توکن واقعی در آینده را دارد اما در حال حاضر هنوز نمی‌توان آن را جزو دسته رمزارزها به حساب آورد. این بازی بر اساس مفهوم ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال طراحی شده  است، اما بازیکنان به جای استفاده از الگوریتم‌های پیچیده و سخت‌افزار گران‌قیمت، می‌توانند به سادگی بر روی صفحه نمایش خود کلیک کرده و نات کوین استخراج کنند.

 

این بازی به گونه ای طراحی شده است که بازی ساده و آسانی داشته باشد و نیازی به نصب، ثبت نام و هزینه ندارد. هر کسی که یک مرورگر وب و اتصال به اینترنت داشته باشد می‌تواند بلافاصله شروع به بازی کرده و نات کوین به دست آورد. کاربران با استفاده از نات کوین‌هایی که به دست آورده‌اند می‌توانند آیتم‌های مختلف درون بازی را خریداری کنند تا از این طریق امکان استخراح نات کوین های بیشتری برای آن‌ها فراهم شود.

 

این بازی همچنین به بلاک چین TON متصل است، یک شبکه غیرمتمرکز که هدف آن ارائه یک پلتفرم سریع، ایمن و مقیاس پذیر برای برنامه ها و خدمات مختلف است. بلاک چین TON زاییده افکار پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، یک اپلیکیشن پیام رسان محبوب با بیش از 500 میلیون کاربر است. پروژه NOTCoin یکی از اولین بازی‌هایی است که از بلاک چین TON استفاده می‌کند و قصد دارد در آینده ویژگی‌ها و عملکردهای بیشتری را از شبکه ادغام کند.

 

نات کوین میم کوین تلگرام

 

نحوه انجام بازی نات کوین تلگرام

انجام بازی نات کوین بسیار ساده و سرراست است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به وب سایت بازی، https://notcoingame.com مراجعه کنید و با کلیک بر روی گزینه PLAY وارد ربات تلگرام شوید و با کلیک بر روی صفحه نات کوین به دست آورید. می‌توانید به طور مستقیم نیز بر روی آی دی ربات نات کوین کلیک کرده و وارد محیط بازی شوید.  با ورود به ربات پیامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن گفته شده است «این ربات برای شما چکار می‌کند؟ احتمالا هیچی!»

 

در پایین صفحه بر روی گزینه Start کلیک کنید. پس از انجام این کار ربات به شما یک پیام خوش‌امد گویی ارسال می‌کند و عنوان می‌کند که می‌توانید با کلیک کردن در ربات نات کوین بیشتری به دست آورید. سپس اشاره می‌کند که نات کوین معلوم نیست که در آینده ارزشی داشته باشد یا نه و سپس از شما می‌خواهد که دوستانتان را نیز دعوت کنید تا هم شما و هم دوستانتان نات کوین‌های بیشتری به دست آورید. برای آشنایی با بازی می‌توانید روی گزینه How to play کلیک کنید در غیر اینصورت با کلیک بر روی گزینه Lets go وارد محیط بازی خواهید شد.

 

در محیط بازی با هر بار کلیک بر روی سکه نشان داده شده به تعداد نات کوین‌های شما اضافه می‌شود اما به صورت روزانه محدودیت‌هایی برای تعداد کلیک‌هایی که می‌توانید انجام دهید وجود دارد. در مقابل یک سری روش‌هایی در بخش Booster ربات تعریف شده است تا با استفاده از آن‌ها بتوانید تعداد نات کوین‌های بیشتری را به دست آورید. البته برای فعال کردن این روش‌ها شما باید Notcoin پرداخت کنید یا لیگ خود را بهبود دهید.

 

به طورکلی 5 لیگ در پروژه NOTCoin تعریف شده است و برای ورود به هر یک از این لیگ‌ها حداقل تعداد نات کوین وجود دارد. به ترتیب برای لیگ‌‌های برنز، نقره، طلا، پلاتین و الماس کاربران حداقل باید صفر، پنج هزار، دویست هزار، دو میلیون و بیست میلیون نات کوین داشته باشند. هر گروه و کانال تلگرامی نیز می‌تواند تیم خود را (Squad) تشکیل دهد تا رقابت بین اعضای آن صورت گیرد. برای راهنمایی بیشتر در مورد نحوه ساخت این تیم‌ها می‌توانید به راهنمای پروژه NOTCoin مراجعه کنید.

 

آموزش استخراج نات کوین بیشتر

برای دریافت Notcoin بیشتر روش‌های مختلفی وجود دارد. کاربرانی که اکانت پرمیوم تلگرام دارند به صورت پیش فرض 100 هزار نات کوین دریافت می‌کنند. دعوت از دوستان با کد دعوت یکی دیگر از راه‌های به دست آوردن نات کوین بیشتر است. همچنین عضویت در برخی از گروه‌ها و تیم‌های تشکیل شده نیز به شما اکان دریافت Notcoin بیشتر را فراهم می‌کند. با مراجعه به قسمت Earn در ربات می‌توانید این روش‌های افزایش تعداد نات کوین را مشاهده و عملی کنید.

 

 

با این حال، اصلی‌ترین روش افزایش تعداد نات کوین ها استفاده از امکانات بخش بهبود یا Boosts است. با کلیک بر روی این گزینه در ربات گزینه‌های مختلف برای بهبود تعداد نات کوین ‌های دریافتی به شما نمایش داده می‌شود. قسمت اول Free daily boosters است که شامل دو بخش Turbo و Full Energy است. هر یک از این گزینه‌ها هر روز سه بار برای کاربران فعال می‌شود.

 

با انتخاب گزینه Turbo حین کلیک بر روی صفحه ربات برای کسب Notcoin یک موشک دیده می‌شود که اگر بر روی آن کلیک کنید تا چند ثانیه به ازای هر کلیک تعداد توکن‌های بیشتری دریافت خواهید کرد. با انتخاب گزینه Full energy نیز بدون نیاز به صبر کردن سه بار کل نات کوین‌های قابل استخراج در ربات برای شما شارژ خواهد شد تا بدون نیاز به صبر کردن به ماین نات کوین بپردازید.

 

در قسمت پایین این صفحه روش‌های دیگر بهبود شرایط برای دریافت نات کوین آورده شده است. گزینه Multi tab برای افزایش تعداد توکن‌های دریافتی به ازای هر کلیک استفاده می‌شود که با افزایش سطح فعالیت شما گزینه‌های افزایش آن نیز فعال می‌شود. برای فعال کردن این ویژگی در هر سطح مقداری Notcoin از حساب شما برداشت می‌شود که در زیر این گزینه نوشته شده است. در یلند مدت استفاده از این گزینه به نفع کاربر خواهد بود.

 

گزینه بعدی Energy limit است که ظرفیت استخراج در هر یک بار استفاده از ربات را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال ممکن است در ابتدای شروع کار تعداد توکن‌های قابل استخراج 1000 باشد اما با استفاده از این گزینه و پرداخت هزینه آن این مقدار برای شما به 2000 توکن در هر بار افزایش یابد که این مساله نیز در بلند مدت به نفع کاربران خواهد بود.

 

گزینه Recharging Speed باعث می‌شود که ظرفیت استخراج نات کوین شما بیشتر شود. و در نهایت گزینه Tap bot وجود دارد که با انتخاب آن ربات به صورت خودکار برای شما کار استخراج را انجام می‌دهد. برای فعالسازی این گزینه شما باید حداقل در لیگ نقره‌ای عضویت داشته باشید. لیگ شما در زیر مقدار توکن‌های موجود نمایش داده می‌شود که با کلیک بر روی آن می‌توانید در صورت رسیدن به سطح مورد نظر لیگ خود را به روز کنید.

 

پروژه Notcoin

 

آيا ربات نات کوین کلاهبرداری است؟

پروژه Notcoin توجه کاربران از سراسر دنیا را به خود جلب کرده و در مرحله بتای خود به نزدیک به 500 هزار بازیکن رسید. در این مرحله بیش از 650 هزار بازیکن در مجموع بیش از 60 میلیارد Notcoin استخراج کردند. مدت کوتاهی پس از عرضه رسمی آن در 1 ژانویه 2024، محبوبیت بازی به شدت افزایش یافت و تنها در 10 روز 6.3 میلیون بازیکن در آن فعالیت داشتند و هم اکنون بیش از 10 میلیون نفر مشغول ماین نات کوین هستند. اما آیا این علاق و توجه زیاد مردم باعث می‌شود که پروژه Notcoin کلاهبرداری نباشد؟

 

برای پاسخ دادن به این سوال بهتر است پروژه Notcoin همانند یک پروژه ارز دیجیتال بررسی کنیم و ببینیم که آیا پروژه استانداردهای لازم برای یک پروژه قابل قبول در دنیای ارزهای دیجیتال را دارد یا نه. با وجود موفقیت در جذ کاربران، Notcoin یک ارز دیجیتال واقعی نیست و در بلاک چین TON ساخته نشده است که این مساله آن را بیشتر به یک پدیده بازاریابی اینترنتی تبدیل می کند.

 

اشاره به فعالیت درون بازی آن به عنوان “ماینینگ” از نظر فنی نادرست است، زیرا هیچ ماینینگ واقعی ارز دیجیتال انجام نمی‌شود. در پیام تلگرام خودکار این پروژه گفته می‌شود که “هیچکس نمی داند که آیا Notcoin تولید می شود یا اینکه ارزشی دارد یا خیر” که عدم قطعیت در این پروژه را برجسته می کند. پس می‌توان گفت Notcoin در حال حاضر حتی یک رمز ارز بر بستر بلاک چین هم نیست که بتوان آن را جزو میم کوین‌ها یا شت کوین‌ها دسته‌بندی کرد.

 

نقشه راه و سایت نات کوین تلگرام

بررسی‌های عمیق‌تر نشان می‌دهد این بازی فاقد مؤلفه‌های استاندارد ارزهای دیجیتال مانند وب‌سایت، نقشه راه یا وایت پیپر است. البته پروژه یک وایت پیپر 9 صفحه‌ای ارائه کرده است که کلا خالی است! در حال حاضر، بیش از 1.2 تریلیون Notcoin جمع آوری شده است، اما از آنجایی که این سکه به شکل قابل معامله وجود ندارد، هیچ ارزش واقعی یا گزینه‌ای برای نقد کردن آن وجود ندارد و تنها کاربرد نات کوین استفاده از آن در محیط ربات برای کسب نات کوین های بیشتر است.

 

شبکه‌های اجتماعی و وبسایت پروژه Notcoin

در حال حاضر، Notcoin هیچ وب سایت یا حساب رسانه اجتماعی به جز X ندارد. حساب X آنها 165 هزار دنبال کننده دارد که نشان دهنده تعامل بالایی است که توسط بخش نظرات فعال و ریتوییت‌های مکرر پشتیبانی می‌شود. شاید بتوان یکی از نقطه قوت‌های پروژه Notcoin را در همین فعالیت بازاریابی دید که بدون تلاش‌های زیاد و تنها از طریق تبلیغات کاموینیتی محور توانسته است این حجم از کاربر را جذب کند.

 

تیم توسعه‌دهنده Notcoin تلگرام

اطلاعات محدودی در اینترنت در مورد سازندگان Notcoin وجود دارد. طبق بیانیه ای از بنیاد TON، Open Builders مسئول این سکه میم بالقوه است. Open Builders سازمانی متعهد به تامین مالی پروژه‌ها در بلاک چین TON است. این پلتفرم با Tonstarter مرتبط است، پلتفرمی که با موفقیت 1.5 میلیون دلار بودجه اولیه را در سال گذشته برای حمایت از پروژه های مبتنی بر بلاک چین TON جمع آوری کرد. وجود این تیم یک نکته مثبت برای احتمال تبدیل شدن این نات کوین ها به رمز ارز واقعی در آینده است.

 

توکنومیکس پروژه Notcoin

در حال حاضر، عملکرد اصلی Notcoin به عنوان یک میم کوین در یک ربات بازی است و هیچگونه کاربرد دیگری برای این توکن وجود ندارد. تیم سازنده Notcoin هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد ایجاد توکن در بستر بلاک چین و توزیع آن ارائه نکرده است. علاوه بر این هیچ حد نهایی برای توکن‌ها وجود ندارد که این نشان می‌دهد توکن‌ها همواره با سرعت بالاتری نسبت به گذشته در حال تولید هستند که برای یک توکن واقعی این سیستم تورمی مناسب نخواهد بود.

 

در نهایت در پاسخ به سوال آيا پروژه NOTCoin کلاهبرداری است؟ می‌توان گفت این پروژه هنوز یک پروژه ارز دیجیتال هم نیست که بتوان آن را در قامت یک رمز ارز بررسی کرد و تنها یک بازی بر بستر تلگرام با یک سری اعداد به عنوان پاداش است. پشتیبانی و فعالیت تیم توسعه‌دهنده تلگرام در پروژه ما را امیدوار می‌کند که در نهایت نات کوین به عنوان یک رمز ارز در شبکه تلگرام ایجاد و به کاربران ارائه شود. اگر این اتفاق افتاد و وایت پیپر و اطلاعات فنی پروژه ارائه شد در اینصورت می‌توان در مورد ارزشمند بودن پروژه و ارز نات کوین صحبت کرد. در حال حاضر پروژه Notcoin چیزی بیش از یک سرگرمی در تلگرام نیست. 

 

آیا پروژه Notcoin کلاهبرداری است

 

کیف پول نات کوین

از آنجایی که نات کوین تلگرام توسط تیم توسعه‌دهنده بلاک چین TON راه‌اندازی شده است، توکن‌های آن نیز بر روی کیف پول نات کوین قابلیت نگهداری و انتقال خواهند داشت. در حال حاضر Wallet تعبیه شده در داخل تلگرام اصلی‌ترین کیف پول نات کوین شناخته می‌شود با این حال نات کوین‌های به دست آمده از فعالیت کاربران در این کیف پول نیست.

 

دلیل این اتفاق این است که هنوز Notcoin به صورت یک توکن در بلاک چین ثبت نشده است و توکن‌های به دست آمده تنها در بستر خود بازی نات کوین وجود دارند. در صفحه پروژه Notcoin در مروگر شبکه نات کوین توضیح داده شده است که توکن‌های کاربران در آینده نامعلوم در کیف پول نات کوین کاربران ذخیره خواهد شد. در حال حاضر با اضافه کردن کیف پول تلگرام به بازی نات کوین می‌توانید مقداری نات کوین به دست آورید اما این به معنی مینت شدن نات کوین‌های در ولت نیست.

 

استخراج ارز تلگرام

شبکه TON بلاک چین ایجاد شده توسط توسعه‌دهندگان فعال در شبکه تلگرام است که کوین اصلی آن TON است. رمز ارز TON قابل استخراج نیست و بیشتر کاربران از اصطلاح استخراج ارز تلگرام برای اشاره به بازی نات کوین تلگرام استفاده می‌کنند. در بازی نات کوین تلگرام شما با کلیک بر روی صفحه موبایل خود رمز ارزهای جدید به دست می آورید که به این فرایند استخراج ارز تلگرام اطلاق می‌شود. از آنجایی که نات کوین یک ارز مجازی بوده و رمز ارز نیست به کاربردن اصطلاح استخراج ارز تلگرام برای آن درست نیست.

 

از کجا نات کوین بخریم؟

خرید نات کوین در هیچ یک از صرافی‌های ارز دیجیتال امکان‌پذیر نیست زیرا هنوز این ارز دیجیتال بر بستر بلاک چین تلگرام راه‌اندازی نشده است و تنها به صورت یک عدد در ربات پروژه برای کاربران نمایش داده می‌شود. بنابراین تنها روش به دست آوردن Notcoin فعالیت در ربات تلگرامی پروژه و استفاده از قابلیت‌های آن است.

 

آیا Notcoin مال تلگرام است؟

شواهد نشان می‌دهد که پروژه Notcoin ارتباطی با تیم توسعه‌دهنده تلگرام و بلاک چین تن کوین دارد. به عنوان مثال، پاول دورف خود یکی از فعالان اصلی در پروژه نات کوین است که گروه مخصوص خود را برای فعالیت در آن ایجاد کرده است. با این حال به صورت رسمی هیچ ارتباطی بین تیم پروژه نات کوین با تلگرام یا بنیاد TON عنوان نشده است.

 

قیمت نات کوین چقدر است؟

در حال حاضر Notcoin به صورت یک توکن در بستر بلاک چین TON یا هر بلاک جین دیگری ایجاد نشده و صرفا یک توکن درون بازی است. از آنجایی که امکان خرید و فروش و جابجایی این توکن‌های درون بازی وجود ندارد و معامله‌ای بر روی آن انجام نمی‌شود بنابراین قیمت نات کوین تلگرام نیز وجود خارجی نداشته و تعریف نشده است.

 

آیا نات کوین واقعی است؟

پروژه Notcoin یک بازی واقعی بر بستر تلگرام است که توسط تیم فعال در شبکه TON ساخته و معرفی شده است. بنابراین از این جهت پروژه یک بازی واقعی کلیکی است اما در حال حاضر توکن نات کوین تلگرام بر روی بلاک چین ایجاد نشده و بنابراین به عنوان یک رمز ارز که قابلیت انتقال و خرید و فروش دارد  واقعی نیست. به هر حال ممکن است با توجه به استقبال شدید کاربران تیم پروژه در مرحله بعدی ایجاد رمز ارز واقعی نات کوین را در دستور کار داشته باشد.

برچسب های مرتبط

ارزهای دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

  • علی سبرند
    29 اسفند 1402

    واقعا نوتکوبن یک سرگرمی بچه گانه اینت؟چون حال حاضر بچه ها بیشتر مشغول این بازی هستند یا احتمال رمز ارز شدن را دارد؟

  • ناشناس
    29 اسفند 1402

    ممنون

    • amirabbas nouri
      26 فروردین 1403

      امید وارم فقط یک بازی. نباشد

1 15 16 17