آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال

خرید تتر در شبکه های مختلف | اتریوم، ترون، بایننس، پالیگان

  • متوسط
  • 1دقیقه
  • 24 بهمن 1402
5
5

فهرست مطالب

  • خرید تتر در شبکه های مختلف
  • آموزش خرید تتر در شبکه های مختلف
  • خرید تتر در شبکه‌های مختلف با هم فرق دارد؟
  • هزینه خرید تتر در شبکه های مختلف چقدر است؟
  • جمع‌بندی

امروزه خرید تتر به یکی از اصلی‌ترین روش‌های تبدیل تومان به ارز دیجیتال یا سرمایه‌گذاری بر روی دلار تبدیل شده است. خرید تتر در شبکه های مختلفی مثل اتریوم، بایننس، ترون و پالیگان قابل انجام است و هزینه انتقال آن‌ها با یکدیگر فرق دارد. کاربران بسته به اینکه در چه شبکه‌ای می‌خواهند فعالیت کنند یا اینکه چه هزینه‌ای را می‌خواهند برای انتقال پرداخت کنند می‌توانند به خرید تتر در شبکه های مختلف بپردازند. در این مقاله به بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های خرید تتر در شبکه های مختلف پرداخته و بهینه‌ترین روش خرید تتر را معرفی می‌کنیم.

 

خرید تتر در شبکه های مختلف

رمز ارز تتر یک استیبل کوین مبتنی بر دلار آمریکا است که توسط شرکت تتر راه‌اندازی شده است. تتر یک توکن است و با استفاده از قراردادهای هوشمند ایجاد می‌شود. بنابراین، شرکت تتر می‌تواند در هر پلتفرم قرارداد هوشمندی که امکان ایجاد توکن در آن وجود دارد رمز ارزهای خود را ایجاد و در اختیار کاربران قرار دهد.

 

هر تتر ایجاد شده توسط شرکت تتر باید پشتوانه دلاری در سیستم بانکی آمریکا داشته باشد و به صورت مرتب مورد ارزیابی قانون‌گذاران قرار گیرد. بنابراین فارغ از اینکه تتر در چه شبکه‌ای مینت می‌شود، پشتوانه آن حتما باید توسط نهادهای نظارتی مورد بررسی قرار گیرد. لازم به ذکر است که شرکت تتر استیبل کوین‌های دگری با پشتوانه یورو، طلا و سایر ارزهای فیات معتبر نیز دارد که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

در حال حاضر و طبق اطلاعات منتشر شده توسط شرکت تتر، این استیبل کوین در شبکه‌های ترون، اتریوم، سولانا، اومنی (بیتکوین)، آوالانچ، کازماس، تزوس، ایاس، الگوراند، لیکوئید، پولکادات، نییر، اس‌ال‌پی و کوزاما توسط خود شرکت تتر راه‌اندازی شده است. تتر در شبکه OKX نیز با بریج کردن توکن‌های تتر روی شبکه اتریوم ایجاد شده است. در شبکه‌های لایه دوم مثل آربیتروم و آپتیمیزم نیز توکن‌های تتر بریج شده از اتریوم وجود دارند.

 

توکن تتر دیگری نیز در شبکه بایننس وجود دارد که شرکت تتر به آن اشاره‌ای نکرده و تولید آن نیز براساس قفل کردن توکن در شبکه دیگر و ایجاد آن در شبکه بایننس (رپد کوین) نیست. بنابراین، تتر واقعی در شبکه بایننس وجود ندارد و رمزارزی که به عنوان تتر در این شبکه به کاربران داده می‌شود توسط خود بایننس ایجاد شده است.

 

به هر حال برای خرید تتر در شبکه های مختلف می‌توان از صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده کرد. صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی نیز از خرید تتر در شبکه‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند که در این بین صرافی رابکس با پشتیبانی از خرید تتر در 10 شبکه بلاک چینی اتریوم، اومنی، آربیتروم، بایننس، سولانا، پالیگان، آپتیمیزم، ایاس، آوالانچ و ترون بهترین صرافی برای خرید تتر در شبکه‌های مختلف است. در ادامه به آموزش خرید تتر در شبکه های مختلف می‌پردازیم.

 

خرید تتر در شبکه های مختلف در ایران

 

آموزش خرید تتر در شبکه های مختلف

خرید تتر در شبکه‌های مختلف به سادگی قابل انجام است. اگر شما به دنبال خرید تتر در شبکه‌های مختلف از صرافی ارز دیجیتال هستید توجه داشته باشید که تنها روش خرید تتر در شبکه های مختلف با تومان استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است. اگر به دنبال خرید تتر و نگهداری آن در صرافی ارز دیجیتال هستید که مهم نیست صرافی از چه شبکه‌ای برای تتر پشتیبانی می‌کند اما اگر به دنبال انتقال آن به کیف پول خود هستید در اینصورت شبکه انتقال برای شما مهم خواهد بود.

 

انتقال تتر به کیف پول شخصی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از کاربران صرفا برای امنیت بیشتر تترهای خود را به کیف پلو شخصی انتقال می‌دهند که در این صورت استفاده از شبکه‌های امنی که هزینه انتقال کمتری دارند می‌تواند بهترین گزینه باشد. شبکه‌های ترون، پالیگان، آربیتروم و آپتیمیزم می‌توانند در این حالت گزینه‌های مناسبی باشند اما نیاز است که کاربران کوین اصلی این شبکه را نیز در کیف پول خود داشته باشند.

 

گاهی اوقات نیز کاربران تتر را برای فعالیت در اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز شبکه‌های مختلف نیاز دارند. به عنوان مثال ممکن است شما برای دریافت وام از یک پروتکل وام‌دهی در شبکه آربیتروم به تتر در این شبکه نیاز داشته باشید که در این صورت حتما باید تتر در این شبکه را خریداری کنید. بنابراین، در چنین شرایطی شما باید از صرافی برای خرید تتر استفاده کنید که از انتقال تتر در شبکه مورد نظر پشتیبانی می‌کند.

 

صرافی ارز دیجیتال رابکس یکی از بهترین و مطمئن‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایران برای خرید تتر در شبکه های مختلف است که از واریز و برداشت در 10 شبکه بلاک چینی پشتیبانی می‌کند و از این جهت رکورددار صرافی‌های ایرانی است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت Rabex.ir به راحتی حساب کاربری خود را ایجاد و احراز هویت خود را تکمیل کنید و در کمترین زمان ممکن به خرید تتر در شبکه های مختلف بپردازید.

 

آموزش خرید تتر در شبکه های مختلف در رابکس

همانظور که در بخش‌های قبلی گفته شد اگر به دنبال خرید تتر و نگهداری آن در حساب کاربری خود هستید، شبکه خرید یا فروش آن برای شما اهمیتی ندارید. در این حالت برای خرید تتر در شبکه های مختلف کافی است وارد حساب کاربری خود شده و از زبانه کیف پول و قسمت واریز، مقدار تومان مورد نظر را از طریق سیستم پرداخت اینترنتی به حساب خود واریز کنید.

 

پس از واریز تومان شما می‌توانید با مراجعه به پنل تبدیل سریع یا پنل معامله حرفه‌ای به خرید تتر در شبکه های مختلف بپردازید. در پنل تبدیل سریع قیمت خرید توسط صرافی مشخص می‌شود و معامله به صورت مستقیم با صرافی و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. برای خرید تتر در شبکه های مختلف و با قیمت دلخواه می‌توانید به پنل معامله حرفه‌ای مراجعه کرده و با قیمت مورد دلخواه خود به خرید تتر از دیگر کاربران فروشنده بپردازید.

 

تتری که شما در یکی از پنل‌های تبدیل سریع یا معامله حرفه‌ای خریداری می‌کند قابل انتقال در 10 شبکه بلاک چینی اتریوم، اومنی، آربیتروم، بایننس، سولانا، پالیگان، آپتیمیزم، ایاس، آوالانچ و ترون است. شما می‌توانید با مراجعه به قسمت برداشت رمز ارز و انتخاب رمز ارز تتر و شبکه خود به انتقال تتر در شبکه مورد نظر خود به آدرس کیف پول شخصی یا هر آدرس مد نظر دیگر بپردازید. مراحل انجام این کار به صورت زیر است.

 

  • آدرس رمز ارز تتر را در شبکه مورد نظر در کیف پول به دست آورید. در کیف پول تراست ولت و در قسمت Home می‌توانید گزینه Receive را انتخاب کرده و در پنجره جدید پس از مشخص کردن شبکه از قسمت All Networks شبکه مورد نظر را انتخاب و نماد USDT را جستجو کنید. با انتخاب رمز ارز آدرس تتر در شبکه مورد نظر نمایش داده می‌شود که باید آدرس آن را کپی کنید. در متامسک آدرس توکن‌ها و شبکه‌ها همگی یکی است و کافی است آدرس کیف پول خود را کپی کنید.

 

خرید تتر در شبکه های مختلف در تراست ولت

 

  • در مرحله دوم وارد زبانه کیف پول در حساب کاربری رابکس خود شده و گزینه برداشت رمز ارز و از میان رمز ارزها USDT را انتخاب کنید. در پنجره جدید باز شده پس از اطمینان از انتخاب رمز ارز تتر شبکه مورد نظر را برای انتقال انتخاب کنید. توجه داشته باشید که انتخاب شبکه اشتباه ممکن است منجر به از دست رفتن دارایی‌های شما شود. در قسمت آدرس مقصد آدرس کپی شده از قسمت قبل و در قسمت مقدار برداشت میزان تتر برای انتقال را مشخص کنید و گزینه تایید را انتخاب کنید.

 

انتقال تتر به کیف پول

 

  • با این کار اطلاعات کلی در مورد تراکنش شامل شبکه انتقال، آدرس مقصد، مقدار تتر و هزینه کارمزد انتقال برای شما نمایش داده می‌شود. یکبار دیگر این اطلاعات را بررسی کرده و تراکنش را تایید کنید. با انجام این کار تراکنش انتقال تتر در شبکه انتخاب شده و به آدرس مورد نظر در صرافی ثبت می‌شود و بسته به شبکه انتخابی در کمترین زمان ممکن به حساب مقصد واریز می‌شود.

 

انتقال تتر از یک شبکه به شبکه دیگر

گاهی اوقات کاربران تتر را در کیف پول خود در یک شبکه خاص نگهداری می‌کنند اما برای یک فعالیت خاص نیاز است که آن را به یک شبکه دیگر منتقل کنند. برای انتقال تتر از یک شبکه به شبکه‌های دیگر روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از ساده‌ترین روش‌ها انتقال تتر به حساب کاربری در صرافی و برداشت آن در شبکه مورد نظر است. برای انجام این کار باید توجه داشته باشید که صرافی مورد نظر از هر دو شبکه برای انتقال تتر پشتیبانی کرده و کوین شبکه برای پرداخت هزینه تراکنش‌‌ها در کیف پول شما موجود باشد.

 

به عنوان مثال، شما اگر تتر را در شبکه ترون دارید و می‌خواهید آن را به شبکه آربیتروم انتقال دهید، ابتدا با مراجعه به بخش واریز در حساب کاربری خود در رابکس آدرس رمز ارز تتر را در شبکه ترون به دست می‌اورید و آدرس آن را کپی می‌کنید. سپس با مراجعه به کیف پول خود و قسمت Send تترهای خود را به ادرس کپی شده ارسال می‌کنید. پس از اضافه شدن تتر به حساب کاربری شما می‌توانید با روش گفته شده در بخش قبل، تترهای را به آدرس تتر خود در شبکه آربیتروم ارسال کنید.

 

روش دیگر برای انتقال تتر از یک شبکه به شبکه دیگر استفاده از پروتکل‌های انتقال میان زنجیره‌ای است. پروتکل‌های انتقال میان زنجیره‌ای مختلفی برای تغییر شبکه رمز ارزهای مختلف وجود دارد که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به پروتکل stargate finance مربوط به لیرزیرو، Portalbridge مربوط به پروتکل ورم هول و پروژه Squidrouter مربوط به پروتکل Axellar اشاره کرد.

 

انتقال تتر در شبکه های مختلف

 

شما می‌توانید با مراجعه به هر کدام از پروتکل‌های انتقال میان زنجیره‌ای و اتصال کیف پول خود، رمز ارز تتر را در شبکه مبدا و همین رمز ارز را به همراه شبکه مقصد انتخاب کنید و تراکنش را از طریق کیف پول خود تایید کنید. با تایید تراکنش، تتر به شبکه دوم انتقال داده می‌شود. توجه داشته باشید که برای شبکه‌هایی که با هم سازگار نیستند مثل اتریوم و کازماس نیاز است که هر دو کیف پول مربوط به دو شبکه به پروتکل وصل شود.

 

خرید تتر در شبکه‌های مختلف با هم فرق دارد؟

خرید تتر در شبکه‌های مختلف از صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز با یکدیگر فرق ندارد و تفاوت اصلی آن‌ها در هنگام انتقال تتر است زیرا هزینه تراکنش در برخی از شبکه‌ها مثل اتریوم نسبت به دیگر صرافی‌ها بیشتر است. البته تتر موجود در برخی از شبکه‌ها مثل زنجیره هوشمند بایننس مربوط به شرکت تتر نیست و در برخی از شبکه‌ها مثل لایه دوم‌های اتریوم نیز از تتر بریج شده برای استفاده می‌شود.

 

هزینه خرید تتر در شبکه های مختلف چقدر است؟

هزینه خرید تتر در شبکه های مختلف با یکدیگر تفاوت ندارد و شما می‌توانید با پرداخت هزینه ریالی هر تتر به همراه کارمزد صرافی تتر خود را خریداری کنید. آنچه در هزینه خرید تتر در شبکه های مختلف تغییر ایجاد می‌کند هزینه‌های مربوط به انتقال تتر است. بنابراین، در صورتی که به دنبال انتقال تترهای خود به کیف پول شخصی هستید به جای استفاده از شبکه‌های گزان مثل اتریوم می‌توانید از شبکه‌های ارزانتری مثل پالیگان، اربیتروم و ترون استفاده کنید.

 

جمع‌بندی

تتر استیبل کوین مبتنی بر دلار آمریکا است که توسط شرکت تتر در بستر شبکه‌های بلاک چینی مختلف ساخته شده است. خرید تتر در شبکه های مختلف مورد تایید شرکت تتر تفاوت چندانی باهم ندارد و تنها تفاوت آن‌ها در هزینه‌های انتقال و تراکنش مربوط به شبکه بلاک چینی مورد نظر است. در این مقاله علاوه بر بررسی خرید تتر در شبکه های مختلف و انتقال آن‌ها به بررسی انتقال تتر بین شبکه‌های مختلف نیز پرداخته شد.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *