اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

هدست ویژن پرو اپل | Apple Vision Pro چه ویژگی‌هایی دارد

نویسنده : عارفه مدنی

683

زمان مطالعه :

۳ دقیقه
متاورسارزهای دیجیتال

16خرداد1402|30:08

هدست ویژن پرو اپل

هدست ویژن پرو اپل به شکل رسمی توسط کمپانی اپل معرفی شد. در مراسم کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی (WWDC)، شرکت فناوری عظیم (tech giant) سرانجام جزئیاتی از هدست جدید وگران قیمت خود را منتشر کرد، در این کنفرانس هیچ اشاره‌ای به واژه متاورس (metaverse) نکرده است. با استفاده از این هدست، کاربران قادرند به صورت همزمان با محیط مجازی تعامل کنند و در عین حال همچنان با محیط واقعی اطلاعات و المان‌های واقعی را مشاهده کنند.

 

 

هدست ویژن پرو اپل | Apple Vision Pro و ویژگی‌های آن

 

اپل با معرفی این هدست، توجه طرفداران فناوری را به خود جلب کرده است. با این حال، این هدست برخی سؤالات و شکوهای نیز برانگیخته است. به عنوان مثال، جزئیات بیشتری در مورد ویژگی‌ها، عملکرد، و قابلیت‌های دقیق این هدست هنوز اعلام نشده است. بنابراین، افرادی که به دنبال جزئیات بیشتر هستند، همچنان در انتظار اطلاعات بیشتری درباره هدست ویژن پرو اپل (Apple Vision Pro) هستند.

 

در معرفی هدست ویژن پرو اپل (Apple Vision Pro)، اپل هیچ اشاره‌ای به واژه متاورس نکرده است. این عدم استفاده از این واژه می‌تواند نشان دهنده تغییراتی در زمینه استفاده و تفهیم این مفهوم شود و ممکن است باعث ایجاد اشتیاق و تحولات جدیدی در حوزه کریپتوکارنسی شود.

 

 

به گفته تیم اپل: این هدست همه امکاناتی که باید داشته باشد را دارد که امیدوار بودیم و حتی بیشتر از آن چیزی که انتضار داشتیم باشد. با این حال، قیمت آن بالاست، به اندازه‌ای که فقط افرادی که زودتر از دیگران به آن علاقه‌مند هستند یا توسعه‌دهندگان حوزه‌های واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی هستند، قادر به خرید آن هستند.

 

 

هدست ویژن پرو اپل

استفاده از برنامه ها با Apple Vision Pro. منبع: اپل

 

 

ضرر شدید خریداران زمین در متاورس که در خبر‌های قبلی رابکس هم به آن اشاره کردیم باعث شد بسیاری از کاربران زمین‌های خود را بفروشند. زمین و دارایی‌های محبوبی در پروژه‌های متاورس مانند Otherdeeds ،The Sandbox ،Decentraland ،Somnium و Voxels، در طول سال گذشته ارزش خود را از دست داده‌اند. قیمت زمین‌های مجازی در برخی از برترین متاورس‌ها به طور قابل توجهی از قیمت بالاترین نقطه‌ی خود در سال 2022 کاهش یافته‌اند و اغلب آن‌ها در حدود 90 درصد از ارزش خود از دست داده‌اند..هدست ویژن پرو اپل می‌تواند با توجه به سابقه قوی اپل در عرضه محصولات با کیفیت بالا و تغییردهنده بازار، بازارها را به آتش بکشد.

 

ویژگی‌های هدست ویژن پرو اپل

 

اپل به دو تغییر بعد از معرفی هدست ویژن پرو اپل (Apple Vision Pro) اشاره می‌کند. اولین تغییر این است که واژه متاورس دیگر به عنوان کلمه‌ای بد شناخته نخواهد شد، حتی اگر در رونمایی از هدست ویژن پرو اپل (Apple Vision Pro)، اپل از واژه متاورس استفاده نکرده باشد. این می‌تواند منجر به یک نوسان جدید در استفاده از این واژه و تحولات جدید در حوزه متاورس شود.

 

 

در عوض، استراتژی بازاریابی شرکت اپل بر تمرکز بر واژه‌‌های (فضایی) و (رایانش فضایی) است، به جای استفاده از واژه‌هایی مانند (متاورس)،  «واقعیت افزوده» (Augmented Reality | AR) و «واقعیت مجازی» (Virtual Reality | VR). مایک راکول، معاون رئیس جمهور گروه توسعه فناوری اپل، اعلام  کرد: ایجاد اولین رایانش فضایی ما نیازمند ابتکار در هر جنبه‌ای از سیستم بوده است. وی توضیح داد: با ادغام محکم سخت‌افزار و نرم‌افزار، ما یک رایانش فضایی مستقل را در یک فرم فاکتور قابل استفاده و جمع و جور طراحی کرده‌ایم که پیشرفته‌ترین دستگاه الکترونیک شخصی تاکنون بوده است.

 

 

شرکت فناوری از تکنولوژی (spatial computer) رونمایی کرده است این تکنولوژی قرار است در ابتدای سال ۲۰۲۴ در ایالات متحده آمریکا با قیمتی بالغ بر ۳,۴۹۹ دلار عرضه شود و سپس به سایر کشورها نیز گسترش یابد.

 

 

هدست ویژن پرو اپل

نگاهی به عکس ها با اپل ویژن پرو. منبع: اپل

 

 

با این اعلامیه، شرکت فناوری به طرز قابل توجهی از استفاده از واژه متاورس در معرفی تکنولوژی خود خودداری کرده است، در تفاوت قابل توجهی با رقبا، به ویژه هولولنز از مایکروسافت و هدست‌های متا (مارکا) که به طور فراوان از این واژه استفاده کردند.

 

در ژانویه 2022، مارک گورمن، خبرنگار فناوری اپل در بلومبرگ، از طریق توییتر اشاره کرد که شرکت اپل قصد ندارد تا به همان رویکرد مارک زاکربرگ در Meta بپردازد، به ویژه در ارتباط با مفهوم متاورس. گورمن اعلام کرد: به طور مستقیم به من گفته شده است که ایده ایجاد یک جهان کاملاً مجازی که کاربران می توانند در آن فرار کنند مانند چیزی که در چشم انداز آینده شرکت فیسبوک در Meta بیان شده است  برای اپل منتفی است.

 

 

او افزود که شرکت اپل تمرکز خود را بر روی ارائه هدست واقعیت ترکیبی متمرکز کرده است که برای استفاده در بازه‌های کوتاه زمانی برای کار، بازی و ارتباطات مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدست Vision Pro شرکت اپل قابلیت‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را دارد، زیرا می تواند به نظر برسد که برنامه ها به فضای فیزیکی نزدیک کاربر پرتاب شده اند و یا تجربه کاملا مجازی را از طریق حالت هایی مانند محیط‌های غوطه ور فراهم کند. به عنوان آنکه، اعلامیه می خواند: با ویژنOS، اولین سیستم عامل فضایی جهان، ویژن پرو به کاربران اجازه می دهد تا با محتوای دیجیتال به نحوی تعامل کنند که به نظر می رسد این محتوا به صورت فیزیکی در فضای آنها حضور دارد.

 

هدست ویژن پرو اپل و توکن‌های متاورس

 به گزارش کوین تلگراف (cointelegragh) انتظار برای هدست جدید اپل باعث شده برخی سرمایه‌گذاران امیدوار شوند که توکن‌های مرتبط با متاورس رشد قابل توجهی داشته باشند؛ اما، یک دادخواست جدید از سوی کمیسیون اوراق بهادار و بورس (SEC) در همان روز به نظر می‌رسد که امیدواری در مورد توکن‌های مرتبط با متاورس را خراب کرده است.

 

به گزارش CoinGecko، توکن برتر مرتبط با متاورس به نام اینترنت کامپیوتر(Internet Computer) با علامت تجاری ICP در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹.۵٪ کاهش یافته است، در حالی که توکن‌هایی با رتبه دوم و سوم به نام‌های سندباکس (The Sandbox) و دسنترالند (Decentraland) به ترتیب ۱۲.۷٪ و ۱۱.۲٪ کاهش داشته‌اند.

 

 

Apple Vision Pro

قیمت توکن‌های متاورس. منبع: CoinGecko

 

 

 

در ادامه لیست، هیچ پروژه‌ای به چشم‌انداز قابل توجهی با رشد قیمت در طول این بازه زمانی وجود ندارد و کل مقدار بازار توکن‌های مرتبط با متاورس در ۲۴ ساعت گذشته به ۷.۷ میلیارد دلار کاهش یافته است.

منبع : cointeleghraph

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin