اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

دی پگ شدن usdc و dai همزمان با ورشکستگی سیلیکون ولی

نویسنده : عارفه مدنی

1396

زمان مطالعه :

۱
ارزهای دیجیتالبلاکچین

20اسفند1401|42:09

دی پگ شدن usdc و dai
دی پگ شدن usdc و dai بازار کریپتوکارنسی را شوکه کرد، ارز دیجیتال USDC دومین استیبل کوین بزرگ در بازار کریپتوکارنسی بلافاصله پس از اعلام شرکت Circle ناشر (USDC) نسبت به عدم توانایی برداشت دارایی خود از بانک سیلیکون ولی (SVB)، به زیر یک دلار سقوط کرد. این اتفاق یعنی سقوط SVB (بانک سیلیکون ولی)، که دومین ورشکستگی بزرگ بانکی در تاریخ آمریکا از زمان بحران مالی سال 2008 است، باعث پنیک در بازار کریپتوکارنسی به خصوص سرمایه گذاران  شرکت Circle شده است. البته این کاهش قیمت فقط گریبانگیر USDC نشده و استیبل کوین‌های دیگر مانند DAI هم بیش از 10% ریزش کرده و به زیر 0.90 دلار رسیده‌اند.

 

دلیل دی پگ شدن usdc و dai با اعلام شرکت Circle

تقریباً بلافاصله پس از اینکه Circle، ناشر USD Coin فاش کرد که قادر به برداشت 3.3 میلیارد دلار از 40 میلیارد دلار خود از بانک سیلیکون ولی (SVB) نیست، قیمت استیبل کوین USDC به کمتر از یک دلار کاهش یافت. استیبل کوین USDC با از دست دادن ۳ درصد از ارزش قیمت خود در حال حاضر با قیمت 0.969 دلار در بازر کریپتوکارنسی معامله می‌شود. ‏

USDC دومین استیبل کوین بزرگ در بازار ارز دیجیتال با عرضه 43 میلیارد دلاری در گردش است که به طور کامل توسط اوراق قرضه دولتی و دارایی‌های نقدی در بانک‌ها پشتیبانی می‌شود. ورشکستگی بانک سیلیکون ولی سبب قفل شدن بخشی از پشتوانه USDC شده است که همین مساله دی پگ شدن USDC را به دنبال داشته است. علاوه بر استیبل کوین USDC , استیبل کوین‌های DAI و USDD هم برابری تقربی قیمت خود با  دلار را از دست دادند و زیر 0.95$ در حال معامله هستند .

دیپگ شدن USDC و dai در حالی رخ داده است، که در 9 مارس، Circle انتقال وجهی را برای حذف وجوه خود از SVB آغاز کرده بود، زیرا بانک بیمه سپرده فدرال در شرف تعطیلی بود. با این حال، دو روز بعد، در 11 مارس، Circle تأیید کرد که انتقالات بانکی به طور کامل پردازش نشده است و 3.3 میلیارد دلار از ذخایر USDC هنوز در SVB باقی مانده است.

داده‌های Cointelegraph و TradingView نشان می‌دهند که قیمت USDC بلافاصله پس از افشاگری کاهش یافته است. به دنبال این خبر ‏کوین بیس و بایننس به دلیل دی پگ شدن usdc و dai و سقوط SVB، تبدیل USDC را موقتاً متوقف کردند. داده‌های زنجیره ای بیشتر نشان می دهد که Circle خالص 1.4 میلیارد دلار را در USDC در بازه زمانی 8 ساعت بازخرید کرده است.

 

دی پگ شدن usdc و dai

 

اثرات دی پگ شدن usdc و dai در بازار کرپتو

در زمان نگارش این مقاله و به گزارش کوین تلگراف ، USDC بیش از 10 درصد از ارزش خود را از دست داده است و در بازار کریپتوکارنسی با قیمت 0.8774 دلار معامله می‌شود. دانته دیسپارت، افسر ارشد استراتژی و رئیس سیاست جهانی عنوان کرده است: « Circle و SVB برای اقتصاد ایالات متحده حیاتی هستند و هشدار داده است که از بین رفتن آن بدون طرح نجات فدرال پیامدهای گسترده‌تری برای تجارت، بانکداری و کارآفرینان خواهد داشت.»
دی پگ شدن usdc و dai
شکست اخیر سرمایه‌گذاران بانک‌های مبتنی بر فناوری و کریپتوکارنسی، تمرکز سرمایه‌گذاران را به هم ریخته و باعث دی پگ شدن usdc و dai و سقوط بازارهای کریپتو شده است. قیمت بیت کوین به زیر سطح مهم روانی 20,000 دلار سقوط کرد که این آمار پایین‌ترین سطح از ژانویه بوده است است. فقط دو هفته پیش، در 23 فوریه، صادرکننده USDC Circle اعلام کرد که قصد دارد تعداد کارکنان خود را بر خلاف تعدیل نیرو در ماه‌های گذشته  25٪ افزایش دهد.

به هر حال با اتفاقات اخیر وحشت در بازار کریپتو افزایش یافته است و مردم می‌ترسند همه بانک‌ها مشکلاتی مشابه بانک سیلیکون ولی داشته باشند که در مجموع می‌تواند منجر به فاجعه در بازارهای مالی شود. شکست SVB می‌تواند به شرکت‌های صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر که به وام‌ها و نگهداری پول نقد آن متکی هستند نیز آسیب برساند. قیمت ارز دیجیتال usdc را به صورت لحظه‌ای می‌توانید در صرافی ارز دیجیتال رابکس مشاهده کنید.

منبع : cointeleghraph

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

  • سپیده 20 اسفند 1401

    👌🏻

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

پیش فروش نات کوین شروع شد | آموزش فروش notcoin در پیش فروش