آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
علت افزایش قیمت بیت کوین امروز چیست

علت افزایش قیمت بیت کوین امروز و تاثیر آن بر قیمت اتریوم

  • مبتدی
  • 1دقیقه
  • 11 بهمن 1402
5
5

فهرست مطالب

  • علت افزایش قیمت بیت کوین امروز چیست؟
  • تاثیر افزایش قیمت بیت کوین امروز بر قیمت اتریوم چیست؟
  • چرا قیمت بیت کوین افزایش می‌یابد؟
  • قیمت بیت کوین تا کجا افزایش می‌یابد؟
  • جمع‌بندی

بسیاری از کاربران فعال در بازار ارزهای دیجیتال به محض افت قیمت بیت کوین به دنبال پاسخ مناسب برای سوال علت افزایش قیمت بیت کوین امروز و تاثیر آن بر قیمت اتریوم چیست هستند. پاسخ به این سوال در هر روز خاصی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد اما به صورت کلی می‌تواتن گفت علت افزایش قیمت بیت کوین امروز همواره متاثر از چند دلیل اصلی است که در این مقاله ما به دنبال بررسی آن‌ها هستیم.

 

علت افزایش قیمت بیت کوین امروز چیست؟

دارایی‌های مورد معامله در بازارهای مالی همواره تحت تاثیر عوامل مختلف قرار دارند و براثر معامله کاربران قیمت آن‌ها در طی روز نوسان می‌کند. بازار ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست و قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال همانند اتریوم در اثر عوامل مختلفی می‌تواند دستخوش تغییرات شود. از آنجایی که بازار رمز ارزها بازار 24 ساعته است در هر ساعت از روز می‌توان شاهد افزایش قیمت بیت کوین شد که این مساله منجر به تمایز این بازار با دیگر بازارهای مالی می‌شود.

 

به صورت کلی علت افزایش قیمت بیت کوین امروز را می‌توان در عرضه و تقاضا جستجو کرد. هر چقدر تقاضا برای خرید بیت کوین افزایش یابد، قیمت بیت کوین نیز افزایش پیدا می‌کند و هرچه عرضه بیت کوین بیشتر شود، قیمت بیت کوین کاهش را تجربه می‌کند. با این حال عرضه و تقاضای بیت کوین نیز می‌تواند در اثر اخبار و شایعات، رویدادهای فاندامنتال و همچینین شرایط بازار و سنتیمنت افراد دستخوش تغییر شود.

 

بیت کوین به عنوان اصلی‌ترین رمز ارز بازار کریپتو بیش از 50 درصد ارزش بازار ارز دیجیتال را به خود احتصاص داده است و به عنوان شاخص اصلی تغییرات قیمت سایر ارزهای دیجیتال عمل می‌کند. علت افزایش قیمت بیت کوین امروز هر چه که باشد معمولا بر روی قیمت اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال نیز تاثیر خود را می‌گذارد و باعث رشد قیمت آن‌ها نیز می‌شود. در ادامه به بررسی معیارهای کلی علت افزایش قیمت بیت کوین امروز می‌پردازیم.

 

علت افزایش قیمت بیت کوین امروز

 

رویدادهای فاندامنتال علت افزایش قیمت بیت کوین امروز

یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت بیت کوین امروز می‌تواند رویدادهای فاندامنتا مربوط به شبکه بیت کوین با به صورت کلی بازار ارزهای دیجیتال باشد. به صورت کلی هر رویداد فاندامنتالی که نشان‌دهنده امنیت بیشتر شبکه، افزایس کاربرد شبکه، افزایش مقیاس‌پذیر شبکه باشد و نشان‌دهنده رشد احتمالی تقاضا برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال باشد می‌تواند علت افزایش قیمت بیت کوین امروز باشد.

 

مهمترین خبر فاندامنتال تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین هاوینگ است. در طی فرایند هاوینگ که حدود چهار سال یکبار رخ می‌دهد. تعداد کوین‌های جدید ایجاد شده که به عنوان پاداش به ماینرهای برنده اهدا می‌شود به نصف کاهش می‌یابد. این به معنی کاهش دید عرضه بیت کوین و همچنین سودآوری ماینینگ است. معمولا برای جبران این کاهش سودآوری، قیمت بیت کوین افزایش می‌یابد. البته این خبر تاثیر بلند مدت بر قیمت بیت کوین دارد ولی ممکن است علت افزایش قیمت بیت کوین امروز نیز باشد.

 

گاهی اوقات علت افزایش قیمت بیت کوین امروز خبرهای مربوط به فعالیت ماینرهای شبکه بیت کوین است. افزایش توان پردازشی ماینرهای فعال یا اضافه شدن ماینرهای جدید به شبکه نشان‌دهنده افزایش امنیت شبکه بیت کوین است و می‌تواند منجر به افزایش قیمت بیت کوین شود. افزایش هش ریت فعال در شبکه منجر به افزایش سختی شبکه می‌شود که در نهایت این مساله شانس ماینرها را برای برنده شدن در رقابت ماینینگ کاهش می‌یابد.

 

تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی بر افزایش قیمت بیت کوین

از دیگر دلایل موثر بر قیمت ارز دیجیتال می‌توان به اخبار مربوط به استفاده از بیت کوین برای خرید و فروش کالاها، تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر ارز دیجیتال، رسمی شدن معامله بیت کوین و قانونی شدن فعالیت در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف است. این اخبار با رسمیت بخشیدن به ارزهای دیجیتال، تقاضا برای آن‌ها را افزایس می‌دهد که می‌تواند علت افزایش قیمت بیت کوین امروز باشد.

 

در کنار این اخبار که به صورت مستقیم به بیت کوین مرتبط هستند اخبار دیگری وجود دارد که به صورت مستقیم به بیت کوین مربوط نیستند اما می‌توانند علت افزایش قیمت بیت کوین امروز یا کاهش آن باشند. به عنوان نمونه اتفاقاتی مثل تمام شدن یک جنگ بزرگ یا پیدا کردن واکسن برای یک بیماری خطرناک می‌تواند منجر به امیدواری به بازارهای مالی و افزایش قیمت بیت کوین شود.

 

رویدادهای اقتصادی علت افزایش قیمت بیت کوین امروز

بسیاری از فعالان بازارهای ارز دیجیتال اعتقاد دارند که نوسانات قیمت ارز دیجیتال براساس متغیرهای فاندامنتال این بازار مثل هاوینگ رخ می‌دهد و رویدادهای اقتصادی و مالی دیگر تاثیری بر روی ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین ندارد. بررسی چرخه‌های قیمتی بیت کوین در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که در بلند مدت این ایده درست است اما در کوتاه‌مدت رویدادهای اقتصادی علت افزایش قیمت بیت کوین امروز می‌تواند باشد.

 

از جمله مهمترین رویدادهای مالی و اقتصادی که می‌تواند علت افزایش قیمت بیت کوین امروز باشد می‌توان به تغییر در نرخ بهره بان مرکزی کشورهای مختلف به خصوص آمریکا اشاره کرد. کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو (+) می‌تواند منجر به خروج پول از سیستم بانکی و ورود آن به بازارهای پرریسک‌تر مثل بازار سهام و بازار ارزهای دیجیتال شود.

 

بررسی نوسانات قیمت بیت کوین در زمان برگزاری جلسات فدرال رزرو و تغییر یا عدم تغییر نرخ بهره توسط آن نشان می‌دهد که تغییر در این سیاست‌های پولی و مالی می‌تواند علت افزایش قیمت بیت کوین امروز شود. ایجاد چهارچوب‌های مالاتی برای فعالان بازار ارز دیجیتال در آمریکا و دیگر کشورهای دنیا نیز از جمله رویدادهای اقتصادی تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین است.

 

علت افزیش قیمت بیت کوین امروز چیست

 

شرایط نمودار از دلایل افزایش قیمت بیت کوین امروز

معمولا در شرایط عادی بیشتر نوسانات قیمتی بیت کوین و ارزهای دیجیتال ناشی از شرایط نمودار قیمت بیت کوین و سنتیمنت کاربران فعال در بازار است. بسیاری از کاربران فعال در بازار ارزهای دیجیتال تریدرهای کوتاه مدتی و روزانه هستند که با تحلیل و بررسی نمودار قیمت اقدام به خرید یا فروش بیت کوین در صرافی‌های مختلف می‌کنند. در صورتی که قدرت خریداران در یک روز خاص بیشتر از فروشندگان باشد قیمت بیت کوین تنیز افزایش می‌یابد.

 

معمولا این نوسانات زمانی قدرتمندتر هستند که قیمت در نزدیک مناطق عرضه و تقاضای بلند مدت قرار بگیرند. به عنوان مثال، زمانی که قیمت به مناطق تقاضا در تایم فریم‌های بلند مدت ماهانه، هفتگی یا روزانه برخورد می‌کند قیمت افزایش می‌یابد. به همین دلیل است که بررسی تکنیکال شرایط نمودار می‌تواند علت افزایش قیمت بیت کوین امروز باشد که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

 

تاثیر افزایش قیمت بیت کوین امروز بر قیمت اتریوم چیست؟

در بازار ارزهای دیجیتال بیت کوین اصلی‌ترین رمز ارز بازار است و بیش از 50 درصد ارزش کل بازار را به خود اختصاص داده است. به صورت کلی می‌توان گفت افزایش قیمت بیت کوین امروز تاثیر مستقیمی بر قیمت سایر ارزهای دیجیتال دارد و در بلند مدت همواره با افزایش قیمت بیت کوین شاهد افازیش قیمت اتریوم به عنوان دومین رمز ارز بزرگ بازار و سایر رمز ارزها هستیم اما این به معنی هم بستگی صددرصدی قیمت بیت کوینو اتریوم نیست.

 

گاهی اوقات قیمت اتریوم جدای از تغییرات قیمت بیت کوین نوسانات خود را دنبال می‌کند. به عنوان مثال، ممکن است یک خبر فاندامنتال خاص مثل اجرای یک آپدیت بزرگ در شبکه اتریوم منجر به افزایش قیمت اتریوم بدون توجه به قیمت بیت کوین شود. گاهی اوقات نیز خبرهای مربوط به شبکه بیت کوین منجر به افزایش قیمت بیت کوین می‌شود اما شرایط نموداری منجر به کاهش قیمت اتریوم به صورت همزمان می‌شود.

 

با توجه به این نکات می‌توان گفت که تاثیر افزایش قیمت بیت کوین بر قیمت اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال مستقیم است و برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال نیاز است که حتما اخبار و روند قیمتی بیت کوین نیز مورد بررسی قرار گیرد. با این حال در شرایط خاصی که اخبار فاندامنتال مربوط به شبکه اتریوم منتشر می‌شود ممکن است تغییرات قیمت همراستا نباشد.

 

چرا قیمت بیت کوین افزایش می‌یابد؟

افزایش قیمت بیت کوین متاثر از عوامل مختلفی است که در نهایت همه آن‌ها تاثیر خود را در عرضه و تقاضا می‌گذارند. رویدادهای فاندامنتالی مثل هاوینگ و افزایش قدرت پردازش ماینرها در شبکه، اخبار و حواشی اقتصادی و مالی مثل تغییر نرخح بهره و شرایط نموداری از نظر تکنیکال همگی می‌تواند علت افزایش قیمت بیت کوین امروز از طریق کاهش در عرضه و افزایش در تقاضا باشد.

 

قیمت بیت کوین تا کجا افزایش می‌یابد؟

هیچ تحلیلگر فاندامنتال یا تکنیکالیستی نمی‌تواند مقصد دقیق افزایش قیمت بیت کوین در یک حرکت صعودی را مشخص کند. با این حال هم در روش‌های تحلیل تکنیکال و هم در فاندامنتال می‌توان از روش‌هایی برای تعینین هدف احتمالی قیمت بیت کوین استفاده کرد. به عنوان مثال، ناحیه عرضه در تایم فریم‌های روزانه و هفتگی و ماهانه و همچنین نسبت‌های فیبوناچی ایجاد شده در نمودار قیمت می‌توانند اهداف احتمال افزایش قیمت بیت کوین باشند.

 

علت افزایش قیمت بیت کوین امروز و تاثیر آن بر قیمت اتریوم

 

جمع‌بندی

بسیاری از کاربران فعال در بازار رمز ارزها به دنبال پاسخ دادن به سوال علت افزایش قیمت بیت کوین امروز چیست هستند. اگرچه ممکن است در هر روز خاص یک دللی خاص برای افزایش قیمت بیت کوین وجود داشته باشد اما به صورت کلی می‌توان گفت علت افزایش قیمت بیت کوین افزایش تقاضا و کاهش عرضه است.

 

تغییرات در عرضه و تقاضا می‌تواند حاصل رویدادهای فاندامنتال مثل هاوینگ بیت کوین و افزایش هش ریت شبکه باشد یا اینکه در اثر اخبار اقتصادی خاصی مثل کاهش نرخ بهره اتفاق بیفتد. علاوه بر این دو مورد شرایط نموداری قیمت بیت کوین نیز می‌تواند در افزایش قیمت بیت کوین تاثیرگذار باشد. در این مقاله با بررسی جزئی این عامل ‌ها به بررسی علت افزایش قیمت بیت کوین امروز پرداختیم.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *