آکادمی رابکس
ترید
نکات مهم سرمایه گذاری در بازار کریپتو

نکات مهم قبل سرمایه گذاری در بازار کریپتو و ارز دیجیتال

  • مبتدی
  • 1دقیقه
  • 23 آبان 1402
4
4

فهرست مطالب

  • 5 نکته مهم برای سرمایه گذاری در بازار کریپتو
  • نکات مهم قبل سرمایه گذاری در بازار کریپتو چیست؟
  • آیا سرمایه گذاری در بازار کریپتو سودآور است؟

سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو یکی از گرایش‌های مدرن سرمایه‌گذاری است که توانسته است در مدت زمان کم جایگاه ویژه‌ای در میان سرمایه‌گذاران پیدا کند. در این میان برای داشتن یک سرمایه‌گذاری سودآور نیاز است که کاربران با نکات مهم قبل سرمایه گذاری در ارز دیجیتال آشنا باشند تا دچار اشتباهات مهلک در این حوزه نشوند. در این مقاله 5 نکته مهم برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو را مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای خرید بیت کوین و بیش از 1000 ارز دیجیتال دیگر می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

 

5 نکته مهم برای سرمایه گذاری در بازار کریپتو

بسیاری از فعالان تازه‌کار بازار رمزارزها بدون اینکه اطلاعات مناسبی از نحوه فعالیت و سرمایه‌گذاری در این بازار کسب کنند و ویژگی‌های آن را بشناسند وارد این بازار می‌شوند اما همین عدم شناخت باعث می‌شود آن‌ها دارایی‌های خود را در این بازار از دست بدهند. برای جلوگیری از این اتفاق ما در این مقاله 5 نکته مهم برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

نکات مهم سرمایه گذاری در بازار کریپتو

 

نوسانات بالا ویژگی اصلی سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو

ارزهای دیجیتال می‌توانند سبد سرمایه گذاری را متنوع کنند و نوسان قیمت می‌تواند سود قابل توجهی به همراه داشته باشد. اما همین نوسانات بالا یکی از جنبه‌های اصلی است که باید قبل از سرمایه گذاری در بازار کریپتو به آن توجه شود. نوسانات بالای قیمت اگرچه ممکن است باعث سودآوری بیشتر سرمایه‌گذاری شود اما همین مساله در جهت عکس نیز وجود دارد.

 

امروزه هزاران رمز ارز دیجیتال در بازار وجود دارد و هر سکه دارای ویژگی‌ها و شاخصه‌های فنی خود است. بررسی شرایط هر یک از این رمزارزها بسیار سخت است و در شرایط مختلف ممکن است بخشی از این ارزها نوسانات شدیدی را تجربه کنند. بنابراین یک نکته مهم برای سرمایه گذاری در بازار کریپتو توجه به نوسانات بالای این بازار است. این مساله ممکن استراتژي‌های ترید شما را کاملا تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

تجزیه و تحلیل رمزارزها قبل از سرمایه گذاری در بازار کریپتو

همانطور که در بخش قبلی گفته شد تعداد زیادی ارز دیجیتال در بازار وجود دارد. بنابراین یک نکته مهم برای سرمایه گذاری در بازار کریپتو توجه به ویژگی‌های ذاتی یک رمز ارز و تجزیه و تحلیل آن است. انتخاب اشتباه رمز ارز می‌تواند منجر به صفر شدن دارایی کاربران شود. برای تجزیه و تحلیل رمزارزها می‌توان از سه شاخصه زیر استفاده کرد.

 

  1. جنبه فنی.
  2. شاخص‌های بازار
  3. چشم‌انداز و آینده رمز ارز

 

مشخصات فنی یک پروژه ارز دیجیتال را می‌توان در وایت پیپر یا وب سایت اصلی آن بررسی کرد. اطلاعات موجود در این منابع یک نوع راهنمایی و توصیف رمز ارز است و نشان می‌دهد که این ارز چرا ایجاد شده است و افراد دخیل در آن و برنامه‌های آن‌ها برای پروژه چیست.

 

شاخص‌های بازار دیگر متغیرهای مهم قبل از سرمایه‌گذاری در یک پروژه هستند. ارزش بازار، حجم معاملات و عرضه در گردش از جمله شاخص‌های مهم هستند که می‌توانید آن‌ها را در صرافی‌های مختلف یا وب سایت رسمی توسعه دهندگان پیدا کنید. بر اساس این تجزیه و تحلیل، می‌توانید درک کنید که سرمایه گذاری‌ها چقدر سودآور خواهند بود.

 

مرحله نهایی تجزیه و تحلیل این است که مشخص شود آیا ارز دیجیتال کاربرد دارد یا خیر. همه ارزهای دیجیتال اهداف عملی را دنبال نمی‌کنند. بنابراین شما باید به دنبال سکه‌هایی باشید که در اکوسیستم بلاک چین کاربرد دارند و مفید هستند. در این مرحله تنها نباید به وبسایت خود پروژه بسنده کنید بلکه باید ادعاهای آن‌ها را خودتان ارزیابی نمایید.

 

انتخاب صرافی از نکات مهم قبل سرمایه گذاری در بازار کریپتو

انتخاب صرافی ارز دیجیتال مناسب یکی از نکات مهم قبل سرمایه گذاری در ارز دیجیتال است زیرا عدم انتخاب یک صرافی مناسب ممکن است باعث کاهش سودآوری و حتی از دست دادن سرمایه کاربران شود. در ایران برای تبدیل ریال به ارز دیجیتال حتما نیاز است که از صرافی‌های ایرانی استفاده کنید زیرا صرافی‌های بین‌المللی از واریز و برداشت ریال پشتیبانی نمی‌کنند.

 

در انتخاب صرافی مناسب می‌توان معیارهایی از قبیل امنیت بالا، امکانات گسترده، پشتیبانی از واریز و برداشت ارزها در شبکه‌های مختلف، پشتیبانی از تعداد زیاد رمزارز و واریز و برداشت سریع و آن توجه کرد. صرافی ارز دیجیتال رابکس یکی از صرافی‌های معتبر ایرانی است که از سال 1396 فعال است و امکان معامله بیش از 1000 ارز دیجیتال را در بیش از 70 شبکه پشتیبانی می‌کند.

 

برای خرید برخی از ارزهای دیجیتال یا انجام معامله در جهت ریزش بازار ممکن است نیاز باشد که شما از صرافی‌های بین‌المللی یا صرافی‌های غیرمتمرکز مثل uniswap استفاده کنید. در این صورت توجه داشته از پلتفرم‌های امن استفاده کنید و دارایی‌های خود را در معرض هک یا مسدودسازی قرار ندهید.

 

نکات مهم سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

 

مسئولیت‌پذیری بالا در نگهداری و معامله ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال دارایی‌هایی هستند که مسئولیت کامل امنیت آن‌ها بر دوش مالک آن است. واقعیت مالکیت انحصاری یک ارز دیجیتال با این موضوع مشخص می‌شود که آیا تنها یک کاربر به کلیدهای خصوصی و سایر ترکیبات مخفی کیف پول دسترسی دارد یا نه. اگر ارز دیجیتال بر روی پلتفرم‌های شخص ثالث مثل صرافی‌ها قرار گیرد، همیشه احتمال از دست دادن غیرقابل جبران آن وجود دارد.

 

علاوه بر این امکان از دست دادن سرمایه بدون از دست دادن رمزارزها نیز ممکن است اتفاق بیفتد زیرا ممکن است برخی از رمزارزها به دلیل ماهیت خاص خود در یک شب ارزش خود را از دست دهند یا اینکه پروژه کلاهبرداری باشد و کل سرمایه کاربرها با درگیر شدن با آن‌ها از بین برود.

 

با وجود این مشکلات و ویژگی‌ها نیاز است که سطح امنیت و حفاظت داده‌های کیف پول‌های کریپتو و حساب‌های خود را حداکثر کنید تا از کلاهبرداری‌های احتمالی و نشت داده‌ها محافظت کنید. هنگام استفاده از یک پلتفرم یا سرمایه‌گذاری بر روی ارز نیز حتما بررسی ‌های اولیه را انجام دهید تا درگیر پروژه‌های اسکم نشوید. کریپتو افراد زیادی را جذب می‌کند اما همه این افراد به دنبال فعالیت درستکارانه نیستند.

 

به عنوان مثال، تعداد زیادی حساب‌های سلبریتی جعلی مختلف وجود دارد که در شبکه‌های اجتماعی مختلف از ارزهای دیجیتال کلاهبرداری می‌کنند. معروف‌ترین مورد مربوط به ایلان ماسک است که گفته می‌شد او قول داده است اگر مقداری ارز دیجیتال به حساب او ارسال کنید چند برابر آن را به شما برمی‌گرداند و با این روش بیت کوین‌ها یافراد را به سرقت برده بودند.

 

داشتن برنامه قبلی برای سرمایه گذاری در بازار کریپتو

با در نظر گرفتن موارد قبلی، برای شروع سرمایه گذاری موثر در ارزهای دیجیتال، باید برنامه خود را از قبل ایجاد کنید. شما می‌توانید از برخی سرمایه گذاران معروف الگوبرداری کنید، اما بهتر است همه چیز را بر اساس اهداف، بودجه و توانایی‌های خود تنظیم کنید تا بتوانید بر روی تغییرات احتمالی روی طرح برنامه سرمایه گذاری در بازار کریپتو تسلط داشته باشید.

 

داشتن یک طرح سرمایه گذاری، به شما امکان می‌دهد معاملات را به طور مؤثرتری انجام دهید و بازار را با آرامش و بدون احساسات تجزیه و تحلیل کنید. نکته مهم در چنین طرحی داشتن قسمت زیان و خطرات احتمالی است. علاوه بر این، شما باید راه حل‌های مختلفی را در صورت پیش آمدن شرایط فورس ماژور یا برعکس، در طرح خود داشته باشید.

 

نکات مهم قبل سرمایه گذاری در بازار کریپتو چیست؟

قبل سرمایه گذاری در بازار کریپتو نیاز است که با نوسانات شدید بازار کریپتو آشنا باشید و روش‌های اولیه تجزیه و تحلیل رمز ارزهای مناسب را یاد بگیرید. انتخاب یک صرافی مناسب برای معامله ارز دیجیتال، مسپولیت‌پذیری در نگهداری و استفاده از پلتفرم‌های ارز دیجیتال و داشتن طرح قبلی از جمله دیگر نکات مهم قبل سرمایه گذاری در ارز دیجیتال است.

 

آیا سرمایه گذاری در بازار کریپتو سودآور است؟

سرمایه گذاری در بازار کریپتو می‌تواند سودآور باشد اگر شما با ویژگی‌های ذاتی پروژه‌های ارز دیجیتال و بازار رمزارزها آشنا باشید و بتوانید ارزهای مناسب سرمایه‌گذاری و زمان‌های مناسب سرمایه‌گذاری در این بازار را تشخیص دهید. قبل سرمایه گذاری در بازار کریپتو نیاز است که حتما مدتی بازار را در نظر بگیرید و در مورد آن مطالعه کنید تا درگیر اشتباهات رایج معامله‌گران این بازار نشوید.

برچسب های مرتبط

ترید

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *