آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
آیا قیمت تتر بالا میرود

آیا قیمت تتر بالا میرود ؟ دلایل افزایش قیمت تتر در ایران

  • متوسط
  • 1دقیقه
  • 16 اسفند 1402

فهرست مطالب

  • آیا قیمت تتر بالا میرود؟
  • دلایل افزایش قیمت تتر در ایران
  • چگونه تحلیل کنیم که آیا قیمت تتر بالا میرود یا نه؟
  • جمع‌بندی

یکی از سوالات بسیار مهم کاربران فعال ارزهای دیجیتال و دلار این است که آیا قیمت تتر بالا میرود یا نه؟ تتر به عنوان یک استیبل کوین مبتنی بر دلار آمریکا روند مشابه با دلار را طی می‌کند و به همین دلیل تحلیل قیمت تتر برای سرمایه‌گذاران بازارهای مالی به خصوص فعالان بازار ارز دیجیتال بسیار مهم و حیاتی است. این بررسی و تحلیل می‌تواند تفاوت قیمت تتر و دلار | چرا قیمت تتر از دلار بیشتر است را نیز مورد توجه قرار دهد.

 

برای پاسخ دادن به سوال آیا قیمت تتر بالا میرود بررسی روند دلار و روند بازار ارزهای دیجیتال تاثیرگذار است زیرا قیمت تتر به صورت مستقیم از قیمت دلار به تومان نشات می‌گیرد و عرضه و تقاضای موجود برای تتر نیز ارتباط مستقیم با وضعیت بازار ارزهای دیجیتال و وضعیت خود دلار نسبت به تومان دارد. در این مقاله دلایل افزایش قیمت تتر در ایران مورد بررسی قرار گرفته و باتوجه به آن سوال آیا قیمت تتر بالا میرود پاسخ داده می‌شود.

 

آیا قیمت تتر بالا میرود؟

رمز ارز تتر به عنوان اصلی‌ترین استیبل کوین در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و در تسهیل معاملات کاربران در فضای بلاک چین نقش اساسی دارد. تتر یک استیبل کوین با ارزش ثابت دلار آمریکا است و به همین دلار قیمت تتر به دلار تقریبا ثابت است و تنها نوسانات کوچکی را حول همین یک دلار به دلیل عرضه و تقاضا ایجاد می‌کند.

 

استیبل کوین بودن تتر نسبت به دلار آمریکا نشان می‌دهد که پاسخ سوال آیا قیمت تتر بالا میرود به صورت دلاری منفی است و کسانی که قصد فعالیت در بازار ارز دیجیتال برای کسب وسد از نوسانات قیمت را دارند تنها از این رمز ارز به عنوان واسطه ورود و خروج به معاملات استفاده می‌کنند و به دنبال کسب سود دلاری از رشد قیمت تتر نیستند.

 

آيا قیمت تتر بالا میرود

 

با این حال پاسخ سوال آیا قیمت تتر بالا میرود در ارتباط با ارزش تومانی مثبت است و به اندازه‌ای که قیمت دلار در بازار تغییر کند قیمت تتر نیز تغییر خواهد کرد. به عبارتی تتر همان دلار دیجیتال است و هر تغییر قیمتی در قیمت دلار به تومان به طور مستقیم روی قیمت تتر به تومان نیز اعمال می‌شود. البته این به معنی یکسان بودن قیمت تتر با دلار نیست و عواملی چون هزینه‌های تبدیل دلار به تتر، نوسانات کوچک قیمت تتر به دلار و عرضه و تقاضای ایجاد شده برای تتر در بازار ایران بر قیمت تتر به تومان تاثیرگذار هستند.

 

معمولا قیمت تتر در بیش از 90 درصد م.اقع بیشتر از دلار به تومان است ولی روند آن‌ها کاملا منطبق بر یکیدگر است و تحلیل قیمت تتر و پاسخ به سوال آیا قیمت تتر بالا میرود به نوعی پاسخ به سوال آیا قیمت دلار بالا میرود است. بنابراین برای تشخیص پاسخ سوال آیا قیمت تتر بالا میرود به بررسی عوامل موثر بر قیمت دلار میپردازیم.

 

دلایل افزایش قیمت تتر در ایران

قیمت تتر به صورت کلی ناشی از قیمت دلار است و دلایل افزایش قیمت تتر در ایران نیز بیشتر مرتبط با دلایل تغییر قیمت دلار است. با این حال عوامل دیگری مثل عرضه و تقاضا برای تتر در بازار ایران، اخبار مرتبط با تتر و عرضه و تقاضای جهانی و تغییر قیمت تتر به دلار نیز از عوامل افزایش قیمت تتر در ایران است. در ادامه مهمترین دلایل افزایش قیمت تتر در ایران را بررسی کرده و با استفاده از آن‌ها سوال آیا قیمت تتر بالا میرود را بررسی می‌کنیم.

 

آیا قیمت تتر بالا میرود؟ تاثیر عوامل اقتصاد سیاسی

در پاسخ به سوال آیا قیمت تتر بالا میرود یکی از عواملی که باید مورد بررسی قرار گیرد تاثیر عوامل اقتصادی و سیاسی است. وقتی قیمت تتر بالا میرود به این معنی است که قیمت تومانی تتر بالا رفته و ارزش تتر به نسبت تومان بیشتر شده است. بنابراین در بررسی عوامل اقتصادی و سیاسی باید هر عاملی که روی ارزشمندی تتر (دلار آمریکا) یا تومان تاثیرگذار است را بررسی کرد.

 

اصلی‌ترین عامل بالا رفتن قیمت تتر نسبت به تومان تولید پول جدید و افزایش سرعت جابجایی نقدینگی در جامعه است که بدون پشتوانه تولید بالا منجر به بالا رفتن نرخ تورم می‌شود. نرخ تورم بالا در واقع نشان‌دهنده کاهش ارزش تومان نسبت به سایر دارایی‌ها مثل دلار یا تتر است. این عوامل به نوبه خود می‌توانند ناشی از سیاست‌های مختلف دولتی و حکومتی باشند. بنابراین برای پاسخ به سوال آیا قیمت تتر بالا میرود بررسی و تحلیل شرایط سیاسیو اقتصادی کشور و همچنین دنیا اهمیت زیادی دارد.

 

هر تغییری در متغیرهای تاثیرگذار می‌تواند منجر به افزایش یا کاهش قیمت تتر شود. در این کنار این‌ها عوامل دیگری مثل بیماری‌های مسری مثل کرونا نیز بر روی قیمت تتر تاثیرگذار هستند و باید جدی گرفته شوند. بررسی تاریخچه نمودار تتر و دلار نشان می‌دهد که پاسخ سوال آیا قیمت تتر بالا میرود در ایران در سال‌های گذشته همواره مثبت بوده است و باتوجه به رویکردهای سیاسی و اقتصادی اتخاذ شده فعلی نیز به نظر نمی‌رسد این روند متوقف شود.

 

چرا قیمت تتر بالا میرود

 

تاثیر عرضه و تقاضای جهانی تتر بر قیمت تتر در ایران

یکی دیگر از عوامل موثر بر افزایش یا کاهش قیمت تتر در ایران عرضه و تقاضای ایجاد شده در بازارهای جهانی برای تتر است. اگر تقاضا برای تتر افزایش یابد علی‌رغم استیبل کوین بودن تتر قیمت آن ممکن است بیشتر از یک دلار شود و این مساله تاثیر خود را در قیمت تتر به تومان نیز نشان می‌دهد. غلبه عرضه بر تقاضا نیز منجر به نتیجه عکس و کاهش قیمت تتر به تومان می‌شود.  از جمله دلایل موثر بر عرضه و تقاضای جهانی تتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  • نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال به طور خاص بر روی عرضه و تقاضا تتر تاثیر می‌گذارد.
  • مشکلات پیش آمده برای سایر استیبل کوین‌ها، تقاضا را برای تتر افزایش می‌دهد که این منجر به پاسخ مثبت برای سوال آیا قیمت تتر بالا میرود می‌شود.
  • هک شدن استخرهای نقدیمنیگ و پروژه‌هایی که تتر در آن‌ها درگیر شده است می‌تواند به صورت غیرمستقیم بر عرضه و تقاضا و قیمت تتر تاثیرگذار باشد.

 

آیا قیمت تتر بالا میرود؟ تاثیر اخبار مرتبط با شرکت تتر

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در پاسخ سوال آیا قیمت تتر بالا میرود اخبار مرتبط با شرکت تتر است. شرکت تتر پشتوانه مالی لازم برای تترهای ایجیاد شده خود را در سیستم مالی آمریکا نگهداری می‌کند و بررسی‌های دوره‌ای توسط نهادهای حسابرسی بر روی آن‌ها انجام می‌شود. اخبار مرتبط با پشتوانه تترهای ایجاد شده، شکایت نهادهای مالی یا کاربران از شرکت تتر و اقدامات مختلف شرکت Tether می‌تواند بر روی قیمت تتر تاثیرگذار باشد.

 

شرکت تتر توانایی مسدود کردن دارایی‌های کاربران را با دستور نهادهای مالی در اختیار دارد و به همین دلیل نگهداری تتر توسط کاربران کشورهایی که عضو تحریم‌های آمریکا هستند می‌تواند با خطراتی همراه باشد. اخبار مرتبط با مسدودسازی کاربران نیز به نوبه خود می‌تواند بر عرضه و تقاضا تاثیر گذاشته و پاسخ سوال آیا قیمت تتر بالا میرود را دستخوش تغییر کند.

 

آیا قیمت تتر بالا میرود؟ تاثیر عرضه و تقاضای تتر در ایران

در نهایت عرضه و تقاضا برای تتر در بازار ایران نیز به صورت مستقیم قیمت تتر را دستخوش تغییر می‌کند. تبدیل دلار به تتر در ایران به دلیل تحریم‌های موجود کار ساده‌ای نیست و با هزینه‌هایی همراه و همین مساله منجر به بالا بودن قیمت تتر به نسبت دلار میشود. با این حال تغییر در عرضه و تقاضای شکل گرفته برای تتر در ایران این قیمت را دچار نوسان می‌کند.

 

تقاضا برای تتر علاوه بر کاربران ارز دیجیتال و فارکس از سمت سرمایه‌گذاران بر روی خود دلار نیز وجود دارد زیرا خرید تتر و معامله آن به مراتب ساده‌تر از خرید و فروش دلار است. بنابراین، در زمان‌هایی که احساسات کاربران به سمت خرید دلار می‌رود یا روندهای شکل گرفته در بازار ارز دیجیتال، افراد را تشویق به خرید تتر می‌کند، تقاضا برای تتر افزایش پیدا کرده و منجر به افزایش قیمت آن می‌شود.

 

برعکس این نکته نیز صادق است و در روندهای نزولی دلار یا ارزهای دیجیتال ممکن است کاربران بخواهند تترهای خود را تبدیل به تومان یا دلار کاغذی کنند که در این صورت با افزایش عرضه قیمت تتر به تومان کاهش پیدا می‌کند. در بررسی عرضه و تقاضا ورود سرمایه‌گذاران جدید به بازار ارزهای دیجیتال از کشور را نیز باید در نظر گرفت که این مساله نیز خود بر قیمت تتر اثر گذار است.

 

آیا قیمت تتر بالا می رود

 

چگونه تحلیل کنیم که آیا قیمت تتر بالا میرود یا نه؟

برای تحلیل اینکه آیا قیمت تتر بالا میرود یا نه می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. از آنجایی که مهمترین عامل افزایش قیمت تتر نسبت به تومان عوامل اقتصادی و سیاسی فاندامنتال است کاربران می‌توانند با بررسی داده‌های اقتصادی کشور و دنیا، قدرت تومان به نسبت دلار را مورد بررسی قرار دهند و با توجه به شرایط تحلیل کنند که آیا قیمت تتر بالا میرود یا نه.

 

راه‌حل دیگر برای تحلیل قیمت تتر استفاده از روش‌های تحلیل تکنیکال است. برای این کار شما نیاز است که ابتدا با روش‌های مختلف تحلیل نمودار آشنا شوید سپس با مراجعه به وبسایت یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال نمودار تتر به تومان را مورد بررسی قرار دهید. طبیعی است بررسی نمودار دلار به تومان نیز به احتمال زیاد نتیجه مشابهی با این تحلیل خواهد داشت.

 

جمع‌بندی

برای پاسخ دادن به سوال آیا قیمت تتر بالا میرود یا نه می‌توان متغیرهای مختلفی مثل عوامل سیاسی و اقتصادی، عرضه و تقاضای تتر در بازارهای جهانی، عرضه و تقاضای تتر در ایران و اخبار مرتبط با شرکت تتر را مورد بررسی قرار داد. علاوه بر این با استفاده از روش‌های تحلیل تکنیکال و بررسی نمودار قیمت نیز می‌توان به سوال آیا قیمت تتر بالا میرود پاسخ داد که این کار مستلزم آشنایی با روش‌های مختلف تحلیل تکنیکال و دسترسی به نمودار قیمت تتر به تومان در صرافی‌های ایرانی مثل صرافی ارز دیجیتال رابکس است.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *