آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو

خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو ؟ مقایسه جامع DOGE و SHIB

  • متوسط
  • 1دقیقه
  • 08 فروردین 1403
3.9
3.9

فهرست مطالب

  • خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو ؟
  • بررسی پروژه دوج کوین
  • بررسی پروژه شیبا اینو
  • تفاوت‌ها و شباهت‌های خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو
  • برای سرمایه گذاری دوج کوین بهتره یا شیبا اینو؟
  • دوج کوین بخریم یا شیبا اینو؟
  • آیا قیمت شیبا اینو می‌تواند به یک دلار برسد؟
  • جمع‌بندی

میم کوین ها امروزه به یکی از دسته‌های اصلی ارز دیجیتال تبدیل شده‌اند و توانسته‌اند جایگاه مهمی را در بین دسته‌های مختلف ارز دیجیتال پیدا کنند. دوج کوین اولین میم کوین و یکی از قدیمی‌ترین ارزهای دیجیتال بازار است که بلاک چین اختصاص خود را دارد. در مقابل شیبا اینو یک توکن بر بستر شبکه اتریوم است که قدمت کمتری به نسبت دوج کوین دارد. به هر حال خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو سوال بسیاری از کاربران و سرمایه‌گذاران فعال در بازار ارزهای دیجیتال به خصوص علاقمندان به میم کوین‌ها است.

 

برای پاسخ دادن به سوال خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو ابتدا باید مقایسه جامعی بین پروژه‌های ان‌ها انجام شود. سپس متغیرهای مربوط به اقتصاد هر دو رمز ارز مورد بررسی قرار گیرد. این فرایند به ما کمک خواهد کرد که علاوه بر پاسخ دادن به سوال خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو، با ویژگی‌های این پروژه‌ها و قابلیت‌های آن‌ها آشنا شویم و بهترین تصمیم را برای سرمایه‌گذاری روی این رمز ارزها اتخاذ کنیم.

 

خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو ؟

رمز ارزهای دوج کوین و شیبا اینو هر دو به عنوان میم طنز و سرگرمی وارد بازار دیجیتال شدند اما رفته رفته ارزهای آن‌ها حالت جدی به خود گرفت و به یکی از گزینه‌های مهم برای سرمایه‌گذاری تبدیل شد. خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو هر دو می‌تواند سودآور یا ضررده باشد اما در شرایط مختلف و برای افراد با ریسک‌پذیر متفاوت انتخاب یکی از آن‌ها می‌تواند گزینه بهتری به نسبت دیگری باشد. بررسی ویژگی‌های این پروژه‌ها و رمز ارزهای آن‌ها می‌تواند در تشخیص این موضوع کمک کننده باشد که در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

 

بررسی پروژه دوج کوین

«بیلی مارکوس» (Billy Marcus) و «جکسون پالمر» (Jackson Palmer) دو توسعه‌دهنده نرم افزار در سال 2013 پروژه Dogecoin را با تکیه بر میم ترند دوج که از تصویر سگ شیبا اینو ایجاد شده بود، راه‌اندازی کردند. این دو که تنها دو دوست آنلاین در شبکه ردیت بودند این رمز ارز را به عنوان شوخی و برای مسخره کردن ترند شکل گرفته حول بیت کوین ایجاد کردند اما در کمال تعجب، این رمز ارز به سرعت طرفدارانی از سراسر دنیا پیدا کرد و به یک رمز ارز مهم تبدیل شد.

 

در کنار استفاده از تصویر میم، فعالیت گسترده یک گروه در ردیت منجر به افزایش حجم تراکنش‌ها و معاملات دوج کوین شد که نتیجه آشنا شدن تعداد بیشتری از سرمایه‌گذاران و کاربران با این رمز ارز بود. از آن زمان تا به امروز داشتن یک جامعه طرفداری پرشور و متعهد با فعالیت‌های خیرخواهانه و انعام دهی و کمپین‌های اجتماعی از اصلی‌ترین ویژگی‌های پروژه دوج کوین بوده و حمایت افرادی چون ایلان ماسک نیز بر محبوبیت این پروژه افزوده است.

 

خرید دوج کوین بهتره یا شیبا اینو

 

برخلاف مدل کمیاب بیت کوین، Dogecoin دارای عرضه نامحدود است. سالانه 5 میلیارد DOGE جدید تولید می شود که آن را به عنوان دارایی تورمی طبقه بندی می‌کند. در حالی که برخی از کاربران با توجه به به‌روزرسانی‌های محدود Dogecoin از سال 2015 به دنبال جایگزین‌های پیشرفته‌تری هستند، ارزش بازار پایدار و قابل توجه آن نشان‌دهنده نفوذ دوج کوین در بازار مالی است که در پاسخ به سوال خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو باید در نظر گرفته شود.

 

دوج کوین در ابتدا به عنوان یک جایگزین در دسترس‌تر بیت کوین معرفی می‌شد. این پروژه بلاک چین مخصوص خود را دارد و از الگوریتم اثبات کار برای تایید و نهایی سازی تراکنش‌ها استفاده می‌کند. استفاده از الگوریتم هش Scrypt به جای الگوریتم Sha-256 استفاده شده در بیت کوین باعث شده است که استخراج دوج کوین سریعتر و کارامدتر از بیت کوین باشد و کاربران با منابع کمتری به استخراج آن بپردازند.

 

همانطور که گفته شد دوج کوین یک رمز ارز با عرضه بی‌نهایت است و دلیل این امر این است که اساسا دوج کوین به عنوان یک دارایی سرمایه‌ای ایجاد نشده و بیشتر به عنوان ابزاری برای معامله روزمره و انعام دادن به دیگران طراحی شده است. افزودن شبکه لایه دوم Dogechain امکان استفاده از قراردادهای هوشمند را برای کاربران دوج کوین فراهم کرده و کاربران با استفاده از آن‌ها می‌توانند به پروژه‌های مختلف دیفای و NFT دسترسی داشته باشند و از حالت معاملات ساده شبکه دوج کوین خارج شوند. سازگاری دوج جین با ماشین مجازی اتریوم به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که به راحتی از برنامه‌های کاربردی ساخته شده در این شبکه استفاده کنند.

 

ویژگی های دوج کوین

باری پاسخ دادن به سوال خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو بررسی اصلی‌ترین ویژگی‌های مربوط به هر کدام از این رمز ارزها اساسی است. در بخش قبلی بسیاری از کارکردهای و قابلیت‌های دوج کوین را تشریح کردیم اما در این بخش می‌خواهیم به صورت موردی اصلی‌ترین ویژگی‌های دوج کوین را که می‌تواند برای پاسخ به سوال خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو مفید باشد را بررسی می‌کنیم.

 

  • هزینه تراکنش پایین: دوج کوین به نسبت بسیاری از پروژه‌های بلاک چینی هزینه تراکنش پایین‌تری دارد و این مورد برای تراکنش‌های روزانه و حجم پایین کاربران مناسب است.
  • سرعت تراکنش بالا: تایید تراکنش‌ها در شبکه دوج کوین به سرعت انجام می‌شود و کاربران در مدت زمان کم از نهایی شدن تراکنش خود مطمئن می‌شوند.
  • جامعه طرفداری قوی: پروژه دوج کوین از ابتدای پیدایش تا الان با حمایت گسترده جامعه طرفداری خود روبه‌رو بوده است و همین جامعه طرفداری قوی منجر به محبوبیت این پروژه و ورود سرمایه‌گذاران به آن شده است.
  • استفاده از الگوریتم اثبات کار بهینه: استفاده از الگویتم اجماع اثبات کار امنیت بیشتری به دوج کوین بخشیده است. استفاده از الگوریتم هش متفاوت در این پروژه نسبت به بیت کوین باعث کارایی بیشتر آن در بین بلاک چینی‌های با الگوریتم اجماع مشابه شده است.
  • سازگاری با اتریوم: دوج کوین می‌تواند از طریق دوج چین با اکوسیستم اتریوم در ارتباط باشد که این مساله کاربردهای بیشتری را در اختیار این پروژه قرار می‌دهد.
  • سازگاری میان زنجیره‌ای: با استفاده از پل دوج چین می‌توان دوج کوین را به صورت رپد شده در بسیاری از بلاک چین‌ها مورد استفاده قرار داد و در صورت لزوم دوباره به شبکه اصلی برگرداند. این ویژگی به افزایش کاربردهای دوج کوین کمک زیادی می‌کند.

 

انتقادها به پروژه دوج کوین

پروژه دوج کوین مدت‌های طولانی است که از حالت اولیه طنز خارج شده است و اکنون حضور قابل توجهی در بازار دارد. علی‌رغم این واقعیت، دوج کوین به دلیل ویژگی‌هایی مثل عرضه نامحدود، حساسیت شدید آن به اخبار و حواشی رسانه‌های اجتماعی و نداشتن کاربردهای عملی قابل توجه، مورد انتقاد بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالان بازار ارز دیجیتال است که در پاسخ به سوال خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو نیز موثر است.

 

مخالفان خرید دوج کوین استدلال می‌کنند که معماری توکنومیکس برای یک میم کوین مد روز بهتر از معماری در نظر گرفته شده برای یک رمز ارز قدیمی مثل دوج کوین است. به طور خاص، منتقدان نشان می‌دهند که چگونه توکنومیکس تورمی دوج کوین با کمبود محدودی که پشتوانه سکه‌های جریان اصلی مانند بیت‌کوین است، در تضاد است. این نقد بحث‌هایی را در مورد اینکه آیا دوج کوین با داشتن ویژگ‌های عرضه بدون محدودیت و ارزش گذاری های بسیار واکنشی می‌تواند خود را به عنوان یک ارز باثبات تثبیت کند، به راه می اندازد.

 

با این حال، طرفداران دوج کوین مزایایی را برای این نوع توکنومیکس در نظر می‌گیرند. آنها ادعا می‌کنند که دوج کوین دسترسی بیشتری را برای مصرف کنندگان معمولی که توسط ارزهای دیجیتال سنتی مرعوب شده‌اند، ارائه می‌دهد. جامعه طرفداری همچنین به گسترش پذیرش و توسعه تجاری در Dogechain اشاره می‌کند که از برنامه‌های کاربردی زندگی واقعی معنادارتر پشتیبانی می‌کند و دوج کوین را گزینه مناسبی برای پاسخ به سوال خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو معرفی می‌کند.

 

خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو

 

بررسی پروژه شیبا اینو

هفت سال پس از راه‌اندازی دوج کوین پروژه شیبا اینو به عنوان یک رقیب جدی برای این پروژه ایجاد شد. «شیتوشی کوساما» (Shytoshi Kusama) توسعه‌دهنده پروژه شیبا اینو است که تا به امروز ناشناس باقی مانده است. پروژه شیبا اینو نیز همانند دوج کوین توسط یک کامیونیتی قدرتمند با عنوان ShibArmy پشتیبانی می‌شود و علی‌رغم ناشناس ودن توسعه‌دهنده، برنامه توسعه پروژه به صورت منطم ادامه پیدا می‌کند.

 

یکی از نقاط قوت اصلی پروژه شیبا اینو این است که توسعه‌دهندگان آن بر ساخت یک اکوسیستم کامل تمرکز کرده‌اند که تا کاربردهای بیشتری را برای توکن شیبا اینو معرفی کنند. Shaibaswap صرافی غیرمتمرکز این پروژه، Shiboshi نشان دهنده NFTهای اکوسیستم شیبا و شیباریوم بلاک چین لایه دوم این پروژه است که در کنار هم موقعیت عمومی شیبا اینو را نسبت به دوج کوین قوی‌تر کرده‌اند و در پاسخ به سوال خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو کفه را به سمت شیبا سوق داده‌اند.

 

رمز ارز SHIB یک توکن قابل معاوضه در شبکه اتریوم است و از این جهت با دوج کوین که شبکه مخصوص خود را دارد متفاوت است. میزان توکن‌های اولیه این پروژه برابر با یک کوادریلیون توکن بود که تیم پروژه بسیاری از این توکن‌ها را قفل کرده است تا نقدینگی آن کنترل شود. بخش بزرگی از توکن‌های در گردش این پروژه نیز در طی زمان سوزانده شده‌اند که همین مساله منجر به کاهش روزانه توکن‌های ‌Shib می‌شود.

 

اکوسیستم شیبا اینو در کنار توکن Shib دو رمز ارز دیگر با نمادهای LEASH و BONE را نیز دارد. توکن LEASH به اعضای خاص جامعه شیبا اینو مزایای انحصاری در نظر می‌گیرد. دارندگان این توکن‌ها که تعداد آن‌ها برابر 107646 است به مینت NFTهای ویژه و دسترسی و ورود زودهنگام به متاورس اکوسیستم شیبا دسترسی خواهند داشت. توکن BONE اما به عنوان توکن حاکمیتی نقش کلیدی در تصمیم‌گیری‌های جامعه ایفا می‌کند. در مجموع 250 میلیون توکن BONE ایجاد شده است.

 

ویژگی های شیبا اینو

علی‌رغم دسته‌بندی یکسان پروژه‌های دوج کوین و شیبا اینو، تفاوت‌های اساسی بین دو پروژه وجود دارد که منجر به نتیجه‌گیری‌های متفاوت افراد نسبت به خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو می‌شود. در بخش قبل تاریخچه پیدایش شیبا اینو و اکوسیستم آن مورد بررسی قرار گرفت. در این بخش با بررسی ویژگی‌های شیبا اینو به متمایز کردن ویژگی‌های این پروژه در ارتباط با سوال خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو می‌پردازیم.

 

  • نرخ توکن سوزی شیبا اینو ضد تورمی است. مکانیسم سوزاندن توکن شبکه به طور دائم درصدی از شیبا اینو موجود در هر تراکنش را از بین می‌برد. این به مرور زمان عرضه در گردش را کاهش می‌دهد.
  • توسعه غیرمتمرکز و جامعه محور، زیربنای کل اکوسیستم شیبا اینو است. هیچ شخص یا تیمی اختیار پروژه در اختیار ندارد و این با ایده کریپتوکارنسی سازگار است.
  • این پروژه علاوه بر میم کوین SHIB از یک بلاک چین لایه 2 به نام Shibarium، صرافی غیرمتمرکز ShibaSwap، مجموعه NFT Shiboshi و یک متاورس نوظهور Shiba Inu و بازی برای کسب درآمد Shiba Eternity تشکیل شده است که یک اکوسیستم کامل است.
  • شیبا اینو به طور کامل بر بستر اتریوم توسعه پیدا کرده است و از مزایای مرتبط با این شبکه بهره‌مند است. هزینه تراکنش شیبا اینو در شبکه اتریوم بالا است اما در شبکه شیباریوم امکان معامله با هزینه کم و سرعت بالا برای کاربران فراهم است.

 

انتقادها به پروژه شیبا اینو

درست مانند DOGE، شیبا اینو در درجه اول به دلیل منشأ آن به عنوان یک میم کوین با انتقادهای جدی مواجه است. بسیاری از منتقدان این پروژه معتقدند که منشاء میم کوین آن پتانسیل آن را برای سرمایه گذاری جدی مالی محدود می‌کند. منتقدان همچنین عرضه انبوه آن و ماهیت سوداگرانه ارزش بازار آن را برجسته می‌کنند، که عمدتاً توسط رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات تأثیرگذار به جای سودمندی ذاتی یا نوآوری فناوری هدایت می‌شود.

 

علاوه بر این، اتکای پروژه به توسعه مبتنی بر جامعه، در حالی که نوآورانه است، سؤالاتی را در مورد پایداری بلندمدت و ساختار حاکمیتی آن ایجاد می‌کند. البته توسعه پروژه تا به امروز مناسب بوده است و حداقل در مقایسه با دوج کوین می‌توان توسعه را نقطه قوت شیبا اینو در نظر گرفت. به هر حال سرمایه‌گذاران علی‌رغم مشاهده توسعه پروژه‌های جدید هنوز نمی‌توانند کاربردهای واقعی این پروژه را درک کنند.

 

خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو کدام بهتره

 

تفاوت‌ها و شباهت‌های خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو

در بخش‌های قبلی هر دو پروژه دوج کوین و شیبا اینو را باهم بررسی کردیم و ویژگی‌های آن‌ها را به همراه انتقادهایی که در ارتباط با آن‌ها مطرح شده است را بررسی کردیم. حال برای پاسخ به سوال خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو به بررسی تفاوت ها و شباهت های دوج کوین و شیبا اینو می‌پردازیم.  هر کاربری با در نظر گرفتن این تفاوت‌ها و مدل شخصیتی خود به خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو برای سرمایه‌گذاری بپردازد. اصلی‌ترین شباهت‌های این دو پروژه را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد.

 

  • هر دو پروژه به عنوان ارزهای با مضمون میم آغاز شدند و هر دو آن‌ها از میم سگ محبوب شیبا اینو الهام گرفته شده‌اند.
  • هر دو این پروژه‌ها جوامع طرفداری بسیار فداکار را پرورش داده‌اند که این جوامع به محرک‌های کلیدی تبلیغ برای پروژه‌ها و همچنین پذیرش آن‌ها تبدیل شده است.
  • علیرغم آغازی که ریشه در فرهنگ طنز و میم اینترنتی دارد، هر دو دارایی اکنون به دنبال انتقال به سمت سودمندی واقعی و موارد استفاده در دنیای واقعی هستند. شبکه‌های لایه دوم ساخته شده در ارتباط با هر دو پروژه این موضوع را نشان می‌دهد.
  • این دو ارز دیجیتال نوسانات قیمتی مشابهی را نشان می‌دهند که اغلب توسط رسانه‌های اجتماعی و چهره‌های برجسته‌ای مانند ایلان ماسک تقویت می‌شود.
  • شیبا اینو و دوج کوین در مقایسه با بیت کوین قیمت بسیار پایین‌تری دارند. این به سرمایه‌گذاران بالقوه نقاط ورود سرمایه‌گذاری بسیار در دسترس‌تری را ارائه می‌دهد.
  • هر دو دارایی با شک و تردیدهای مداوم در مورد پایداری مواجه هستند. با این حال، جوامعی که از هر دو دارایی حمایت می‌کنند، با برجسته کردن گسترش پذیرش و فعالیت توسعه، استدلال متقابل می‌کنند.

 

در برابر این شباهت‌ها این دو پروژه تفاوت‌های اساسی و بنیادین با یکدیگر دارند که پاسخ به سوال خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو بیشتر با بررسی این تفاوت‌ها داده می‌شود. از مهمترین تفاوت‌های موجود بین خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  • دوج کوین از یک الگوریتم اثبات کار بر روی بلاک چین خود استفاده می‌کند، در حالی که شیبا اینو از زیرساخت اتریوم به عنوان یک توکن ERC-20 استفاده می‌کند که اجماع در آن از طریق الگوریتم اثبات سهام انجام می‌شود. با این توضیح، امنیت شبکه دوج کوین به ماینرهای شبکه خود بستگی دارد اما شیبا اینو از امنیت شبکه اتریوم به عنوان دومین رمز ارز برتر بازار بهره می‌برد.
  • دوج کوین فاقد توکن حاکمیتی مرتبط است و خود کوین نیز نقشی در حاکمیت پروژه ندارد. در مقابل، شیبا اینو توکن BONE را برای توانمندسازی دارندگان توکن برای مشارکت در رأی گیری و تصمیمات مرتبط با پروژه معرفی کرده است.
  • پروژه دوج کوین تعامل جامعه و فرهنگ میم را در توکنومیک خود در اولویت قرار می‌دهد. در همین حال، مدل شیبا اینو، مشوق‌ها و پاداش‌های مفید اکوسیستم را برای دارندگان فراهم می‌کند.
  • عرضه Dogecoin بدون حداکثر محدودیت است. در مقایسه، Shiba Inu در ابتدا با توزیع توکن 1 کوادریلیون کاهش‌دهنده راه‌اندازی شد که دستخوش تغییرات استراتژیک خاصی از جمله قفل کردن و سوزاندن توکن شده است.
  • پروژه Dogecoin به عنوان یک ارز دیجیتال عمدتاً روی تراکنش‌های همتا به همتا متمرکز است، در حالی که Shiba Inu رویکردی چند توکنی را برای ایجاد یک اکوسیستم مالی غیرمتمرکز اتخاذ می‌کند.

 

برای سرمایه گذاری دوج کوین بهتره یا شیبا اینو؟

ممکن است شما به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی میم کوین‌ها باشید اما نتوانید به سوال خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو پاسخ دهید. با توجه به اطلاعاتی که در بخش‌های قبلی داده شد و با توجه به پروفایل شخصی سرمایه‌گذارن می‌توان گفت که خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو برای یک سرمایه‌گذار خاص مفید است. در این مسیر کافی است به نکات زیر توجه شود.

 

  • تحمل ریسک: Dogecoin، با موقعیت تثبیت شده و ارزش بازار بزرگتر، ممکن است به عنوان یک گزینه نسبتاً کم خطر تلقی شود. شیبا اینو، در حالی که به طور بالقوه بازدهی بالاتری را ارائه می‌دهد، با نوسانات بیشتری همراه است. البته در حال حاضر با ظهور تعداد زیادی میم کوین جدید این پروژه‌ها هر دو پمیم کوین‌های نسبتا امنی به شمار می‌روند.
  • مشارکت جامعه: هر دو پروژه جامه طرفداری قدرتمندی دارند اما فرهنگ حاکم بر این دو جامعه  با یکدیگر متفاوت است. بنابراین در خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو می‌توانید جامعه‌ای را در نظر بگیرید که فرهنگ حاکم بر آن‌ها با ایده‌های ذهنی شما سازگارتر است.
  • مشخصات سرمایه گذار: دوج کوین را می‌توان به عنوان یک سرمایه‌گذاری قابل اعتمادتر و بلندمدتی در نظر گرفت، اما Shiba Inu ممکن است برای افرادی که به دنبال فرصت‌های معاملاتی سریع هستند جذاب باشد.
  • اولویت فناوری: شیبا اینو در اکوسیستم اتریوم فعالیت می‌کند و ممکن است شما به دنبال استفاده از فناوری‌های پیشرفته این شبکه باشید که در این صورتپاسخ شما به سوال خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو قطعا خرید شیبا اینو خواهد بود.
  • تحلیل نموداری: جدای از موارد بنیادی ذکر شده، بررسی نمودارهای قیمتی این دو رمز ارز نیز می‌تواند به شما در انتخاب بین خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو کمک کند. این بررسی به خصوص در کوتاه مدت می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

خرید شیبا اینو یا خرید دوج کوین

 

دوج کوین بخریم یا شیبا اینو؟

دوج کوین و شیبا اینو هر دو جزو معروف‌ترین میم کوین‌های بازار هستند که ارزش بازار بسیار بالایی را به خود اختصاص داده‌اند و ریسک‌های نوسان شدید مرتبط با میم کوین‌ها در آن‌ها کمتر است.دوج کوین به دلیل سابقه طولانی، بلاک چین انحصاری و حمایت افراد مطرحی مثل ایلان ماسک گزینه امن‌تری برای سرمایه‌گذاری است. در مقابل خرید شیبا اینو می‌تواند سود بیشتری را با ریسک بیشتر در نوسانات قیمتی برای کاربران به همراه داشته باشد و امکان فعالیت در اکوسیستم اتریوم را برای کاربران فراهم کند.

 

آیا قیمت شیبا اینو می‌تواند به یک دلار برسد؟

خرید دوج کوین با هدف قیمتی یک دلار می‌تواند منطقی باشد زیرا پیش از این رمز ارز به این عدد نزدیک شده است و با توجه به تعداد کوین‌های آن رسیدن قیمت دوج کوین به یک دلار غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد. این اتفاق اما برای شیبا اینو به طور قطع نشدنی است. در حال حاضر بیش از 500 تریلیون دلار شیبا اینو وجود دارد که قیمت یک دلاری ارزش بازار آن را به بیش از 500 تریلیون دلار می‌رساند. این در حالی است که ارزش بازار بیت کوین حدود یک تریلیون دلار و ارزش بازار طلای دنیا کمتر از 15 تریلیون دلار است.

 

جمع‌بندی

خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو از آن دسته سوالاتی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال به دنبال پاسخ آن هستند. در این مقاله برای پیدا کردن پاسخ خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو هر دو این پروژه‌ها را به همراه نقاط قوت و ضعف بررسی کردیم و در نهایت با بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های آن‌ها خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو را برای کاربران مختلف بررسی کردیم. توجه داشته باشید که خرید دوج کوین یا خرید شیبا اینو در هر حال نسبت به خرید بیت کوین ریسک بیشتری دارد.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *