اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

آینده ارز دیجیتال سولانا از نگاه ویتالیک | آیا ارز سولانا رشد خواهد کرد؟

نویسنده : مهدی رضائیان

1983

زمان مطالعه :

2 دقیقه
ارزهای دیجیتال

13دی1401|15:13

پروژه سولانا یک بلاک چین و پلتفرم محاسباتی لایه اول غیرمتمرکز است که از  ارز دیجیتال سولانا با نماد SOL برای پرداخت کارمزد تراکنش‌های استفاده می‌کند. هدف این پروژه بهبود مقیاس‌پذیری بلاک چین با استفاده از ترکیب الگوریتم‌های اجماع اثبات تاریخ و اثبات سهام است. این پروژه ادعا می‌کند که می‌تواند بیش از 50 هزار تراکنش را در ثانیه نهایی کند و از این جهت چزو سریع‌ترین بلاک چین‌ها است. پس از اتفاقات اخیری که برای صرافی FTX رخ داد، ارزش ارز دیجیتال سولانا به شدت افت کرد و به زیر 10 دلار نیز کاهش یافت.

این ریزش عده زیادی از کاربران این پروژه را نسبت به آینده ارز دیجیتال سولانا تردید کرد. اخیرا ویتالیک بوترین دانشمند روسی کانادایی علوم کامپیوتر و موسس بلاک چین اتریوم به نظرات مختلف در مورد آینده ارز دیجیتال سولانا واکنش نشان داده است. بوترین عنوان کرده است «امیدوار است جامعه ارز دیجیتال سولانا فرصت عادلانه خود را برای پیشرفت به دست آورند». از آن‌جایی که بسیاری ارز سولانا را یکی از رقیب‌های اصلی اتریوم معرفی می‌کنند این پیام از جانب ویتالیک در مورد آینده ارز دیجیتال سولانا بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 

علت نگرانی ها در مورد آینده ارز دیجیتال سولانا

بلاک چین سولانا یکی از قوی‌ترین پروژه‌های بلاک چین لایه اول از نظر مقیاس‌پذیری است که با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات تاریخ خاص خود توانسته است یک بستر مقیاس‌پذیر برای ایجاد قرارداد هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ایجاد کند. یکی از مشکلات اساسی پروژه سولانا قطعی‌های مکرری بود که این پروژه با آن روبه‌رو بود. این مساله باعث شده بود که بسیاری از کاربران حوزه ارز دیجیتال آن‌چنان که باید تکنولوژی سولانا را مورد توجه قرار ندهند. با این حال علت اصلی نگرانی از آینده ارز دیجیتال سولانا اتفاقات مربوط به صرافی ارز دیجیتال FTX و موسس آن سام بنکمن فرید بود.

پروزه ارز دیجیتال سولانا یکی از پروژه‌هایی است که با پشتیبانی آلامدا ریسرچ – بازوی سرمایه‌گذاری صرافی FTX – راه‌اندازی شده است. این مساله باعث شد پس از فروپاشی صرافی ارز دیجیتال FTX و شرکت‌های تابع، احساسات معامله‌گان نسبت به آینده ارز دیجیتال سولانا نیز منفی شود و همین مساله منجر به کاهش قیمتی شدید توکن این پروژه شد. در 10 نوامبر 2022 بنیاد سولانا مقاله‌ای منتشر کرد که در آن حقایقی در مورد ارتباط اکوسیستم سولانا با ریزش صرافی FTX مطرح شد.

  • بنیاد سولانا حدود یک میلیون دلار به صورت نقد و معادل نقد در صرافی FTX داشته است. این نقدینگی کمتر از 1 درصد نقدینگی بنیاد سولانا است و به همین دلیل این ریزش تاثیر چندانی بر عملیات بنیاد سولانا نخواهد داشت.
  • بنیاد سولانا هیچ توکن SOL ای را به صورت حضانتی در صرافی FTX نداشته است.
  • بخشی از دارایی‌های بنیاد سولانا مثل 3.43 میلیون توکن FTT و 134.54 میلیون توکن SRM و  همچنین حدود 3.24 میلیون سهم از سهام عمومی شرکت FTX متعلق به بنیاد سولانا در این پلتفرم بوده است.

این توضیحات نشان داد که بخشی از دارایی‌های بنیاد سولانا در پروژه صرافی FTX گیر کرده است و فروش عمومی توکن‌های این پروژه باعث کاهش قیمت آن شد.

 

نظر ویتالیک در مورد آینده ارز دیجیتال سولانا

در تاریخ 29 دسامبر 2022 ویتالیک بوترین در طی توئیتی به 4.7 میلیون دنبال‌کننده خود در مورد آینده ارز دیجیتال سولانا پیامی منتشر کرد که توانست کمی از احساسات منفی نسبت به این پروژه را کاهش دهد.

ویتالیک در توئیت خود عنوان کرد: «برخی از افراد باهوش به من گوشزد می‌کنند که یک جامعه هوشمند جدی در اکوسیستم سولانا فعالیت می‌کند. حالا که دست افراد پولکی و فرصت طلب از این پروژه قطع شده است، آینده درخشانی در انتظار این بلاک چین خواهد بود. برای من بسیار سخت است که خارج از گود در این مورد حرف بزنم اما امیدوارم جامعه سولانا فرصت عادلانه خود برای شکوفایی را پیدا کند.»

 

نظر ویتالیک در مورد آینده ارز دیجیتال سولانا

 

نظر پال در مورد آینده ارز دیجیتال سولانا

نظر ویتالیک در مورد آینده ارز دیجیتال سولانا باعث بهبود نسبی وضعیت پروژه شد. قبل از ویتالیک نیز تعدادی از فعالان بازار مثل رائول پال مدیر سابق گلدمن ساکس در مورد آینده ارز دیجیتال سولانا صحبت کردند. طبق گزارش The Daily Hodl پال در جریان یک سخنرانی در 16 دسامبر 2022 در مورد رمز ارز سولانا صحبت کرده است.

«من به سولانا علاقمند هستم و فکر می‌کنم کاری که این تیم انجام می‌دهد استثنائی است. اگرچه این پروژه مخالفان زیادی دارد و قیمت آن با کاهش 95 درصدی مواجه شده است و با موضوع FTX درگیر است اما هدف این پروژه ایجاد یک بلاک چین مصرف کننده است و با استفاده از خرده‌فروشی با شرکت‌های بزرگی مثل متا و گوگل معامله می‌کند.»

یکی از نکات مهمی که پال در مورد آینده سولانا به آن اشاره می‌کند مربوط به غیرمتمرکز شدن پروژه است. پال ادعا می‌کند وجود FTX باعث شده بود که پروژه سولانا از نظر مالکیت متمرکز باشد و حالا با ریزش اخیر و از بین رفتن FTX این پروژه می‌تواند در راستای غیرمتمرکز کردن مدیریت و مالکیت خود عمل کند.

از نظر پال روایت ارز دیجیتال سولانا به عنوان بلاک چین مصرف کننده بسیار جذاب است. پال عنوان کرد: «سولانا من را به یاد اتریوم در سال 2018 می‌اندازد زمانی که با ریزش 97 درصدی مواجه بود و هیچ کس به آن اهمیت نمی‌داد. این یک فرصت خونین و عالی برای سولانا بود». باید منتظر ماند و دید که نظرات این دو فعال بازار کریپتوکارنسی در مورد آینده ارز دیجیتال سولانا درست خواهد بود یا نه.

منبع : Cryptoglobe

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

  • سوکت 11 تیر 1402

    مقاله خوبی بد خسته نباشید

  • تکفای 14 دی 1401

    ریزش واقعا زیادی داشتش ولی فک کنم تا آخر سال 2023 سقف قبلیش رو هم میزنه

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

انتقال نات کوین به پاول دورف | انتقال NotCoin امکان پذیر است؟

پیش فروش نات کوین شروع شد | آموزش فروش notcoin در پیش فروش

هدیه نات کوین به دوستان | ارسال Gift نات کوین و دریافت سود

پیش فروش نات کوین در صرافی بای‌بیت آغاز می‌شود