اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

تحلیل قیمت پنج ارزدیجیتال منتخب هفته: بیت کوین، اتریوم کلاسیک، لونا، Klay و AXS

نویسنده : علی‌اکبر اکبرزاده

390

زمان مطالعه :

۵ دقیقه
ارزهای دیجیتالتحلیل

25مرداد1400|57:16

خریداران بیت کوین به دنبال بالا بردن قیمت بوده و اگر موفق به انجام این کار شده و این بازگشت قیمتی تایید شود، ارزهای‌دیجیتال اتریوم کلاسیک، لونا، Klay و AXS می‌توانند قیمت‌های بالاتر را ببیند. بیت کوین با چالش سختی در حوالی 48 هزار دلار روبروست و فروشندگان به خوبی مواضع خود در این منطقه را حفظ کرده‌اند.

پلن بی (Plan B)، تحلیلگر معروف بیت کوین و خالق مدل Stock To Flow اعتقاد دارد اگر بیت کوین بتواند 47 هزار دلار را در ماه آگوست حفظ کند، قیمت این رمز‌ارز در بدترین حالت، در انتهای سال به 135 هزار دلار خواهد رسید.

با وجود تمام نوسانات و ریزش قیمتی از 64 تا 28 هزار دلار، قبول بیت کوین توسط سازمان‌های مالی رو به افزایش است. از زمان ریزش قیمتی تاکنون چهار شرکت مدیریت سرمایه، سهام بیت کوینی گری اسکیل را خریداری کرده‌اند. یک نظرسنجی بین 42 هزار نفر از مردم در 27 کشور مختلف نشان می‌دهد نرخ پذیرش بیت کوین در آسیا بسیار بالاست. ویتنام با 41 و اندونزی و هندوستان با 30 درصد نرخ پذیرش بیت کوین بیشترین سهم را دارا بودند. طبق این نظرسنجی، این نرخ در آمریکا و بریتانیا به ترتیب نه و هشت درصد بوده؛ البته با توجه به سیاست‌های گوگل (Google)، نرخ توزیع این نظرسنجی در کشورهای مختلف یکسان نبوده است.

حال به تحلیل هفتگی بازگردیم. تعلل بیت کوین در نزدیکی 48 هزار دلار می‌تواند نشان‌دهنده سیو سود توسط سرمایه گذاران باشد و یا شاید هم تجدید قوا برای دیدن قیمت‌های بالاتر. سوال اصلی اینجاست که آیا سرمایه خارج شده از بزرگ‌ترین رمز ارز بازار وارد آلت کوین‌ها خواهد شد یا خیر؟ در ادامه نمودار پنج ارز دیجیتال که احتمال می‌رود در روزهای آینده به رشد خود ادامه خواهند داد را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین در تاریخ 14 آگوست از خط مقاومت رایزینگ وج (Rising Wedge) خود به پایین بازگشت که نشان‌ می‌دهد خرس‌ها هنوز تسلیم نشده و در حال دفاع از این مقاومت قدرتمند هستند.

رایزینگ وج یک الگوی نزولی است که با شکست از پایین، قیمت را به سطوح پایین‌تر می‌رساند. اگر بیت کوین بتواند از خط مقاومتی این رایزینگ وج بالاتر رفته و آن را بشکند، قیمت 53 تا حتی 60 هزار نیز در دسترس بوده و این الگوی نزولی بی‌اعتبار خواهد شد. با وجود این رایزینگ وج، میانگین متحرک‌ها رو به بالا در حرکتند و RSI نیز در ناحیه مثبتی قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها هنوز هم کنترل بازار را در اختیار دارند.

اگر خرس‌ها بالاخره موفق شوند این رایزینگ وج را رو به پایین بشکنند، بیت کوین می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA 20) در حوالی 42.700 اصلاح کند. در صورت بازگشت قیمت بعد از اصلاح تا 42700، گاوها باز هم تلاش خواهند کرد روند صعودی را ادامه دهند؛ اما اگر باز هم از 42.700 قیمت برنگردد، حمایت بعدی میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA 50) در 37.176 خواهد بود.

در تایم فریم 4 ساعته خرس‌ها با مشکل روبرو شده‌اند و در محدوده 46.700 تا 48.144 دلار گیر افتاده‌اند. فروشندگان توانستند قیمت را تا SMA 50 در این تایم فریم به پایین بکشند؛ اما موفق نشدند این حمایت را بشکنند. در صورت شکست این حمایت، قیمت می‌تواند تا 43.770 و 42.451 اصلاح کند.

میانگین متحرک نمایی 20 در تایم فریم 4 ساعته شکلی صاف به خود گرفته و RSI نیز در محدوده‌ای خنثی قرار دارد. این موارد نشان می‌دهد مومنتوم حرکت صعودی در حال ضعیف شدن است. در صورت شکسته شدن مقاومت پیش رو در 48 هزار دلار، می‌توانیم بگوییم که گاوها در هر اصلاح کوچکی را خریدارند و احتمالا رالی صعودی با قدرت ادامه خواهد یافت.

 

تحلیل قیمت ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک در تایم فریم روزانه در حال تشکیل یک مثلث صعودی بود که سه روز پیش در 13 آگوست آن را رو به بالا شکست. هدف قیمتی این حرکت 94.91 دلار خواهد بود.

معمولا بعد از شکست یک الگو، قیمت تمایل دارد دوباره سطح بالایی آن را تست کند؛ پس احتمال دارد طی چند روز آینده ETC دوباره 63.56 دلار را ببیند. اگر گاوها بتوانند این قیمت را حفظ و تبدیل به حمایت کنند، رالی صعودی ادامه خواهد داشت. میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال حرکت رو به بالاست و اندیکاتور RSI نیز منطقه اشباع خرید را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده دست بالاتر گاوهاست. اگر قیمت نتواند 63.56 را در پولبک حفظ کند، می‌تواند تا 57 دلار اصلاح کند.

در صورت بازگشت قیمت از EMA 20 روزانه (57 دلار) گاوها به روند صعود امیدوار می‌شوند؛ اما در صورت شکست رو به پایین، قیمت می‌تواند تا SMA 50 روزانه در حوالی 51 دلار پایین بیاید.

در تایم فریم 4 ساعته فروشندگان در تلاشند 76.16 دلار را حفظ کنند؛ اما نشانه مثبت اینکه خریداران چندان عقب ننشسته‌اند. میانگین متحرک‌های رو به بالا و قرار گرفتن RSI در منطقه اشباع خرید، قدرت بیشتر گاوها را نشان می‌دهد. در اینجا دو سناریو خواهیم داشت. اگر 76.16 دلار به بالا شکسته شود، ایستگاه بعدی 84.16 خواهد بود؛ اما در صورت شکست 70 دلار به پایین احتمالا سری به EMA 20 در تایم فریم 4 ساعته بزنیم. بازگشت از EMA 20 این تایم فریم، امید را در اردوگاه گاوها زنده نگه خواهد داشت؛ اما در صورت شکست آن به پایین، احتمالا حمایت 63.56 در دسترس خواهد بود.

 

تحلیل قیمت رمزارز لونا

لونا در چند روز گذشته درون یک کانال صعودی در حال حرکت بوده است و در صورت شکست این کانال از بالا، یک روند صعودی جدیدتر شروع خواهد شد.

خرس‌ها چند روز تلاش کردند تا مقاومت لونا در قیمت 18 دلار را حفظ کنند؛ اما بالاخره روز گذشته این مقاومت شکست و Luna  به بالاترین قیمتی که تاکنون تجربه کرده (ATH) رسید. اکنون قیمت دوباره به سقف کانال رسیده است و در صورت شکست، رالی قیمتی ادامه خواهد یافت. اگر قیمت لونا رو به پایین بازگردد و سطح زیرین کانال را بشکند، احتمالا اصلاح قیمتی تا 14 دلار در دسترس است.

 

تحلیل قیمت ارز دیجیتال Klay

ارز دیجیتال Klay توانست مقاومت 1.81 دلار را به بالا بشکند؛ اما سایه‌های بلند در کندل‌های روزانه نشان می‌دهد فروشندگان هنوز دست از تلاش‌های خود نکشیده‌اند.

رالی صعودی سریع و شارپ چند روز گذشته، RSI را به منطقه اشباع خرید رسانده است که به همین دلیل احتمالا اصلاحی تا 1.6 و 1.4 دلار خواهیم داشت. اگر قیمت بتواند از این نواحی حمایتی به بالا برگردد، تارگت 2.9 دلاری نیز در دسترس است. در صورت شکسته شدن EMA 20 روزانه در حوالی 1.37 دلار، این تحلیل بولیش نامعتبر شده و احتمالا 1.07 را نیز خواهیم دید.

نمودار تایم فریم 4 ساعته مقاومت 1.81 دلاری شکسته و تثبیت شده است؛ اما اگر خرس‌ها فشار فروش خود را کم نکنند، می‌توانند قیمت را تا SMA 50 در این تایم فریم پایین بیاورند. اگر Klay بتواند قیمت‌های بالای 1.81 را حفظ کند، ایستگاه بعدی 2.18 دلار خواهد بود؛ زیرا RSI در ناحیه خوبی است و میانگین متحرک‌ها نیز رو به بالا در حرکتند.

 

تحلیل قیمت رمز‌ارز AXS

توکن بازی اکسی اینفینیتی در طی چند هفته گذشته یک بولران قدرتمند را تجربه کرده و از 4 دلار تا 77.48 دلار رشد کرد. چند سایه بلند در کندل‌های چند روز گذشته نشان می‌دهد معامله‌گران کم کم در حال ذخیره سودهای خود هستند.

اکسی بعد از رسیدن به قیمت 77.48 دلار سریعا به حمایت قیمتی در 63 دلار بازگشت. اگر خرس‌ها بتوانند به زیر این قمیت نفود کنند می‌توانند قیمت را تا EMA 20 روزانه حوالی 51 دلار پایین ببرند. در قیمت 51 دلار گاوها اعتماد کافی را خواهند داشت که دوباره وارد پوزیشن خرید شوند. در صورتی که این اتفاق بیفتد، نگرش مثبت به رمز ارز AXS ادامه داشته و روند صعودی ادامه خواهد یافت.

در صورت شکسته شدن مقاومت 77.48 دلار، قیمت می‌تواند خود را به 91 و بعد مقاومت روانی 100 دلار برساند. شکسته شدن EMA 20 روزانه در همان 51 دلار نیز سیگنال ادامه یافتن اصلاح را خواهد داد.

در نمودار 4 ساعته با یک الگوی مثلث نزولی روبرو هستیم که در صورت شکست 63 دلار به پایین و تثبیت، این الگو کامل می‌شود. هدف این الگو 48.52 دلار خواهد بود. اندیکاتور EMA 20 در این تایم فریم به حالت صاف درآمده و RSI  نیز در نقاط خنثی قرار دارد که نشان‌دهنده ضعف مومنتوم صعودی است. اگر قیمت به این حرکت رو به بالای خودش بعد از 63 دلار ادامه دهد، احتمالا گاوها بار دیگر برای شکست 77.48 تلاش خواهند کرد.

برای خرید سولانا وارد شوید.

 

منبع : کوین تلگراف

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

انتقال نات کوین به پاول دورف | انتقال NotCoin امکان پذیر است؟

پیش فروش نات کوین شروع شد | آموزش فروش notcoin در پیش فروش

هدیه نات کوین به دوستان | ارسال Gift نات کوین و دریافت سود

پیش فروش نات کوین در صرافی بای‌بیت آغاز می‌شود